הדיירים מפגינים במקום
הדיירים מפגינים במקום

"הבניינים יקרסו עלינו": הדיירים ברחוב הזה באשדוד גרים במבנים מסוכנים וחוששים לחייהם

לראות ולא להאמין - מצב הבניינים ברחוב אח"י אילת הוא בכי רע, ברזלים חשופים, קירות ותקרות מתפוררים, עמודים מטים לנפול ועוד. הדיירים חוששים שהבניינים יקרסו עליהם ותוהים למה 12 שנה של תוכניות לפינוי-בינוי לא יוצאות לפועל

פורסם בתאריך: 18.7.22 21:03

     

לפני זמן קצר הסתיימה הפגנה של תושבי רחוב אח"י אילת, בבנייני הרחוב. תושבי הרחוב המפגינים נשאו שלטים בהם נכתב בין היתר "ראש העיר, האם תושבי אח"י אילת הם סוג ב'?", "אסון, הבניינים מתמוטטים", "12 שנים אנו ממתינים לפינוי בינוי, האם ממתינים שהפינוי יתבצע באופן טבעי?" ועוד.

התושבים מוחים על כך שמצב הבניינים שם בכי רע, ולמרות זאת התוכניות לפינוי-בינוי אינם מתקדמים. "הבניין עומד להתמוטט כל רגע, מחר יכול לקרות פה כמו בחולון. שראש העיר יתעורר וידאג לבניינים האלה", אמרה אחת המפגינות.

הדיירים מפגינים במקום

הדיירים מפגינים במקום

הדיירים מפגינים במקום

מפגינה אחרת המתגוררת שם סיפרה כי לאחר קריסת הבניין בחולון הם קיבלו מכתבי התראה כי הבניין בו הם מתגוררים הוא מבנה מסוכן. "מה שעלול לקרות פה זה מגה אסון, מה שקרה בחולון זה כלום. הבניינים לא ראויים למגורים. קיבלנו מכתבים שהבניינים פה מסוכנים למגורים". "הם רוצים שנמות? שהבניינים יקרסו על הראש שלנו?", אמרה אחרת.

צפו בתיעוד הבלתי נתפס של הבניינים:

התמונות מהמקום מספרות את הסיפור ואכן מצב הבניינים הוא במצב גרוע. מי שהשתתפה היום בהפגנה ותמכה בדיירים היא חברת המועצה, הלן גלבר. "הכתובת נמצאת על הקיר ובאותיות קידוש לבנה, מצב בניינים רבים בעיר רעוע ובסכנת קריסה", מסרה גלבר, "יש לעצור מידית את קריסת הבניינים כפי שקרה לא מכבר בחולון. אני דורשת מראש העיר לשלוח מהנדסים-קונסטרוקטורים שיבדקו את הבניין הרעוע והעומד ליפול לפני שהבניין יקרוס חלילה על תושביו".

גלבר והדיירים המפגינים

עוד הוסיפה גלבר: "מדובר בפצצה מתקתקת של ממש. ברזלים חשופים, שקיעה והתפוררות התקרה, בורות ועוד. הינך מחוייב לשלום ולבטיחות התושבים. להזכירך במקרים דומים בערים אחרות מהנדסי הבטיחות הורו לפנות בניינים בדחיפות מיושביהם ובחולון ניצלו חיי אדם ברגע האחרון ממש. אני מקווה שראש העיר אשדוד יעשה מעשה ויפה שניה אחת קודם ובכך ימנע קיפוח חיי אדם".

מי שמובילה את המחאה היא דיירת הרחוב, דורית שפירא, "מזה כ-12 שנים הדיירים והיזם מתדיינים עם עיריית אשדוד לפרויקט פינוי בינוי, ללא התקדמות ממשית", מסרה שפירא, "בכל פעם הם ממציאים תירוצים או פשוט מתעלמים. איפה האחריות של ראש העיר לבטיחותם ורווחתם של התושבים? העירייה ממתינה שהפינוי יתבצע באופן טבעי, כפי שקרה בחולון? לאחר הבטחות רבות שניתנו גם לאחרונה, ולא קויימו, לאישור התכנית בוועדה המקומית והגשתה לוועדה המחוזית, ולאחר שמיצינו מעל ומעבר נסיונות הידברות ושכנוע, לא נותרה לנו ברירה אלא להשתמש בזכותינו האזרחית להפגין כנגד העירייה והעומד בראשה".

היום כאמור, התקיימה הפגנה ברחוב עצמו ומחר, ברחבת בניין העירייה אמורה להתקיים הפגנה נוספת.

"במידה והנושא לא יטופל בהקדם, אנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיש עתירה לביה"מ שיורה לעירייה לפעול בהתאם. כולנו תקווה שראש העיר יגלה מנהיגות ונחישות ויורה לגורמים הרלוונטיים בעירייה לספק פתרון מיידי", מסרה שפירא.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "תכנית פינוי-בינוי במתחם אח"י אילת נמצאת לפני דיון הועדה המקומית. בנוגע למבנים מסוכנים יש להבהיר כי על פי חוק עזר למבנים מסוכנים, האחריות לתקינות ותחזוקת המבנה הם באחריות בעלי הנכס. במקרה הנדון, המבנים ברח' אח"י אילת הוכרזו כמסוכנים ב-10/2021! נערכה חו"ד הנדסית שהועברה לבעלי הנכס להמשך טיפולם, כי על פי חוק העזר כאמור האחריות היא על בעלי הנכס, ובמקביל נערכה מעבדת אל הרס כדי לאפיין את חומרת הסכנה.

"מכתב דרישה לטפל במבנים + חו"ד הנדסית נמסרו לבעלי הנכסים באמצעות דואר רשום ותליית הדרישה בכניסה לבניינים, בהתאם לחוק, אלא שלצערנו לא הייתה התייחסות ולא נראה כי בעלי הנכס מתכוונים להיענות לדרישה ולטפל במבנה. מצב המבנה לא איפשר להמתין לתחילת הליך משפטי ובכדי להימנע מפינוי עתידי, הופנתה בקשה לקבלן י.ח דימרי לחיזוק זמני עד ביצוע הפרויקט. הקבלן דימרי נענה לבקשה ובוצע חיזוק של מס' עמודים בבניינים: 15,21,23 ושיקום בטונים בבניינים: 11,13,15. העבודות היו בליווי מהנדס ובמתן אישור בסיום".

צילומים: אור סויסה, אורן צדוק, דוד בן סימון, סוזן כהן.

רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר