כנס בטיחות באופניים חשמליים במכללה להנדסה -קרדיט יחצ

מכת מדינה: גידול שנתי של 31% בנפגעי הרכיבה על אופניים חשמליים

עשרות סטודנטים, אנשי סגל, מרצים ומומחים בנושא התחבורה הגיעו ביום חמישי האחרון לכנס הבטיחות באופניים חשמליים ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה אשדוד. בכנס דנו במחקרים האחרונים בתחום, בתקווה למצוא פתרונות לסכנות שברכיבה על אופניים חשמליים בערים

פורסם בתאריך: 12.12.17 13:16

     

בשנים האחרונות חלה עלייה במשתמשי האופניים החשמליים בארץ ובעולם. כיום אנשים רבים, מבוגרים ובני נוער, משתמשים באופניים החשמליים כדי להגיע לעבודה, למוסדות האקדמיים ולבתי הספר. עם העלייה הגדולה בשימוש באופניים חלה גם עלייה במספר תאונות הדרכים, במספר הרוכבים שהגיעו לאשפוז ואף במספר ההרוגים. המחלקה להנדסת בניין במכללה האקדמית להנדסה אשדוד, בראשות ד"ר ופא אליאס, מקיימת מחקר מעמיק בשיתוף הטכניון בחיפה ומשרד המדע בנושא בטיחות באופניים חשמליים.

לכנס שהתקיים במכללה ביום חמישי האחרון הגיעו מומחים מתחום הבטיחות בדרכים ונציגת משטרת ישראל, רפ"ק ד"ר מלי שר מאגף התנועה, לדון בבעיות שעולות מרכיבה על אופניים חשמליים ולמציאת פתרונות תחבורתיים וחינוכיים לרכיבה נכונה ובטוחה.

פרופ' יהודה חדד, נשיא המכללה, פתח את הכנס: "המכללה שלנו, נוסף על היותה גוף בונה וחוקר מוצרים ותשתיות, הינה גורם מחנך. כשאנו מפתחים מוצר הנדסי, אנו חושבים על ההשכלה וכמובן על החברה. מטרתנו היא למצוא פתרון לבעיה חברתית קיימת, תוך התייחסות גם לנושא החינוכי. כמו שהחברה עברה תהליך חינוכי בנושא חגורות הבטיחות ברכבים, כך אנו צריכים לעשות גם בתרבות השימוש באופניים חשמליים. יותר ויותר תאונות מתרחשות על אופניים, ולכן שיתוף הפעולה בין הגופים האקדמיים ורשויות המדינה חשוב לצורך מציאת פתרון לשיפור מצב הבטיחות בנושא".

ד"ר ופא אליאס, כאמור ראש המחלקה להנדסת בניין במכללה ויוזמת הכנס, סיפרה על המחקר שביצעה בנושא דעות צעירים בנושא רכיבה על אופניים חשמליים והתייחסה לסכנות למשתמשים: "אנו עדים לעלייה בתאונות הדרכים באופניים חשמליים. אחת השאלות המרכזיות בתחום היא האם המרחב הפיזי מאפשר שימוש באופניים. בנוסף, צעירים רבים אינם מודעים לחוקי הרכיבה ורוב הרוכבים מפחדים לרכוב על הכביש לצד עם כלי רכב אחרים".

ד"ר ויקטוריה גיטלמן, מהמכון לחקר תחבורה בטכניון, הציגה למשתתפים נתונים על השימוש באופניים חשמליים ועל עבירות התנועה שביצעו הרוכבים: "בישראל כיום יש מאות אלפי אופניים חשמליים. עם העלייה במספר הרוכבים, כך עלה גם מספר המאושפזים והנפגעים. תוצאות המחקר שלנו מראות, כי הרוכבים נוהגים להחליף בין רכיבה על כביש למדרכה, נכנסים לצמתים בצורה לא חוקית ומסוכנת ואף חוצים במעברי חצייה להולכי רגל באופן לא חוקי".

מהמחקר שהוצג בכנס, עולה כי 31% מהרוכבים חוצים צמתים באור אדום. בנוסף, 11% מהרוכבים בתצפית היו מתחת לגיל 16, כלומר רכבו על אופניים חשמליים שלא כחוק. 92% מהרוכבים לא חבשו קסדה, למרות שהחוק מחייב זאת עד גיל 18. 13% מהרוכבים בתצפית הרכיבו נוסע נוסף, בניגוד לחוק כמובן.

יפתח גורדוני מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים סיכם את האירוע: "אופניים חשמליים זה דבר טוב, ירוק, זול ויעיל. אך כיום המרחב הציבורי לא מפנה עבורם מקום. שבילי אופניים כמעט ואין, ולכן הם נאלצים לרכוב על הכביש. בכביש הרוכבים בסכנה איומה, ולכן הם עוברים למדרכה – שם הם מסכנים את הולכי הרגל. משום שהבעיה משותפת, אנו מאמינים כי גם האחריות לפתרון הבעיה משותפת".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר