בני הזוג גז (מתוך פייסבוק)
בני הזוג גז (מתוך פייסבוק)

בלי רחמים: שלוש נשים וגבר מאשדוד נאשמים כי עקצו קשישה ערירית ב-1.5 מיליון ש"ח

הארבעה שעבדו בחברות טלמרקטינג, סיפרו לקשישה כי יש לה חובות להוצאה לפועל וכי היא עלולה להיכנס לכלא אם לא תשלם. הקשישה, בשל חששה מכך, שילמה להם כמיליון וחצי ש"ח

פורסם בתאריך: 27.3.22 18:23

     

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום לבית משפט השלום בעיר, כתב אישום נגד קאטי גז (35), ענבל אביטן (37), מרגלית חמו (39), אמיר גז (44) מאשדוד וכן נגד לורן עז'מי (37) מחולון בגין עבירות מרמה. זאת לאחר שקיבלו במרמה כ-1.6 מיליון ש"ח מקשישה ערירית.

על פי כתב האישום שהגיש עו"ד יונתן טל, הנאשמות קאטי גז, אביטן וחמו עבדו בחברות הבאות: קלוריד בע"מ, סמארט ביי בע"מ וקאוצ' אנד מארקט (דיאטיקה) בע"מ. במסגרת עבודתן בחברות הן יצרו קשר טלפוני עם לקוחות שונים, ובפרט לקוחות קשישים, על מנת שירכשו מהחברות מוצרים שונים. כאשר אמיר גז ואישתו קאטי גז שימשו כאחראים על שיווק.

במסגרת עבודתן יצרו קאטי גז, אביטן וחמו קשר טלפוני עם קשישה ערירית, כיום בת 88, אשר בשנת 2018 אובחנה, בין היתר, כמי שסובלת מ"שיפוט פגום עד מאוד". הנאשמות מכרו לקשישה מוצרים שונים בסך כולל של עשרות אלפי שקלים. אבל הן לא הסתפקו בזה, במהלך שנת 2015, החליטו, להוציא במרמה כספים מהקשישה, בין היתר באמצעות בקשת הלוואות להשקעה בחברת קלוריד שעמדה בפני פשיטת רגל, ומבלי שסיפרו לקשישה כי החברה בהליכי פשיטת רגל וכי כספה לא ישוב.

חלק מהכסף נמצא בבית אחת הנאשמות. צילום: דוברות המשטרה

חלק מהכסף נמצא בבית אחת הנאשמות. צילום: דוברות המשטרה

במסגרת שיחות המכירה הציגו עצמן הנאשמות הללו בשמות בדויים, ובהם אביבית, שפרה, ורד, דורית, שירי, מאגי ודנה.

כמו כן טענו בפני הקשישה כי מספר צ'קים שמסרה עבור רכישת המוצרים לא כובדו על ידי הבנק, וככל שלא תשלם את חובה צפוי שיעוקלו נכסיה, והיא צפויה להיכלא. נוכח הדברים שאמרו לה, במועדים שונים, משכה הקשישה מחשבונה סכום כולל של 1,020,664 ש"ח.

בהמשך פנו לקשישה שתי נשים שזהותן אינה ידועה וטענו בפני הקשישה, בכזב, כי היא חייבת סכומי כסף להוצאה לפועל ודרשו ממה לשלם להן סכומים שונים של כסף, ובתגובה הקשישה, העבירה לידיהן סכומי כסף שונים. אז יצרה אביטן קשר טלפוני עם הקשישה, והציגה את עצמה בפניה בכזב כדורית או כוורד. במהלך השיחות, הקשישה סיפרה לאביטן כי הונו אותה והוציאה ממנה סכומי כסף במרמה. אביטן על דעתה של חמו ציינה בפניה, כי תעזור לה לאתר מי שהונה אותה ולהשיב את כספה אך לצורך כך עליה להעביר לה סכומי כסף. בנוסף, טענה בפניה כי תלויים ועומדים נגדה חובות הוצאה לפועל שיש לשלם, והיא תסייע לה לשלם את חובותיה, אך לצורך כך, על הקשישה להעביר לידיה סכומי כסף. על בסיס מצגי השווא השניים העבירה הקשישה לנאשמות סך כולל של 443,705 ש"ח.

טלמרקטינג. צילום: freepik.com

טלמרקטינג. צילום: freepik.com

בשנת 2018, נוכח מצבה הרפואי והמנטלי של הקשישה, מונתה אפוטרופוסית על רכושה של הקשישה, כך שנדרש אישורה להוצאת כסף מחשבונה של הקשישה. אבל גם זה לא מנע מאביטן וחמו לנסות ולהוציא כספים נוספים מהקשישה בין היתר ביקשו ממנה להלוות כספים מקרובי משפחתה ואף ניסו ליצור מצג שווא של הלוואה שלא שולמה.

בנוסף, במהלך 2018, הגיע לידי לורן עז'מי ואדם נוסף מאגר המידע של החברות בהן עבדו שאר הנאשמים ובתוכם גם פרטי הקשישה. בהמשך לכך, ובמספר הזדמנויות, יצרו עז'מי והאדם הנוסף קשר עם הקשישה הציגו עצמם בפניה בכזב, כנציגי הוצאה לפועל וטענו בכזב כי זקופים לחובתה חובות בהוצאה לפועל ועליה לשלם את חובותיה, אחרת ינקטו נגדה הליכים שונים. בהתבסס על מצגי השווא, העבירה הקשישה סכום של 220,000 ש"ח בחמש העברות בנקאיות.

עו"ד אהוד בן יהודה המייצג את בני הזוג גז, מסר בתגובה: "מרשיי חפים מפשע. אין להם קשר למרמה וכל מה שנעשה, נעשה על פי חוק. מוזר שאחרי 7 שנים נזכרים להגיש כתב אישום לדברים שאין להם שום קשר למרשיי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר