הערכת מצב הערב, בעיריית אשדוד. צילום: עיריית אשדוד
הערכת מצב הערב, בעיריית אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

מבצע "עלות השחר" עד כה: 13 רקטות נורו לעבר אשדוד

עד כה לא היו נפילות בשטח העיר. מחר לא יפעלו המסגרות החינוכיות בעיר כולל החינוך המיוחד. כל האירועים המתוכננים למהלך השבוע בוטלו

פורסם בתאריך: 6.8.22 23:47

     

מבצע "עלות השחר" נמאצ כעת בעיצומו ואף מעלה הילוך לאור פעולות צה"ל בדרום רצועת עזה כעת. עד כה נורו 13 רקטות לעבר העיר אשדוד, כמחציתם נורו במטח הירי הראשון לעבר העיר אתמול.

נכון לעכשיו, לא התרחשו נפילות בתוך העיר עצמה וכיפת ברזל הצליחה ליירט את כל הרקטות שנורו.

לבית החולים אסותא אשדוד הגיעו שמח פצועים קל בעקבות נפילה בזמן ריצה לחדר ממוגן. ביתה חולים עצמו ממשיך לפעול זאת מאחר ומרבית בית החולים ממוגן בפני ירי רקטות וטילים ולמעט מספר מחלקות לא היה צורך בשינוע חולים ומאושפזים. באסותא מציינים כי מתוך דאגה ורצון לשמור לתת פעילות שגרתית לתושבי העיר אשדוד ובאי בית החולים פועלים בבית החולים בסיוע עיריית אשדוד, לפתוח מעונות לילדי העובדים במקומות ממוגנים.

חדר מיון אסותא. צילום: אורי קריספין

חדר מיון אסותא. צילום: אורי קריספין

ד"ר חגית סרבגיל ממן סגנית מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד: "הודות לרמת המוגנות של ביה"ח בפני ירי רקטות וטילים, הפעילות הרציפה במערכים השונים ברובה נמשכת כסדרה, בנוסף לכך, שכמעט ולא היה צורך לשנע מטופלים לחדרים ממוגנים. אנו עושים מאמצים גדולים על מנת לשמור של שגרת פעילות ובלבד שהיא תהיה במרחבים ממוגנים. אנו נמצאים בקשר ישיר ורציף עם פיקוד העורף, משרד הבריאות והרשות העליונה לאשפוז ונערכים לכל תרחיש ואנשינו זמינים ונמצאים במוכנות שיא לכל אפשרות".

הפרסומים אודות "המלאכים בצהוב" – עובדי העירייה שמגיעים לבתי התושבים כדי לתקן חלונות ודלתות ממ"ד תקולים עשו את שלהם ונפח הפניות למוקד העירוני גדל משמעותית. לאור זאת הוחלט בעירייה להגדיל את מספר העובדים ולכן הוקפצו גם צוותי התחזוקה של אגף החופים. עד כה טופלו כ-70 פניות שהתקלבו מצד תושבי אשדוד.

המלאכים בצהוב. צילום: עיריית אשדוד

המלאכים בצהוב. צילום: עיריית אשדוד

לפני זמן קצר הסתיימה הערכת מצב בעיריית אשדוד בה השתתפו ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, ראשי המכלולים, משטרה, פיקוד העורף, מד"א וכב"ה. "אנחנו נמצאים כבר למעלה מיממה בעיצומה של מערכה, שבה נורו מעזה מאות רקטות על מדינת ישראל, כמה מהן שוגרו לעבר אשדוד. לשמחתנו ללא נפגעים בגוף וללא נזק לרכוש", אמר ד"ר לסרי לאחר הישיבה

במהלך הישיבה הוחלט על המשך מצב החירום באשדוד. כל מערכות החירום העירוניות נמצאות בכוננות וההנחיות שהעברנו עם תחילת המבצע נשארות בתוקף גם כעת:

  • האירועים המתוכננים למהלך השבוע נמצאים בהשהיה עד להחלטה אחרת.
  • איסור התקהלות מעל 10 אנשים במרחב הפתוח, ועד 100 איש במבנה מוגן.
  • המקלטים הציבוריים והפרטיים יישארו פתוחים.
  • יש לנטרל את קודן הכניסה בבניינם משותפים והשארת הכניסות לבניין פתוחות.
  • לפתוח שערי חנייה כדי למנוע עיכוב כניסה.
  • תפילות ט' באב תתקיימנה רק בבתי כנסת שבהם מרחב מוגן.
  • חופי הים יישארו סגורים לציבור עד להודעה חדשה.
  • כל מסגרות החינוך לא יפעלו מחר.

אנא, הימנעו משהות בחוץ אלא אם כן אתם נמצאים סמוכים למרחב מוגן או יכולים להגיע תוך 45 שניות.

"אני קורא לכל התושבים לגלות ערנות מרבית ולהקפיד על מילוי הנחיות פיקוד העורף. אנא היצמדו להנחיות ועקבו אחר אמצעי התקשורת המקומיים ואמצעי המדיה העירוניים", ציין ד"ר לסרי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר