התעללות מול המצלמה.

הגננת מהסרטון באשדוד בהתייחסות ראשונה: "לא הייתה לי כל כוונה לפגוע"

בצלה של פרשת המטפלת מאשקלון התגלתה פרשייה נוספת, הפעם באשדוד. גננת תועדה כאשר היא מעירה פעוטה משינה ומרימה אותה בחוזקה. לחץ ההורים הזועמים על האלימות כביכול הביא לסיום עבודתה

פורסם בתאריך: 6.7.17 13:15

     

ביום ראשון השבוע פורסם סרטון המתעד את ההתרחשות בגן ילדים באשדוד. בסרטון, שעורר הד ציבורי נרחב, תועדה גננת כשהיא מעירה את אחת הפעוטות בצורה אלימה לכאורה. בתחילה היא נראית מושכת את שמיכת הפעוטה בחוזקה ומדברת אליה בקול כעוס.

לאחר מכן הגננת תועדה כשהיא מושכת את הפעוטה, שהתעוררה זה עתה משנתה, בחוזקה בידה ומרימה אותה באוויר. באותו הסרטון נראה פעוט נוסף שזכה ל"יחס הולם"; אותה הגננת נראית מכסה אותו בשמיכה, כאשר פניו של הילד נמצאים תחת השמיכה.

“כאב לי. זו הרגשה של דקירה בלב. איך אפשר לעשות דבר כזה לילד ישן, באלימות כזו? זה לא הילד שלי, אבל אני אימא. בכיתי מאד שראיתי את זה”, אמרה ל”כאן דרום”, אם לילד בגן.

המצלמות בגן שתיעדו את המתרחש הותקנו על ידי הנהלת הגן לפני כשבע שנים. בעלת הגן אמרה ל”כאן דרום”: “ראיתי את הסרטון, ואומר לך בכנות: כאב לי הלב באמת. יותר מ-20 שנה אנחנו עובדים, והכול היה בסדר. אנחנו אחד מהגנים הראשונים באשדוד שהתקין מצלמות. אני בעצמי הוריתי לפני כשבע שנים להכניס מצלמות לגן, וזה באמת עזר, כי רק ככה יכולנו לגלות דבר כזה”.

“כל הורה שרוצה לראות – יכול”, הוסיפה. “יש לו את האפשרות בעצם לצפות על המתרחש בגן. מצלמות האבטחה עובדות בגן 24 שעות ביממה ושומרות את ההקלטה למשך 30 יום. יש לנו הורים שצופים במצלמות כל הזמן, ממש 24 שעות. מי שראתה את הסרטון הייתה אם לפעוטה אחרת בגן ואמרה לנו על המקרה. אמרתי לה שיש לה הזכות לעשות עם זה מה שהיא רוצה”.

אך מרגע שהסרטון הופץ ברשתות החברתיות ובתכנית “הכול כלול” בערוץ 10, דעת ההורים הזועמים בגן הכריעה, והגננת, אשר נמצאת בחודשי היריון מתקדמים, סיימה את עבודתה בגן. “לא פיטרנו אותה, אין לי את הזכות. היא עזבה לבד, היא בעצמה לא רצתה לעבוד בגן”, מסרה בעלת הגן. “כולנו בני אדם וכולנו עושים טעויות. אני לא מאמינה שהיא עשתה את זה בכוונה. אבל ההורים החליטו שהם לא רוצים אותה בגן, זו הסיטואציה”, סיכמה.

אמה של הפעוטה בת הארבע שתועדה בסרטון הגישה במשטרת אשדוד תלונה כנגד הגננת, וזו נחקרה בחשד לתקיפת קטין בידי אחראי ושוחררה בסיום החקירה בתנאים מגבילים.

ממשיכים להילחם על ביטחון הילדים- קמפיין הכל כלול להצבת מצלמות בגני הילדים והצהרונים חושף עוד ועוד התעללויות.יפעת שאשא ביטון – Yifat Shasha Bitonסילבי בן אבוויצו ישראל Wizo Israel

Geplaatst door ‎הכל כלול עם סיון כהן‎ op maandag 3 juli 2017

הגננת מסרה ל”כאן דרום”: “ביחס לאירוע עצמו, לא מדובר בהתעללות כפי שהוצג, גם לא על פי ההגדרה בחוק, אלא מדובר באירוע נקודתי שאני מצרה עליו ומבינה את הפסול בהתנהגותי. קשה לי לחשוב שכל העבודה שלי עם הילדים נעלמה מעיניהם של ההורים, אבל גם יכולה להבין זאת. חשוב לי להביע חרטה עמוקה, הגם שזה לא משנה את האירוע עצמו. במידה שבית המשפט ירשיע אותי, אני אשלם את החוב שלי כנדרש. מבקשת מהציבור שיקרא את הכתבה לנסות ולהבין למרות התמונות הקשות, כי אכן מדובר באירוע חד פעמי, ולא הייתה לי כל כוונה לפגוע”.

עו״ד ליאור ששון המייצג את הגננת מסר: “החשודה נחקרה במשטרה ביחס לאירוע בודד. באותו הגן מותקנות מצלמות אשר להורים גישה מלאה אליהם 24/7 וכן לצוות הגן. מרשתי עבדה בגן מתחילת שנת הלימודים הנוכחית ללא כל בעיות, ההפך הוא הנכון. עד היום מקבלת חיזוק ותמיכה מחלק מהורי הגן. עד כה מחקירת המשטרה עולה כי אכן מדובר באירוע חד פעמי ברף הנמוך. יחד עם זאת, בשם מרשתי חשוב לי להעביר את תחושותיה הקשות בעקבות התנהגותה, והסליחה האמיתית והכנה אותה מבקשת להעביר. וכעת יש לתת למשטרה את הזמן הדרוש לביצוע החקירה”.

ח”כ ד”ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), יושבת ראש הוועדה לזכויות הילד ויוזמת הצעת החוק להתקנת מצלמות במוסדות שבהם שוהים חסרי ישע (פעוטות, קשישים וחוסים), הוציאה הודעה לתקשורת וכן מסרה ל”כאן דרום”: “המקרה בגן באשדוד שוב מוכיח שרק בזכות התיעוד ניתן היה לנקוט בצעדים מיידיים כנגד הפוגעת. אך זה לא מספיק, ועלינו לעשות הכול כדי להבטיח שהיא לא תחזור בדלת האחורית ותתחיל עבודה בגן אחר. המקרה הזה, יחד עם מקרים מזעזעים שאנו נחשפים אליהם כמעט מדי יום, מוכיחים כי אין מנוס מהתקנת מצלמות במוסדות שבהם שוהים חסרי ישע. יודגש כי על פי הצעת החוק, המצלמות יתעדו את המתרחש במעגל סגור במהלך כל שעות היממה, וההקלטות יישלפו אך ורק כאשר מדובר בחשד סביר לאלימות ורק על פי צו בית משפט”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר