טלי קפלן
טלי קפלן

עובדים מהלב: הכירו את טלי קפלן מעיריית אשדוד

בעבודתה במינהל השירותים החברתיים, מטפלת טלי קפלן באוכלוסיה אולי הכי שקופה בחברה - דרי הרחוב. למרות שלעתים הם התייאשו מעצמם ואיבדו כל אמון בממסד, טלי לא מתייאשת מהם עד שהיא מצליחה להעניק להם מעט תקווה

פורסם בתאריך: 21.6.22 13:41

     

ספרי על עצמך.
בת 48. בזוגיות וסבתא ל-2 נכדים. עו"ס דרי רחוב במינהל שירותים חברתיים.

כמה מילים על תפקידך ועל מקום העבודה.
אני עובדת כעובדת סוציאלית דרי רחוב במחלקת התמכרויות ביחידה לשיקום האסיר ודרי רחוב מזה כחמש שנים. למעשה, עוד בהיותי סטודנטית לעבודה סוציאלית, עשיתי את ההכשרה המעשית ביחידה זו והבנתי כי היעוד שלי הוא לעזור לאוכלוסיית דרי הרחוב. בנוסף, כמי שנולדה בברה"מ, אני סבורה כי הבנת המנטליות מתוך ניסיון אישי, תורמת ומקדמת את הסיוע והטיפול בדרי הרחוב, שאינם דוברי עברית, ומתקשרים איתי בשפת אם בלבד, מה שמקל על הקשר איתם.

בתפקידי, אני מסייעת לדרי הרחוב במטרה להחזירם לחיים נורמטיביים בקהילה. דר רחוב הינו אדם, מעל גיל 18 ועד גיל פרישה, הגר ברחוב, באתרי בנייה, בבתים נטושים, ובגנים ציבוריים. הוא שרוי בדרך כלל בהזנחה גופנית ו/או נפשית, נמצא לעיתים קרובות בניתוק או ניכור ממשפחתו, ומתקשה מאוד לשנות את מצבו בכוחות עצמו.

האתגרים הקשים בעיקר סביב הקושי בגיוס מוטיבציה של דרי הרחוב לטיפול בעצמם. רבים מהם נותרים ללא תקווה, עייפו ממצבם ומגלים חשדנות רבה כלפי הממסד. זאת ועוד, חלקם נמצאים בניכור למשפחתם כך שאין באפשרותנו לרתום את המשפחה לטיפול בדר הרחוב.

אז מה עושים?
המון חיזור והגעה לשטח, למקום בו הם נמצאים ברחוב, לשוחח ולסייע להם עד שבונים אמון וקשר. מכאן כבר קל יותר להעניק להם תקווה ולעזור להם.

משהו אישי.
מזה כעשרים שנה אני עובדת בספורט טיפולי לחינוך מיוחד ומורה להתעמלות במים. תפקיד זה נותן לי סיפוק רב היות ואני מרגישה כי אני עוזרת לשפר את איכות החיים של אוכלוסייה המוגבלת בתפקודה הפיזי.

פרגון לאחד העמיתים בעבודה.
במהלך עבודתי נוכחתי לראות כי הגב' רונית דיניץ, מנהלת המחלקה להתמכרויות שיקום האסיר ודרי רחוב, עובדת 24/7 ללא לאות, זמינה לצוות בכל בעיה וחולשת ביד רמה על 3 יחידות שונות. זאת היא עושה בנעימות ובמקצועיות, תוך דאגה לרווחת עובדיה.


בשיתוף עיריית אשדוד


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר