מפגש הכנה למתנדבים בעיריית אשדוד. צילום: עיריית אשדוד
מפגש הכנה למתנדבים בעיריית אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

שומרים על החוסן: מתנדבים לשגרה וחירום באשדוד במפגש הכנה

המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות ממשיכה לגייס מתנדבים. השבוע התכנסה קבוצת מתנדבים חדשה למפגש ראשון לקראת מילוי משימותיהם בחירום

פורסם בתאריך: 22.6.22 12:13

     

השבוע קיימה המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות מפגש עבור קבוצת תושבים המוכנים להתנדב בחירום. במהלך המפגש עברו התושבים הכשרה בנושאים שונים הקשורים במשימות החירום.

נושאי ההתנדבות בחירום מהווה נדבך חשוב בעיר אשדוד, ועל כן משתדלים לבסס מערך מתנדבים עירוני שיפעל כל השנה, על ידי ציבור רחב של פעילים, במגוון תחומי עניין. בעיר אשדוד מופעלים מתנדבים בימי שגרה וחירום והם חלק בלתי נפרד מהחוסן הנפשי של הציבור.

בתכנית ההכשרה שמקיימת המחלקה למערך המתנדבים לשעת חרום, מתוכננת סדרה של מפגשים שוטפים שיתקיימו לכל אורך השנה, בהתאם לתחומי עניין והמשימות המוגדרות למערך ההתנדבות, והם חלק מהיערכות הרשות למצבי חירום בעיר אשדוד. המפגש הראשון התקיים כאמור השבוע, והשתתפו בו 50 מתנדבות ומתנדבים מהמחלקה למשאבי קהילה והתנדבות, ומתנדבים בקבוצת הצוערים הצעירים.

מפגש הכנה למתנדבים בעיריית אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

מפגש הכנה למתנדבים בעיריית אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

בפגישה נכחו בעלי תפקידים שהציגו את תפיסת מערך המתנדבים בחירום, והסבירו על זכויות וחובות המתנדב. ביניהם היו חנה בן איון, מנהלת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות, מזי כהן, עוזרת דובר העירייה, סרן נועה אמסלם, רמ"ד הסברה וחברה בפיקוד העורף, אריה איטח, מנהל אגף חירום וביטחון, רמי סטויצקי, יועץ לפיתוח תשתיות התנדבות וקהילה.

בעיריית אשדוד רואים במערך המתנדבים ערך מוסף משמעותי והוא אולי הנדבך החשוב ביותר בבניין החוסן הקהילתי וההתמודדות עם מצבי מתח וחרדה באירועי חירום. ההנחה הבסיסית בעירייה היא שככל שהאדם יודע יותר על האירועים, מתעדכן בצורה רשמית על ההתפתחויות וחשוף למידע זמין בחירום, כך הוא מפתח ביטחון עצמי ביודעו כי יש מי שמטפל בעניינים ויש כתובת למי לפנות. למערך המתנדבים יש משקל רב בהשגת מטרה זו ולכן העירייה משקיעה לא מעט מאמצים בבניין הכוח ההתנדבותי לכל תחומי הפעילות בחירום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר