העבודות בשד' הרצל לאחר כריתת העצים. צילום: עופר אשטוקר, אשדוד נט

פיצויים? לא כל כך מהר

האם העירייה תעניק הקלות ופיצוי כספי לתושביה שניזוקים מתכנית התחבורה הירוקה (REWAY)? השבוע הגיעה הסוגיה למועצת העיר

פורסם בתאריך: 9.11.17 17:58

     

תקנות ההנחה בארנונה אינן מאפשרות מתן הנחה בארנונה בגין ביצוע עבודות תשתית, כך הודיע משרד הפנים לעיריית אשדוד בעקבות פנייתה אליו בבקשה למתן פטור מלא או חלקי לתושבים כפיצוי בגין נזקים שנגרמים להם בעקבות העבודות על Reway – פרויקט התחבורה הירוקה, שמטרתו היא מעבר מתחבורה מבוססת רכב פרטי לתחבורה ציבורית. עבודות התשתית המתבצעות זה כשנה גורמות לפקקים, עומסים וקשיים בנסיעה בחלקים שונים בעיר.

העירייה פנתה למשרד הפנים בעקבות שאילתה שהגישה לראש העיר ד”ר יחיאל לסרי חברת האופוזיציה הלן גלבר. "סגן שר הפנים הביע עמדתו כי יש אפשרות וראוי לבקש פטור מלא או חלקי מתשלום ארנונה כפיצוי לתושבים ולעסקים בגין נזקיהם בקשר עם עבודות ה-Reway", כתבה גלבר ללסרי.

גלבר. צילום: פבל

בתשובתו לגלבר כתב לסרי בין השאר שהוא הביע לא אחת את עמדתו על כך שהוא מצר על הקושי הנלווה לנסיעה בחלקים מהעיר בשל ביצוע הפרויקט ושהוא מאמין שכבר כעת התושבים רואים את החלקים שהסתיימו ומבינים שבכל עבודת פיתוח או שיפוץ משמעותית המלווה באי—נוחות התוצאה מצדיקה את המאמץ.

"יחד עם זאת", ציין לסרי, "בהחלט ביקשתי לבחון את נושא הפיצוי, ומכתבך הועבר ב-29 ליוני למשרד הפנים. תשובת משרד הפנים נשלחה לעירייה ב-19.9 והיא מבהירה כי תקנות ההנחה מארנונה אינן מאפשרות מתן הנחה מארנונה בגין ביצוע עבודות תשתית, ולכן לא ניתן לתת הנחה".

לסרי. צילום: אורי קריספין

שאילתה נוספת שהגישה גלבר ללסרי התייחסה ליישום החלטת מועצת העיר להקים ועדת היגוי לפיצויים הקשורים ל-Reway. גלבר שאלה אם הוועדה החלה בעבודתה ומה היו החלטותיה.

"החלטות רבות במועצת העיר להקמת ועדות, ובעיקר ועדות שהוקמו בהצעת האופוזיציה, נעשות למראית עין”, כתבה גלבר והוסיפה שהיא מקווה שזה לא כך הפעם, שכן “קיימת חשיבות רבה לפצות את התושבים על פי קריטריונים הוגנים ושווים בגין נזקיהם".

בתשובתו תוקף לסרי את גלבר, שלדבריו, כהרגלה אינה מדייקת וציטט את החלטת המועצה להקים ועדה בראשות המשנה למנכ”ל העירייה דינה בר אולפן שתבחן אפשרויות סיוע והקלה על הסוחרים והתושבים ולצרף לוועדה שתשב עם נציגי הסוחרים את חבר המועצה עו”ד נעים שומר. לדברי לסרי, עוד בטרם העלאת הנושא במועצה החל לפעול בעירייה צוות קשרי קהילה והסברה בקשר לפרויקט המדובר שמתכנס בקביעות, והוא זה שניהל את המגעים עם הסוחרים בסיטי והגיע איתם לפתרונות ראויים. לדבריו, הוועדה שהוקמה בהחלטת המועצה התכנסה יחד עם נציגי הסוחרים ב-14 וב-26 בספטמבר.

כזכור, בראשית פברואר הגישו כמה תושבים תביעה לבית המשפט המחוזי, ובה דרשו פיצויים עקב נזקי תכנית התחבורה בעיר, כמו כן, ביקשו להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית. התיק עדיין מתנהל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר