אילוסטרציה סופר

האם המרכולים באשדוד ייסגרו בשבת?

ועדת השרים לחקיקה אישרה את חוק המרכולים המגביל את העבודה בשבת. החוק קובע כי חוקי עזר בעניין פתיחתם וסגירתם של עסקים בשבת לא ייכנסו לתוקף ללא הסכמתו של שר הפנים. השר יוכל לאשר חוקים כאלה רק אם פתיחת העסקים נדרשת כדי לספק צרכים חיוניים, לפי שיקול דעתו של השר

פורסם בתאריך: 3.12.17 09:13

     
ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') את חוק המרכולים. בבוקר אושר החוק בממשלה ברוב קולות בקרב שרים מהליכוד, הבית היהודי, ש"ס וכולנו. שרי ישראל ביתנו התנגדו. שר השיכון יואב גלנט מכולנו נמנע.יו"ר "יש עתיד" ח"כ יאיר לפיד בצייץ בטוויטר: "חוק המרכולים עבר בממשלה. עוד חוק מעליב של כפייה דתית בחסות הדיל הפוליטי של נתניהו עם החרדים. שוב מייצרים פילוג במקום דיון אמיתי על השבת הישראלית, נאבק בחוק בכל הכוח".מדובר בהצעת חוק שהגיש דרעי לשינוי חוק הרשויות המקומיות שלפיה "לא יפורסם חוק עזר ברשויות המקומיות, אלא כעבור 60 יום, מיום שהביא ראש הרשות המקומית את חוק העזר לידיעת שר הפנים, אשר לו נתונה הסמכות לעכב את החוק. חוקי העזר המתייחסים לפתיחתם וסגירתם של עסקים בימי המנוחה יהיו טעונים את אישורו של שר הפנים. הסכמת שר הפנים תינתן רק אם פתיחת העסקים בימי המנוחה כפי שמוצע, נדרשת לספק צרכים שהם לדעת שר הפנים, צרכים חיוניים".

כמו כן, הממשלה אישרה את הצעתו של שר הרווחה חיים כץ (ליכוד) ומאפשרת לו להתחשב במסורת ישראל ובפגיעה בתושבים שמתגוררים במקום שבו יינתן ההיתר. כץ שיגר באחרונה תזכיר של הצעת החוק, הקובע כי "מוצע לעגן בחקיקה את אמות המידה שלפיהן ישקול השר מתן היתר לעבודה בשבת, מקום שקיימת עילה לעשות כן , ולחייבו להתחשב בשיקולים הבאים בעת קבלת החלטתו: קיומה של חלופה שלא תחייב העסקת עובדים במנוחה השבועית, רווחת העובד, מסורת ישראל ומידת הפגיעה במרחב הציבורי במקום שבו מתבקש ההיתר". הצעת החוק הזו תובא בשבוע הבא לאישורה של ועדת השרים לענייני חקיקה.

ביג פאשן אשדוד. צילום: יח"צ

 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו החל בקידום החוקים בניסיון למנוע את החרפת המשבר הקואליציוני שפרץ סביב השבת עם הודעתו של שר הבריאות המתפטר יעקב ליצמן על עזיבת תפקידו בשל ביצוע עבודות הרכבת בשבת. ראש הממשלה נפגש עם דרעי, ליצמן וחבר סיעתו ח"כ משה גפני, ובתום הפגישה הודיע כי המשבר הסתיים וכי החוקים יקודמו (קרדיט: הארץ/דה מרקר).

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר