"תמיד יש זמן להציל חיים" לואיז רבינוביץ, צילום: מד"א

עושה חיים: הכוננית הראשונה על אופנוע במרחב לכיש

יחידת האופנועים של מד"א המונה כ- 400 אופנועים קיבלה לאחרונה חיזוק של 9 אופנועים חדשים במרחב לכיש, בניהם לואיז רבינוביץ, הכוננית האישה הראשונה על אופנוע מד"א בעיר אשדוד

פורסם בתאריך: 21.6.17 08:35

     

מן התגובה הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על היכולת להציל חיי אדם, לכן מערך ההצלה של מד"א כולל "אופנועי כוננים" המאפשרים גישה מהירה לאירועים בעיקר בפקקים בתוך העיר .הכונן מהרכוב על האופנוע מוזנק לסייע באירועים בקרבתו. ומוזנק באופן אוטומטי ע"י מערכת השליטה והבקרה של מד"א אשר מזהה את קרבתם למקום אירוע החירום הרפואי  וזאת במקביל לשליחת אמבולנס או ניידת טיפול נמרץ למקום האירוע.

לואיז רבינוביץ (50) מאשדוד התנדבה במד"א במשך 11 שנים, ולפני כשנה וחצי החלה לעבוד במד"א כנהגת אמבולנס, בהכשרתה היא חובשת בכירה   .

מה המשמעות של להיות 'כוננית' במד"א? 

"להיות זמינה 24/7 גם את אחרי משמרת, להגיע למקום האירוע ולתת מענה רפואי עד להגעת צוות מד"א או במטרה לסייע לצוות מד"א. כל כונן מצויד בערכת עזרה ראשונה הכוללת ציוד עזרה ראשונה בסיסי, ציוד החייאה וערכת חמצן.בעצם בעת קבלת קריאה במוקד  הקריאה מועברת באופן אוטומטי למערכת הזנקה במכשירי מירס ובאפליקציהשמאתרת את הכוננים הקרובים למקום האירוע ומשגרת להם את פרטי האירוע"

את אמא, ואפילו כבר סבתא איך עושים את זה?

"אגלה לך סוד. תמיד יש זמן להציל חיים, לפעמים אני באמצע הלילה יוצאת למקרים, הילדות שלי כבר גדולות,, אבל גם לפני כן. אנחנו עובדים כל הזמן בשביל להתפרנס. אבל צריך משהו גם לנפש, וגם כשעבדתי בתפקידי הקודם כמהנהלת שיווק בתעשייה מעל 20 שנה, הייתי חלק ממד"א".

איך הגעת להתנדב במד"א?

"הייתי עדה לשתי תאונות קשות,הייתי במקום ולא ידעתי מה לעשות, לא הייתה לי את היכולת לעזור והבטחתי לעצמי שזה לעולם לא יקרה שוב, אז עברתי קורס של נהגים חובשים כחצי שנה ועוד קורסים והכשרות על האמבלונס. שנים התנבדתי במשך כל יום שישי, זה היה היום הקבוע שלי, ובלילות..גם בלילות הייתי לפעמים באה, והייתי עושה את זה בכיף!

את האישה היחידה במרחב לכיש, למה?

"אני לא יודעת, זו באמת שאלה טובה. אני יודעת שיש נשים נוספות בארץ שהם כונניות מד"א. בשלושת המלחמות האחרונות:עמוד ענן,עופרת יצוקה וצוק איתן הייתי בתחנה וסייעתי. חשוב להדגיש אני לא האישה היחידה במד"א, יש עוד פראמדיקיות ,חובשות ונשים בתפקידים שונים, אבל כן. אני מקבלת כל הזמן תגובות שזה מעורר השראה, ואני עושה את זה באהבה גדולה".

עמי איבגי, מנהל מרחב לכיש במד"א, אמר: "אני מברך את רוכבת האופנוע הראשונה של מד"א במרחב לכיש שיחד עם 8 רוכבים נוספים מצטרפים למערך יחידת האופנועים של מד"א. האופנוענים הם אנשי רפואה מנוסים ומקצועיים שדרוכים כל הזמן לצאת ולהציל חיים בתחומי המרחב וראויים להערכה רבה. אני בטוח שהתגבור המשמעותי הזה יסייע עוד בצמצום זמני התגובה לאירועי חירום ויציל חיים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר