צילום אויר של מתחם הסטאר סנטר. משמאל הרצועה שבה מתוכנן הפרויקט: מתוך העתירה הקודמת
צילום אויר של מתחם הסטאר סנטר. משמאל הרצועה שבה מתוכנן הפרויקט: מתוך העתירה הקודמת שהגישה גלבר

בית המשפט יכריע את עתיד "מתחם סגול" באשדוד

חברת המועצה באשדוד הלן גלבר עתרה נגד אישור תכנית לבניית מאות יחידות דיור ליד "הסטאר סנטר". בעתירה נטען שהוענקו "זכויות מופלגות" לחברה היזמית שבבעלות ג'קי בן זקן המקורב ללסרי. העירייה: "לגלבר חשוב יותר האינטרס האישי מהאינטרס העירוני שהינו לרווחת הציבור וקהל הזוגות הצעירים המשוועים לדירות בהישג יד"

פורסם בתאריך: 25.6.17 12:33

     

"עניינה של עתירה זו בקידום תכנית להקמת 4 מגדלי מגורים אדירי ממדים, בצפיפות יוצאת דופן, הכוללים כ-650 יחידות דיור וכ-4,000 מ"ר, במתחם שייעודו הנוכחי הוא למסחר". כך נכתב בעתירה המנהלית שהגישה בשבוע שעבר חבר מועצת העיר אשדוד, הלן גלבר, נגד העירייה והעומד בראשה ביחס לאישור פרויקט נדל"ן גדול מאוד בצמוד למתחם "סטאר סנטר". בעתירה נטען ש"למרות היקפה היזם לא נדרש להפריש את השטחים הנדרשים לצרכי ציבור, מלבד שטח שולי".

לטענת גלבר התכנית של חברת "סגול" בעייתית, ההליך התכנוני נערך שלא כחוק לכאורה ובחריגה מסמכות, זאת מכיוון שלפי חוק- העירייה, כבעלת מקרקעין הכלולים בתכנית, חייבת הייתה להיות במעמד של 'מגיש תכנית'.

כמו כן גלבר מעלה טיעון בנוגע לכך שלטענתה התכנית האמורה אינה פועלת על פי המקובל בכך שאינה מקצה כלל שטחים לצרכי ציבור, אלא נשענת, באופן מוחלט כמעט, על שטחים ומוסדות ציבור הקיימים ברובע ב'.

 "באופן המנוגד למדיניות התכנון", נכתב בעתירה, "מוגשת תכנית לבניית  650 יח"ד מבלי שהיזם נדרש להפריש, באופן זה או אחר, את השטחים הנדרשים לצרכי ציבור, ובמקום זאת שטחי הציבור שאמורים לשרת את יחידות הדיור הללו, מוגשים לו על "מגש של כסף" באמצעות תיעולם של שטחים ציבוריים ומוסדות ציבור קיימים, לטובת אותן יחידות דיור חדשות".

גלבר אמרה השבוע: "שוב לסרי ועיריית אשדוד בוחרים בדרך עקלקלה לעקוף את מועצת העיר ונבחרי הציבור ולהתעלם ממנה. הייתכן שזוגות צעירים שוב ייפגעו תוך כדי הפקעת מוסדות ושטחים ציבוריים לטובת פרויקט השייך למקורבו של ראש העיר? במקום שהיזם יפריש שטחי ציבור לטובת הציבור, כמקובל, העירייה מעניקה את השטחים הציבוריים  השייכים לציבור לטובת הפרויקט של חברת "סגול" תוך כדי הצטרפות העירייה כמגישת התוכנית וזאת למרבה הפלא מבלי שההחלטה התקבלה במועצת העיר כחוק.

בתגובה שנשלחה לעיתון מטעם עיריית אשדוד, נדחות הטענות בעתירה. בין היתר נכתב בתגובה: "טענותיה המרכזיות של גלבר בעתירה ולפיהן עיריית אשדוד והוועדה המקומית לתכנון ולבניה אשדוד לא דנו מעולם בתוכנית, הן בבחינת הוצאת לשון הרע חמורה ביותר. טענתה המופרכת של הגב' ולפיה ראש העיר  ועיריית אשדוד בוחרים בדרך עקלקלה ל"עקוף" את מועצת העיר ולהתעלם ממנה, נסתרת מיני ובי על ידי פרוטוקולי הדיונים שנערכו במועצת העיר ואת הדיונים שנערכו בעירייה, ולמרבה האירוניה גם את נוכחותה הפיזית של הגברת גלבר עצמה בוועדה המחוזית, שם שטחה את טענותיה שלה ונדחתה על הסף. והכול, כמו תמיד, בשביל להיטיב עם האינטרסים הפוליטיים והאישיים שלה בניגוד גמור לאינטרס העירוני שתוכניות אלו  עושות לעיר ולתושביה. גלבר מצביעה למעשה נגד כל תוכנית פיתוח משמעותית לעיר. מתחם סגול הינו מתחם שישמש כקטליזטור משמעותי לחידוש רובע ב' ולאכלוס רובע זה על ידי אוכלוסיה חדשה נוספת ומשמעותית לרובע שמזדקן. אין שום דבר חדש בעובדה שגלבר מתנגדת לכלל הפרויקטים המקודמים בעיר, שיש בהם דגש על תוכניות שהעירייה מקדמת לצעירים בני המקום. די לראות את אופן הצבעתה בשנתיים האחרונות, כאשר התנגדה למרבית הפרויקטים שהוצעו.

הגב' גלבר התנגדותה לבניית 54 יחידות לזוגות צעירים אשדודים ברובע א', התנגדה  לבניית 750 יח"ד ברובע ט"ו, התנגדה לפתיחת בית ספר, מתנ"ס וגני ילדים ברובע ט"ו, התנגדה לבניית כ- 850 יחידות דיור נוספות ברובע א', התנגדה לפתיחת גני ילדים, מעון יום ובתי ספר ברובע א', והצביעה בוועדה המקומית בה היא חברה כנגד בניית 3,200 יחידות דיור בקריית פארק לכיש. התוכניות כולם על אדמות מדינה – לא פרטיות. מסתבר שלגב' גלבר חשוב יותר האינטרס האישי מהאינטרס העירוני שהינו לרווחת הציבור וקהל הזוגות הצעירים בעיר המשוועים לדירות בהישג יד. קשה שלא לראות שהגב גלבר מתנגדת לכל יוזמת חידוש עירוני בעיר, וכי מכאן באה עתירתה".

מחברת "סגול" ומקבוצת בן זקן לא התקבלו תגובות עד סגירת הגיליון.   

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר