לפחות סגן אלוף - סרן אפרת והבה. צילום: דובר צה"ל

אשת חייל, קצינה וג'נטלמנית

ב—2014 היא נבחרה לאחת מ—20 הנשים היפות בישראל, אבל אם תשאלו את סרן אפרת והבה מאשדוד, שהתייתמה מאביה בגיל 3 ונבחרה באחרונה למצטיינת אגף התקשוב, החלום הוא בכלל קריירה צבאית

פורסם בתאריך: 7.12.17 13:06

     

סרן אפרת והבה בת 27 מאשדוד קיבלה לפני כמה ימים את אות מצטיינת אגף התקשוב בצה”ל. והבה נבחרה למצטיינת ביותר מבין 17 מצטייני החיל – שנקרא כיום אגף התקשוב וההגנה בסייבר ובעבר נקרא חיל הקשר. בתפקידה האחרון הייתה מפקדת בקורס קצינים, וכעת היא מתחילה תפקיד חדש ביחידת לוט”ם.

בעברה אפרת השתתפה בתחרות מלכת היופי של ישראל ונבחרה לאחת מ-20 המועמדות הסופיות בתחרות.

והבה נולדה בחולון, בת יחידה במשפחה. כשהייתה בת שלוש נפטר אביה, ואימה אהובה גידלה אותה בכוחות עצמה. “אני ואימא חברות ממש טובות, אנחנו מדברות על הכול, והיא הראשונה להתייעץ איתה על התלבטויות ותהיות”, אומרת והבה. “היא מדהימה, יש לה מעל 17,000 עוקבים בפייסבוק, היא שפית, ויש לה מתכונים מעולים”.

המפקדת אפרת. צילום: דובר צה"ל

כשהגיעה לכיתה ה’ עברה המשפחה לאשדוד. אפרת המשיכה במקיף א’ בעיר במגמת אלקטרוניקה. היא הייתה שוחרת של חיל האוויר, וכבר מכיתה י’ עלתה על מדים,.לדבריה, היא התאהבה בצה”ל והחליטה לשרת שירות משמעותי. היא המשיכה ללימודי שנת י"ג-י"ד בבית הספר ומשם התקדמה למסלול עתודה, שבמסגרתו עשתה תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה במכללה הטכנולוגית בחולון.

בשנה הראשונה של התואר עברה טירונות בניצנים, התגייסה לחיל התקשוב, עברה בה”ד 1 והשלמה טכנולוגית בבה”ד 7, בית הספר הארצי לקשר, תקשוב והגנה בסייבר. לאחר ההשלמה שובצה בגדוד 373 כקצינה טכנית, ולאחר כשנה בתפקיד הייתה מצטיינת קצין הקשר הראשי. לאחר מכן שובצה ביחידת לוט״ם וכן פיקדה על שני מחזורי השלמה טכנולוגית בבה״ד 7.

מה התפקיד הנוכחי שלך?

“התפקיד האחרון שלי היה מפקדת בקורס קצינים בהשמה טכנולוגית של חיל התקשוב. לקצונה יש שלושה שלבים: הכנה, בה”ד 1 והשלמה. אז התפקיד שלי היה כמפקדת קורס בהשלמה (מפק”צית) לפני קבלת הדרגות, והתפקיד הבא הוא קצינת פרויקט בלוט”ם”.

לוט”ם היא יחידת עילית טכנולוגית, הפועלת להעצמת יכולות צה”ל על ידי פיתוח פתרונות תקשוב טכנו-מבצעיים כלל צה”ליים.

לכמה זמן עוד את חתומה בקבע?

“ממש עכשיו חתמתי עוד שנתיים, ככה שסך הכול עוד ארבע שנים”.

את רואה את עצמך נשארת בצבא מעבר, כקריירה ארוכת טווח?

“לגמרי כן. אני מכיתה י’ על מדים. תמיד ידעתי שאני רוצה לשרת בצבא מעבר ולעשות קריירה צבאית. החלום? סגן אלוף ומעלה. אני מאוד אוהבת את השירות בצה”ל ואת התפקיד שלי במיוחד. אני רואה בצבא מקום שנועד להגן על מדינת ישראל, אך גם כמקום להעצמה אישית ולפיתוח היכולות”.

 

בשנת 2012 זכתה והבה להיות נסיכת היופי של אשדוד, וב-2014 נבחרה להיות אחת מ-20 המתמודדות הסופיות בתחרות מלכת היופי של ישראל.

יש כוונות לחזור לעולם היופי והזוהר?

“לא, לא”, והבה צוחקת. “תמיד אהבתי את התחום של היופי, אולי אפתח עסק בעתיד, אבל קודם כול זה צבא, אני מאוד אוהבת את התפקיד שלי. אני אוהבת לראות בצבא איך בנות מתקדמות בזכות עצמן, סוללות את הדרך לפסגה, פשוט מצליחות. איפה אהיה עוד עשור? סגן אלוף, אני מקווה”.

מותר לשאול על זוגיות?

“כן. יש לי חבר כבר שנה וחודשיים. יואב ארביב, שחקן כדורסל וסטודנט למשפטים. הוא מרמת גן, אבל אני כל הזמן מראה לו כמה יפה אשדוד. עד עכשיו שנה שלמה היציאות שלי היו חמשו”שים, אבל עכשיו בתפקיד הבא יהיה יותר פשוט”. והבה מחייכת, גם היא יודעת שבשביל לתחזק זוגיות יציבה צריך חופשות. ואנחנו שואלים, מתי טבעת?

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר