תרומה לקהילה זה שם המשחק

הכנס הארצי השלישי לשנת שרות ולמכינות קדם צבאיות

אתמול (יום ב') בשעות הערב התרכזו מעל 1,200 תלמידים מרחבי הארץ בכנס השנת שירות והמכינות הקדם צבאיות הארצי שמתקיים כבר שלוש שנים רצוף בעיר אשדוד, הכנס היינו היחיד בארץ

פורסם בתאריך: 31.10.17 21:07

     

אל הכנס הגיעו נציגים מכל הארץ על מנת לחשוב לחשוף לנוער את פעילותן. במקביל ליריד המסגרות השונות התקיימו פאנלים בעניין שנת השירות והמכינה שם עלו אשדודים בוגרי מכינות ושנת שירות על מנת לספר להם חוויות אודות שנת הפעילות  שלהם, סיפרו את סיפורם האישי, הסבירו איך זה תרם להם ופיתח אותם , וענו על השאלות שקשורות אודות השירות הצבאי.

אל הכנס הגיעו תלמידים מכל הארץ והיה מרגש לראות כיתות שלמות של תלמידים עם המורים והמחנכים צועדים יחד אל עבר הכנס ,היה מרגש לראות מאילו אזורים הגיעו, ממצפה רמון ודרומה ועד הצפון הרחוק, וכל זאת על מנת לדעת איפה הם יכולים לקחת חלק בהתנדבות פעילה במדינת ובחברה שלהם.

הכנס נולד כתוצאה משיתוף פעולה בין המרכז לשירות משמעותי אשדוד ובין מקיף ח' , ומדהים לראות כיצד עיריית אשדוד מעודדת ומקדמת את עניין זה בקרב תלמיד העיר. באירוע נכח ראש מנהל החינוך מר אריה מימון על מנת לקחת חלק בעשייה בשטח,  והביע את חשיבות הקידום הנושא כחלק מפיתוח חברתי  .

 

בנוסף באירוע נכחו חיילי גרעין הנח"ל (נוער חלוצי לוחם) הפועלים באשדוד-גרעין חירות- שהתגייסו לנח"ל לאחר שביצעו את שנת השירות, שם הם ענו על שאלות לתלמידים, סיפרו על הגיוס כגרעין לצה"ל, וספרו אודות פרק המשימה שלהם בעיר אשדוד.

לאור העובדה שהעיר אשדוד הינה העיר היחידה בארץ שמקיימת את אירוע בסדר גודל כזה אפשר לראות כי העיר דוחפת ומניחה על סדר היום את חשיבות עניין זה.

אפשר לדווח כבר כי ישנה עליה ביוצאים לשנת שירות ומכינות מאז תחילת הפעילות של המרכז לשירות משמעותי בתחום זה בבתי הספר. אורי מורה לשל"ח מקיף ח'  ומהמארגנים של הכנס : הכנס היה אירוע מרגש מאוד מבחינתי לראות 1200 חבר'ה מכל הארץ מגיעים לשמוע על שנת התנדבות בקהילה זה מחמם את הלב. הייתי שמח לראות תלמידי יב' מהעיר נכנסים למעגל הכל כך חשוב הזה. אני מקווה שיותר ויותר תלמידים מאשדוד יחשפו לעניין ויעשו שהת שירות או מכינה קדם צבאית בעתיד.

חי וחניש, מנהל המרכז לשירות משמעותי אשדוד: " אירוע זה מדגים את חשיבות התרומה לקהילה ופיתוח ההון האנושי של הדור הצעיר כתוצאה מיציאה לשנת עשייה משמעותית. ובעתיד הקרוב נראה את אותם בוגרים במקומות בהם הם יוכלו לקדם ולקחת חלק פעיל בפיתוח, קידום, חינוך ובהגנה על כלל ההיבטים של החברה הישראלית".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר