ליז אזולאי. יח"צ נמל אשדוד
ליז אזולאי. יח"צ נמל אשדוד

עושה היסטוריה: הסוורית הראשונה בנמל אשדוד, ליז אזולאי היא גם מפעילת הגורר הראשונה

חברת נמל אשדוד קיימה קורס להכשרת סוורים כמפעילי גוררת, ביניהם גם הסוורית הראשונה שהוכשרה לתפקיד, ליז אזולאי

פורסם בתאריך: 2.6.22 20:14

     

חברת נמל אשדוד קיימה קורס להכשרת סוורים כמפעילי גורר וזאת כחלק ממסלול הקידום המקצועי של עובדי התפעול בנמל וכמהלך נוסף לטובת הפחתת התור התפעולי.

הגורר, המכונה בשפת הנמל "טאג", הוא כלי רכב המיועד לגרור את המטענים אשר מונחים על עגלה, בעיקר מכולות. גורר פועל במסופי מכולות ומשנע את המכולה משטחי האחסון בנמל לרציף על מנת להטעין את המכולה לאוניה, בעזרת מנופי הגשר. התהליך ההפוך קורה בעת פריקת מכולה מהאוניה. בנוסף, גורר הוא מסוגל לגרור מטענים לתוך אוניה המצוידת בגשר כניסה, וגם להוציא מטענים ממנה.

מסיימי קורס מפעילי גורר

מסיימי קורס מפעילי גורר

מדובר בכלי התפעולי הנפוץ ביותר בנמל, המאפשר את פעילותם של הרציפים ומסופי המטענים על ידי שינוע של עגלות ומטענים שונים במשקל של עד 150 טון.

במהלך הקורס המשתתפים למדו ותרגלו נהיגה והפעלה של גוררים מסוג TERBERG ו-MOL בשטחי הנמל תוך התנסות עם כל סוגי העגלות, ורכשו ידע נרחב בבטיחות ובמערכות הבקרה, הקשר, והטוס של הגורר.

לראשונה מאז הקמת הנמל לפני 57 שנים בין המשתתפים בקורס הייתה, ליז אזולאי, שסיימה את הקורס בהצלחה והוסמכה להיות מפעילת הגורר הראשונה בנמל אשדוד. זאת לא הפעם הראשונה שאזולאי עושה היסטוריה, גם בשנת 2016 היא הוסמכה להיות הסוורית הראשונה בנמל אשדוד.

ליז אזולאי על הגורר

ליז אזולאי על הגורר

"קורס זה מצורף לרצף של קורסים שההנהלה מובילה כחלק מפעולות להפחתת התור התפעולי וכן לקידום המקצועי של העובדות והעובדים בנמל", מסר שיקו ז'אנה מנכ"ל חברת נמל אשדוד והוסיף: "אני מבקש לברך את כלל המשתתפים ובפרט את הטאגיסטית הראשונה שלנו בנמל, הסמכתה הינה חלק מתפיסה ניהולית לקידום הנשים בנמל ולגיוון תעסוקתי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר