קלריס חרבון. צילום: סעיד וואקיש
קלריס חרבון. צילום: סעיד וואקיש

לא פולשת: ד"ר קלריס חרבון מגיעה לאשדוד להשקת ספרה פורץ הדרך

דר' קלריס חרבון, שגדלה בדיור ציבורי באשדוד, משיקה ספר חדש, על הדיור הציבורי בישראל. בשבוע הבא היא תגיע לאשדוד לערב ההשקה

פורסם בתאריך: 10.6.22 10:59

     

היא גדלה בדיור ציבורי באשדוד, וכיום מכהנת כראש לימודי מגדר והמרכז להעצמת נשים, וכמרצה למשפט בינ"ל באוניברסיטת AUI במרוקו. בשבוע הבא היא תגיע לאשדוד, עיר ילדותה, להשקת הספר החדש והפורץ דרך שלה על הדיור הציבורי בישראל. דר' קלריס חרבון עושה כבוד לעיר אשדוד, לנשים, ומנסחת מחדש את המושג "פלישה" מפעולה פלילית, ל-"השתכנות מתקנת", על רקע פינוין של נשים מזרחיות מבתיהן, וההתנגדות שלהן לכך.

 

ד"ר קלריס חרבון נולדה ב-1974 בדירת דיור ציבורי ברובע ו' באשדוד. בת שישית להוריה, אנט ומאיר חרבון, מיקירי העיר אשדוד, והורה יחידה לבנה. בשבוע הבא היא מגיעה לסגור מעגל בעיר אשדוד, עיר הולדתה, לכבוד השקת ספרה החדש, העוסק בדיוק הציבורי בישראל, ומנסה לנסח מחדש את המושג פלישה, להשתכנות מתקנת, על רקע הניסיון לפינוי נשים מביתם למסגרת חלופית.

דר' חרבון בוגרת האוניברסיטאות ייל ומק׳גיל, ואוניברסיטת תל אביב, עורכת דין, משוררת ופמיניסטית מזרחית גאה. מרצה למשפט בינלאומי, לימודי מגדר ולימודים יהודיים-מרוקאיים ומנהלת המרכז להעצמת נשים באוניברסיטת AUI במרוקו- אוניברסיטה מרוקאית אמריקאית בינלאומית, בין המובילות בעולם הערבי ובאפריקה, ומוכרת מאוד בלימודי מזרח תיכון ואפריקה. ד"ר חרבון עוסקת, בין היתר, גם בנושא של דיור ציבורי ובזהותן האתנית של מבקשות הדיור בארץ, עליהן מדברת בספרה החדש: 'השתכנות מתקנת- נשים מזרחיות מתקנות עוול ומחפשות בית'.

"ספרה פורץ-הדרך של ד"ר קלריס חרבון מנסח מחדש את מושג ה״פלישה״ מקטגוריה משפטית פלילית ל"השתכנות מתקנת", ובכך הוא מציב את פעולותיהן של נשים מזרחיות נגד פינוין מבתיהן במסגרת חלופית של המאבק לשוויון", כתבה פרופ' אלה שוחט מאוניברסיטת ניו יורק על ספרה של חרבון. "השתכנות מתקנת, המעוגן במחקר הבינתחומי המתעצם של לימודי מזרחיוּת, מפרק בנחרצות הנחות יסוד בנוגע לחוקי הדיור הציבורי, תוך שהוא ממחיש את האפשרויות המחקריות שבמושג ההצטלבִיוּת – של מעמד, גזע, אתניות, מגדר ומיניות – ללימודי המשפט. הספר גם משקף את האקטיביזם הפמיניסטי המזרחי של המחברת עצמה כעורכת דין מעוררת השראה שייצגה משתכנות, ומיקמה מעשי התנגדות גופניים אלה בהקשרם ההיסטורי הרחב", הוסיפה.

בדף הפייסבוק "שוברות קירות" (תנועה פמיניסטית עצמאית בתמיכת הציבור) כתבו מנהלות הקבוצה פוסט לרגל הוצאת הספר של דר' חרבון וערב ההשקה: "תבעת מושגים כל כך חשובים ששינו לנשים את החיים", נכתב בפוסט. "נפעמות כל פעם מחדש מרמת הגאונות של היפוך היוצרות- לא פלישה, אלא תיקון".

כאמור, ערב ההשקה יתקיים בשבוע הבא, יום רביעי ה-15.6.22, בשעה 20:00, בבית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד, בהנחיית חיים בלומנקרנץ, בנוסף יופיע חיים אוליאל.

ערב ההשקה יהיה בהשתתפות ראש עיריית אשדוד-ד"ר יחיאל לסרי, מאיר אברג'ל-חבר מועצת עיריית אשדוד ומחזיק תיק השכונות הוותיקות, מר גיורא רוזן- העורך הראשי של הוצאת "הקיבוץ המאוחד".

לצד ד"ר קלריס חרבון עתידים להשתתף באירוע העיון: ד"ר יעל ברדה-פעילה חברתית, משפטנית וסוציולוגית מהאוניברסיטה העברית, פרופ' שושנה מדמוני גרבר, מרצה לתקשורת מאוניברסיטת סאפוק שבבוסטון, ארה"ב. פרופ' יוסי דהאן, מרצה למשפטים במרכז האקדמי למשפט ועסקים ויו"ר מרכז "אדווה" ופרופ' יובל אלבשן-דיקאן הקמפוסים הרב תרבותיים בקריה האקדמית אונו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר