האנדלוסית אשדוד בביאנלה לחינוך. צילום: איריס חליפה
האנדלוסית אשדוד בביאנלה לחינוך. צילום: איריס חליפה

כוחו של פיוט: מחיאות כפיים סוערות לאנדלוסית אשדוד בכנס בינלאומי בירושלים

המחלקה החינוכית של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד רשמה הישג מרשים נוסף: פרויקט "בואו לגני" הוצג בביאנלה למעצבי עתיד החינוך

פורסם בתאריך: 9.6.22 13:34

     

הביאנלה למעצבי עתיד החינוך הינו כנס בינלאומי של ה-OECD המתקיים פעם בשנה במקום אחר בעולם, ומטרתו להפנות זרקור לעשייה חינוכית חדשנית ופורצת דרך של מורות ומורים, מנהלות ומנהלים, מערכות חינוכיות, יזמות ויזמים בארץ ובעולם, בשדה ובמחקר.לראשונה השנה התקיים הכנס בישראל, בבנייני האומה בירושלים. בין המציגים בכנס, הגיעה התזמורת האנדלוסית אשדוד, שהציגה את הפרויקט המרשים "בואו לגני", להוראת הפיוט בגני הילדים, וריגשה את הקהל.

פרויקט "בואו לגני" פועל במטרה להרחיב את פס הקול התרבותי הישראלי ולהעמיק את ההיכרות עם פיוטים משלל המסורות היהודיות המרכיבות את התרבות הישראלית.

מזה עשר שנים גני ילדים מכל רחבי הארץ ומכל הקשת החברתית משתתפים בתוכנית. במהלך הכנס, שיתפה בהתרגשות מנהלת המחלקה החינוכית בתזמורת, איריס חליפה, על כך שהתוכנית הצליחה להפוך את הפיוט לפס קול טבעי כל כך בגני הילדים.

האנדלוסית אשדוד בביאנלה לחינוך. צילום: איריס חליפה

האנדלוסית אשדוד בביאנלה לחינוך. צילום: איריס חליפה

רחל מלכא – גננת ומדריכה ארצית ואחת ממפתחי התכנית, הציגה בהתרגשות רבה את הישגיה של התוכנית והסבירה איך חלומות הופכים לסאונד נפלא של שירת ילדים.

הפרזנטציה של מלכא -שלוותה בנגינה לייב של נגני התזמורת, זכתה למחיאות כפיים סוערות.

מלבד נגני התזמורת, שהעלו גם בתקופת הקורונה "קונצרטקטן" בגנים ברחבי הארץ, בכירים ומשפיעים שותפים להצלחתה ולפיתוחה של התכנית: אסתר חטב מפקחת גני החמ"ד שמלווה את התכנית עוד בגלגוליה הראשונים, אתר הפיוט והתפילה בהובלת אורי קרויזר ויאיר הראל, יד בן צבי, אתר סנונית, קרן מתנאל והאגף לחינוך קדם יסודי וכמובן התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד אשר מקדמת הנחלת מסורת הפיוט באמצעות קונצרטים וכיתות אומן בארץ ובעולם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר