אחותו של, עו"ד מרב גולן. צילום מתוך פייסבוק

גם אחותו של ג'קי בן זקן תובעת את תמי אברהמי

עו"ד מרב גולן תובעת את מו"ל האתר "אשדוד היום" על הוצאת לשון הרע. התביעה הזו מצטרפת לתביעה שהגישה נגד אברהמי עיריית אשדוד, מי שהייתה מעסיקתה עד לפיטוריה

פורסם בתאריך: 2.11.17 17:26

     

שתי תביעות בגין לשון הרע, כל אחת על סך מאה אלף שקל בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד, הוגשו נגד תמי אברהמי, בעלת אתר האינטרנט "אשדוד היום"  שהקימה, עורכת וכותבת כתבות במסגרתו. אברהמי עבדה במשך תקופה כראש מינהלת רובע הסיטי בעירייה אך לפני כשלוש שנים הופסקה העסקתה.

עיריית אשדוד הגישה את התביעה נגד אברהמי, עובדת עירייה לשעבר ששימשה כראש מינהלת הסיטי לבית משפט השלום בת"א, באמצעות עו"ד טלי בן סימון בגין כתבה שפרסמה באתר ב-23.8.17  תחת הכותרת "פורנוגרפיה של המוסר או מי אתה בועז רענן". לטענת העירייה עולה מהכתבה הרושם השקרי כאילו העירייה, שהיא גוף ציבורי, מממנת ביודעין באמצעות התמיכה שהיא מעבירה לעמותת הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, את עיסוקו הפרטי של יו"ר הפורום, בועז רענן, בצילומי עירום של נשים.

תביעה נוספת הגישה נגד אברהמי עו"ד מרב גולן, תושבת אשדוד, באמצעות עו"ד ארז צ'צ'קס. בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום באשדוד נטען כי בכתבה שפרסמה אברהמי ב- 23.6.17  תחת הכותרת " הטלנובלה בהמשכים של יחיאל לסרי וג'קי בן זקן במע"ר דרום" ייחסה הנתבעת שחיתות לתובעת תוך הישענות על קשרי המשפחה של התובעת עם אחיה, ג'קי בן זקן".

העמוד הראשון בכתב התביעה

בשתי התביעות צויין כי טרם הגשת התביעות נשלחו לנתבעת מכתבי התראה שנותרו ללא מענה. בכתב התביעה שהגישה העירייה נטען כי אחרי פיטוריה הקימה אברהמי אתר אינטרנט שכל מטרתו לנגח את העירייה, תוך הסתרת עובדת פיטוריה ונסיבותיהם.

"אין זה מעניינה של העירייה כגוף ציבורי, במה עוסק כל אחד ממנהלי העמותות הנתמכות על ידי העירייה, ועניין זה, קרי: עיסוקם של יושבי ראש של עמותות בזמנם החופשי ועל חשבונם, אינו יכול להוות, כמובן, תנאי להעברת כספים ציבוריים או לשלילתם", נכתב בכתב התביעה.

הכספים שמעבירה העירייה לעמותה, נטען, אינם מועברים ישירות לרענן, ובכל מקרה רענן מכהן כיו"ר הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד בהתנדבות ואינו מקבל שכר מהפורום.

"כך או אחרת", נכתב, "בניגוד מוחלט לנטען בפרסום, אין ולא היה מעולם כל קשר בין כספי הציבור שהעבירה העירייה לעמותה- ככל שהעבירה, לבין עיסוקו של יו"ר העמותה- מר בועז רענן, בצילומי עירום של נשים בזמנו החופשי. זאת, הן מפאת שהכספים שהועברו על ידי העירייה, ככל שהועברו לאורך השנים, הועברו לעמותה בראשה הוא עומד ולא למר בועז רענן עצמו, והן מפאת שמר בועז רענן אינו מקבל כלל משכורת מהעמותה בראשה הוא עומד. וזאת מבלי לפגוע בטענה שגם לו היה בועז רענן מקבל שכר כנגד פועלו כיו"ר העמותה מהעמותה הנתמכת על ידי העירייה, לא היה בכך כדי להכתים את העירייה באופן המצדיק פרסום כמו זה שנעשה על ידי הנתבעת".

בכתב התביעה דורשת עו"ד בן סימון בשם עיריית אשדוד בנוסף לפיצוי הכספי וכיסוי הוצאות המשפט גם למחוק את הפרסום מהאתר והארכיון ולפרסם תיקון לדברים.

בכתב התביעה שהגישה עו"ד גולן נטען כי הנתבעת עשתה שימוש באופן מכפיש ומטעה והאירה באור שלילי ביותר ומבזה את הקשרים המשפחתיים בין התובעת לאחיה, "הטילה דופי בתובעת וביושרתה" והתיימרה לחשוף כביכול שחיתות בתהליכי בנייה באשדוד. בכתבה נכתב באופן מכפיש כאילו קיים קשר של שחיתות בין לסרי לבן זקן לבין הקבלן יהודה אמסילי וכאילו התובעת קשורה אף היא בקשרי השחיתות הנ"ל והינה עוה"ד של אמסילי. לטענת התובעת היא אינה מייצגת את אמסילי וגם לא ייצגה אותו בכל דבר ועניין.

רענן ששמו הוכפש בכתבה באתר של אברהמי אומר שהוא עוסק בצילום מעל לעשרים שנים וחבר ועד מועדון הצילום באשדוד. צילומי העירום הנשי, המוזכרים בכתבה הם צילומים אמנותיים שגם הוצגו לפני מספר שנים בתערוכה באשדוד, שזכתה לביקורות מצוינות. הוא נמנה על מייסדי הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, שבמהלך שנות קיומו השיג הישגים רבים בנושא. הוא מכהן כיו"ר הפורום בהתנדבות מלאה ואינו מקבל שכר.

בועז רענן

עוד מסביר רענן כי בשנים האחרונות אין לפורום כמעט הוצאות מאחר שבנושאים משפטיים, שהיוו בעבר את החלק הארי בהוצאות, הוא נעזר בקליניקה המשפטית באוניברסיטת בר אילן, שמעניקה את שירותיה בחינם. לכן בניגוד לעבר אין לפורום כמעט הוצאות ובהתאם לכך גם קטנה תמיכת העירייה בפורום, מה שממילא חוסך כסף לעירייה.

 

 

אברהמי מסרה בתגובה: "העיתון הדיגיטלי "אשדוד היום" הוקם לפני כשנה מתוך אמונה, כי זכות הציבור בעיר היא לדעת. בימים האחרונים, התקבלו במערכת 2 תביעות אשר כל מהותן, בעיניי, היא לגרום לעיתון לשתוק. לא לכתוב דברים, שאיש לא מעז ולא להעלות נושאים ציבוריים לסדר היום. לפחות לא כאלה שהשלטון מעדיף שהציבור לא יידע.

אברהמי. התמונה באדיבות המצלומת

בעלי הכוח בעיר חשבו, שזה רעיון פחות טוב ולכן החליטו לתבוע אותי מתוך כוונה, כך אני מאמינה, לייאש, לסרבל, להתיש, להפחיד ולהשתיק. תביעת עיריית אשדוד הינה תגובה של העירייה לפעילותי בשנה האחרונה למען תושבי העיר, במסגרת העיתון הדיגיטלי, אשר הקמתי בעבורכם, "אשדוד היום". התביעה תתברר בבית המשפט ושם יוצגו כלל המסמכים, המעידים, כי מטרתה של תביעה זו אחת היא – להפסיק את פעילותי במתן ביקורת על העירייה ומוסדות השלטון המקומי ושיפור חיי
התושבים כתוצאה ממתן הביקורת. מה יכולה להיות הסיבה של עיריית אשדוד – המוסד הגדול בעיר לתבוע את תושבת העיר?

התביעה של עו"ד מירב גולן, אחות של ג'קי בן זקן, אף היא נראית כרצון להשתיק את העשייה בעיתון והדברים יתבררו בבית המשפט. בימים האחרונים, עם פרסום דבר התביעה של עיריית אשדוד אותי, הוצפתי באהבה גדולה מתושבי העיר ומחברים קרובים אשר ביקשו ממני דבר אחד: "לא להישבר. לא להפסיק לרגע".

הפניה של אנשים אליי ריגשה אותי מאוד והרצון שלהם לסייע לי מרגש אותי ואת משפחתי ומחזק אותנו מאוד ועל כך – תודה ענקית לכם! אמשיך בפעילותי למען הציבור הרחב ולמען התושבים בעיר אשדוד האהובה עליי מכל. "אשדוד היום" ימשיך לסקר, לחקור ולפרסם את כל מה שקורה בעיר בעבור תושבי אשדוד ולשיפור רווחת התושבים.

תביעות בבית המשפט – לא מפחידות אותנו. להיפך. יש דברים שבית המשפט ישמח מאוד לראות וללמוד אודות התנהלות השלטון המקומי וחלק מאנשי הציבור בו. כאלה שעוד לא פרסמנו בפומבי ועדיין יש למה לצפות. "אשדוד היום" ימשיך לפעול למענכם, תושבי העיר אשדוד, ולחתור למען שיפור חיי ורווחת התושבים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר