במגמת עלייה. אילוסטרציה: פרידה

עלייה במספר הזוגות המתגרשים באשדוד

עליה של 10% במספר הזוגות שבחרו לפרק את החבילה בעיר אשדוד לעומת השנה הקודמת, כך עולה כך עולה מדוח שפרסמה ביום שלישי הנהלת בתי הדין הרבניים לשנת 2016. איפה התגרשו הכי הרבה - ואיפה ממוקמת אשדוד?

פורסם בתאריך: 21.6.17 09:45

     

הנהלת בתי הדין הרבניים פרסמה השבוע את נתוני הגירושין בישראל. מהנתונים עולה כי בירת ישראל מובילה זו השנה הרביעית ברציפות את הרשימה הארצית עם 725 זוגות תושבי העיר שנפרדו בגט בשנה החולפת, בתל אביב 701, ובאשדוד 353.

כאשר בוחנים את מספר הזוגות שהתגרשו על-פי אזורי השיפוט של כל אחד מ-12 בתי הדין הרבניים הפזורים ברחבי הארץ. בשנת 2016 התגרשו בבית הדין הרבני האזורי באשדוד 558 זוגות, עליה של 9% משנת 2015. אולם, כאשר בוחנים את נתוני הגירושים הפרטניים בערים השונות לשנת 2016, שלא על-פי אזור שיפוט אלא על-פי עיר מגורים נראה כי רק 63% מהמתגרשים, 353 במספר הם תושבי העיר אשדוד. בהשוואה לשאר הערים שנבדקו אשדוד ממוקמת בעשירייה הפותחת. בראש הרשימה, כאמור, ירושלים ותל אביב, ואחריהן: ראשון לציון, חיפה, פתח תקווה, באר שבע, נתניה, אשדוד חולון ורמת גן. הדירוג הנ"ל מתבסס על נתונים מספריים בלבד והוא אינו מביא בחשבון את גודל האוכלוסייה בעיר ואת היחס בין מספר המתחתנים למספר המתגרשים. עם זאת, ניתן לראות כי ישנן ערים הממוקמות גבוה בשיעור הגירושין יותר מערים הגדולות מהן במספר התושבים. בישראל חלה עליה של 1.8% במספר הזוגות שהתגרשו ביחס לשנה הקודמת. בסך הכול התגרשו בישראל בשנת 2016 10,841 זוגות לעומת 10,653 בשנת 2015.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי ציין כי "נפעל לשדרוג מערכת המחשוב של בתי הדין ולהוספת דרכי תקשורת אלקטרוניים שייקלו ככל האפשר על בעלי הדין ועל עורכי הדין והטוענים הרבניים להגיש תביעות ובקשות בלא צורך להגיע באופן פיזי למזכירויות בתי הדין. כמו כן נפעל לביצוע יעיל ומהיר ככל האפשר של פסקי דין לגירושין".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר