כבוד מלכים - התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד בהופעה. צילום: לימור אדרי

טיול שורשים: האנדלוסית תצא לספרד במשלחת נשיא המדינה

פרסום ראשון: התזמורת ששורשיה בחבל אנדלוסיה תתלווה לביקורו של הנשיא ריבלין ותופיע בפני המלך. השבוע תצא התזמורת לביקור היסטורי ראשון במדינה ערבית - מרוקו. בראשה יעמוד אחד ממייסדיה, ד"ר יחיאל לסרי

פורסם בתאריך: 22.10.17 17:49

     

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד הוזמנה על ידי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין להשתתף בביקורו הרשמי בספרד בחודש הבא. הביקור, שיחל ב-7 בנובמבר, יהיה סמלי מאוד, שכן התזמורת נושאת בשמה את הקשר לאנדלוסיה, חבל ארץ שנמצא בספרד, על כל המשתמע מכך – היסטורית ותרבותית.

התזמורת תתלווה לאירוע קבלת פנים בארמון המלך פליפה השישי שבו ישתתפו הנשיא ומכובדים נוספים ותופיע בפניהם.

מאחורי הקלעים נערכה תחרות קשה עם עוד תזמורות ומוזיקאים שהיו מעוניינים לייצג את ישראל בספרד לצד הנשיא.

האנדלוסית. צילום: יח"צ

הנסיעה הזו אמורה להיערך, לאחר שהתזמורת תשוב מביקור מיוחד מאוד גם הוא – במרוקו שגם עליו דיווחנו לראשונה באתר. זו תהיה הפעם הראשונה שהאנדלוסית תבקר ותופיע במרוקו (בין השאר בעיר מוגדור) ובמדינה ערבית ומוסלמית בכלל. בראש המשלחת למרוקו יעמוד ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, שלא יקח חלק בביקור בספרד.

"אני גאה מאוד בתזמורת שלנו שזוכה לייצג את מדינת ישראל ביחד עם נשיא המדינה בפני מלך ספרד – ערש הולדתה ושורשיה של המוסיקה האנדלוסית", אמר לסרי ל"כאן דרום אשדוד".

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: דוברות עיריית אשדוד

עוד קודם, כאמור, כבר השבוע, תתארח התזמורת במרוקו. תכנית הנסיעה ל"בירת המג'רב" כוללת הופעה, מפגשים מוזיקליים עם אמנים מקומיים, סיור לימודי וגולת הכותרת: ביקור בפסטיבל למוזיקה אנדלוסית בעיר איסווירה בפסטיבל 'The Festival of the Atlantic Andalusian Music in Essaouira', פסטיבל ותיק, מהמובילים בתחומו ומיסודו של אנדרי אזולאי, יועצו של מלך מרוקו, שבתו, אודרה, נבחרה לאחרונה לתפקיד מזכ"לית אונסק"ו. אגב, העיר איסווירה נקראה בעבר מוגדור.

מנכ"ל התזמורת יעקב בן סימון יוצא כבר מחר למרוקו על מנת להכין את השטח לביקור הנוכחי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר