תחנת הכוח אשכול. צילום: פבל
תחנת הכוח אשכול. צילום: פבל

זיהום האוויר מתחנת אשכול: המשרד להגנת הסביבה מציב תנאים חדשים להיתר

השרה ומנכ"לית המשרד הודיעו כי כל בקשה להיתר נוסף להפעלת היחידות המזהמות בתחנת הכוח באשדוד תעבור לשמיעת עמדת הציבור וכי המשרד ישקול לסרב לבקשה נוספת

פורסם בתאריך: 17.8.22 17:33

     

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, השיבה למכתבו של ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי וכתבה לו כי כל היתר חדש להפעלת יחידות כוח מזהמות בתחנת הכוח אשכול, יועבר לשמיעת עמדת הציבור וכי המשרד ישקול לסרב לבקשה נוספת.

כזכור, המשרד להגנת הסביבה אישר הפעלה למשך 2,000 שעות של יחידות כוח מזהמות בתחנת הכוח אשכול. כאשר הבקשה המקורית עמדה על 10,000 שעות. בעירייה זעמו על כך שהדבר נעשה ללא התייעצות עמם ובמשרד הודיעו כבר כי ישנו את ההתנהלות במתן היתרים כאלה באמצעות שמיעת עמדת הציבור.

בעירייה אומרים כי הם מאמינים שהעברת הנושא למגרש הציבורי מקטינה מאד את החשש לקבלת החלטה שתפגע בציבור ובסביבה ולכן יש בה חשיבות רבה. "גם בנוגע למאבק לטווח הארוך עולה מתשובת השרה זנדברג כי המשרד להגנת הסביבה קשוב לעמדת העירייה כפי שהוצגה בפניו", נמסר.

ד"ר יחיאל לסרי

ד"ר יחיאל לסרי

השרה כתבה לד"ר לסרי: "אני שותפה לדאגה המוצגת ב פנייתך לפגיעה בסביבה ובבריאות הציבור כתוצאה מהגדלת נפח הפעילות בתחנת הכוח 'אשכול', באופן שיביא לזיהום האוויר".

בנוגע לאישור שניתן כבר ל-2,000 שעות כתבה השרה כי הדבר אושר "לאחר שהמשרד בחן את הבקשה והנתונים שהועברו בצידה והתרשם כי אכן קיים חשש לאספקת חשמל. ברקע הדברים, אציין כי המשרד מנטר את איכות האוויר בסביבה באשדוד וכפי שנמסר לי, נכון למידע הקיים בפנינו כיום אין חריגות מערכי הסביבה בתחמוצות חנקן וחלקיקים, שהם המזהמים העיקריים הנפלטים מתחנת הכוח".

ד"ר לסרי, ביקש להבהיר כי: "העירייה תמשיך ללא פשרות במאבק לצמצום הזיהום בסביבת העיר אשדוד, ולהפעלת תחנת הכוח אשכול אך ורק על פי סטנדרטים גבוהים של איכות האויר, כפי שמקובל בעולם המערבי".

תגובה דומה נמסרה גם על ידי מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה בעקבות פנייתן של חברת המועצה, שרון מרק ועו"ד תמר קידר.

שרון מרק. צילום: פבל

שרון מרק. צילום: פבל

חברת המועצה מרק מסרה: "אמשיך יחד עם תושבי ותושבות העיר לדרוש אוויר נקי לנשימה לא רק לאור פעילות חברת החשמל כעת אלא מול כל הגורמים המזהמים התעשייתיים, הימיים והיבשתיים באשדוד, אשר מביאים את אשדוד להיות מזוהמת אף יותר ממפרץ חיפה וזאת על פי דוחות המשרד להגנת הסביבה. כמו כן אמשיך לפעול להרחבת מערך הניטור בכל העיר (ולא כפי המצוי כעת, תחנות בודדות אשר מנטרות מספר מצומצם שם מזהמים) כפי שעשיתי היותי יו"ר ועדת איכות הסביבה בעיר תוך האכיפה על מפעלים שכבר נערך לגביהם שימוע בניהם בתי זיקוק ונמל אשדוד. מזמינה את תושבי העיר להצטרף ולקחת חלק במאבק ובפעילות כנגד הגורמים המזהמים בעיר".

עו"ד תמר קידר: "מברכת על עמדת משרד הגנת הסביבה. אני גאה במהלך שהובלתי עם חברתי שרון מרק למען הציבור הן באשקלון והן באשדוד. קולנו ישמע, ואנחנו נהיה שם כדי להביע את עמדת הציבור".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר