הערב השני של "יגל יעקב". צילום: חן בוקר

היום השלישי של פסטיבל "אשדודשירה 2017"

"יגל יעקב" (פיוט ושירה מבית רבי יעקב אבוחצירא) בערב שני, משוררים אשדודים שחלקו עם הקהל את שירתם מתוך ההוויה והחוויה האישית, הפרטית והאינדיווידואלית שלהם בעיר אשדוד בליוויי קטעי שירה של חנה גור, אסף אמדורסקי ורועי חסן עשו שירה בשניים והספוקנוער הגיעו אל מסעדת ה"חוף" ועשו שירה מדוברת חדשה

פורסם בתאריך: 22.11.17 18:39

     

בפירמידה-במוזיאון אשדוד לאמנות, המשוררת האשדודית, סמדר שרת אירחה בנועם תוך שמירה על סדר מופתי, 7 משוררים בני העיר אשדוד בערב ייחודי שזכה לשם: "משוררים ואשדודית", שכתבו שירים שונים-כואבים ואוהבים על העיר אשדוד, על החיים בה והסתכלותם דרכה על חייהם והסביבה. המשוררים האשדודים שישבו יחד על הבמה אל מול קהל מרוכז וקשוב, נתנו כבוד למילות שירתם ונהנו משירתה של הזמרת האשדודית חנה גור, שהקסימה את הצופים וגרמה לכולם לשלוף את הסמארטפונים ולתעד את ביצועיה בסרטוני וידאו.

בנוסף, במהלך האירוע עלתה לבמה תלמידת כיתה ז', בבית-הספר התיכון "מקיף ח'"-אשדוד, בשם: מישל דוגלץ' כדי לקרוא שיר שכתבה לפני שנתיים בסדנת כתיבה שנערכה מטעם עיריית אשדוד, בהנחייתה של מנחת האירוע, סמדר שרת. השיר שאף זכה בפרס נקרא: "נוף מרהיב בים".

"משוררים ואשדודית". בתמונה, תלמידת כיתה ז', בבית-הספר התיכון "מקיף ח'-אשדוד, מישל דוגלץ' קוראת שיר שכתבה. צילום: חן בוקר


קראו שיר שכתב המשורר יניב קקון אשר לקח חלק פעיל בפאנל המשוררים אמש:

המקום/ יניב קקון

אני מלקט מילים בתהום

ועושה אותן שיר לכת

שיזהר בחשכת ליל, כמו נחל חווארים

 

יסמן את הדרך

 

הצועד, צא לדרך, אל פחד.

לכשתגיע אל השפה,

השביל שלך יתאים עצמו אליך.

במקביל, בקפה תיאטרון ב"בית יד-לבנים", התקיימה חגיגה מסוג אחר לגמרי בשירתו וניצוחו של הפייטן אבי אפנג'ר והנחייתו של עורך-הדין דוד גולן בליוויי אנסמבל מטרוז ובניהולו המוזיקלי של יורם אזולאי. באווירה חמימה, אינטימית וחגיגית, ישבו סביב שולחנות גדושים בכל טוב עם "מחייא" (הלא הוא, כינויי השגור בפי יהודי מרוקו למשקה הערק) ו"טאפאס סרחאווי" (כינוי למנות קטנות המוגשות באופן מסורתי בקרב יהודי ספרד כחטיף לצד כוס יין או בירה), קהל נרגש שנהנה הנאה צרופה מיצירות ואוצרות הפיוטים של יהדות מרוקו וצפון אפריקה של "יגל יעקב".

נהנים בערבו השני של "יגל יעקב", לצד מחייא וטאפאס סרחאווי. צילום: חן בוקר

האווירה במקום כללה ריקודים, מחיאות כפיים, שמחה מהולה בקדושה ופיוטים נשגבים שבוצעו בחינניות.

צילום ועריכה: מייק אדרי

את הערב ב"חוף" הנחה רומן סוחוטינסקי, תושב העיר אשדוד, אליו הגיעו החבר'ה של הספוקנוער- גרעין שנת שירות של צעירים מכל רחבי הארץ שלוקחים חלק בפרויקט, במסגרתו מלמדים הם בני-נוער כיצד להביע עצמם דרך המילה הכתובה. למרות שהם בעצמם צעירים מאוד, ניכר היה בשירתם כי הם בוגרים, למודי תובנות ומוכשרים להפליא-כך שהצליחו הם לרתק ולרגש את קהל הנוכחים וזכו למחיאות כפיים סוערות. זולתם, הגיעו לחוף גם יו"ר ומייסד הפסטיבל, מוטי מלכא והמנהל האמנותי של הפסטיבל, פרופסור סמי שלום שטרית שאף הקריא הוא שניים משיריו.

ספוקנוער. צילום: חן בוקר

המופע "שירה בשניים" של אסף אמדורסקי ורועי חסן, שהתקיים באולם פסג"ה, נפתח באמדורסקי שהקריא שיר של חסן… וחסן ששר את שירו של אמדורסקי "כוכב", בעוד אמדורסקי מלווה אותו בנגינה על פסנתר כנף שחור.
הדינמיקה ביניהם חצי אדישה, חצי מלוהטת וניכר היה שחרף הסוגות השונות, מדובר בשני "רוק סטארים" אמיתיים. הם שרו והקריאו על אהבה ושנאה, אשכנזים ומזרחים ובין שיריו של חסן נתפרו שיריו של אמדורסקי בדיוק ותיאום מושלם.

נגינתו של אמדורסקי, היוותה תמהיל מוזיקלי לכשעצמו: נגינה קלאסית על פסנתר, סינטיסייזר וכמובן, מוזיקה אלקטרונית רוויית אפקטים אשר מזוהים עם חדשנות, ממש כמו שיריו הבועטים של חסן.

אסף אמדורסקי ורועי חסן. צילום: חן בוקר

הערב, יום (ד'), ה-22 בנובמבר, יתקיימו המופעים הבאים:
"בין בבל לירושלים", בשעה: 19:30, באולם פסג"ה, רחוב דרך ארץ 2, אשדוד.
"טוסובקה"-שירת הגירה המושתתת על תרבות עולי ברית המועצות, בשעה: 21:00, בקפה תיאטרון, שב"בית יד-לבנים".
"שירה מחוץ למגירה"-בפאב "זה", בשעה: 22:30, חוף הקשתות-אשדוד. בהנחייתה של העיתונאית, חן בוקר. הכניסה חופשית.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר