אירוע טביעה. צילום: דוברות איחוד הצלה
אירוע טביעה. צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה

עיריית אשדוד תשלם 300 אלף ש"ח למשפחת פלסטינאי שטבע בחוף י"א

למרות שהוא נכנס להתרחץ באזור אסור לרחצה שהיה מסומן ומגודר, קבע בית המשפט כי המצילים התרשלו בכך שהם ארזו את אופנוע הים כחצי שעה לפני הזמן ולכן התעכבו בהצלתו של המנוח. עיריית אשדוד תפצה את משפחתו ב-300 אלף ש"ח

פורסם בתאריך: 21.2.22 16:55

     

המקרה התרחש בחודש אוגוסט 2014, כאשר תושב רמאללה בן 39 הגיע לרחוץ בסמוך לחוף י"א באשדוד יחד עם שלושה חברים נוספים, אף הם תושבי הרשות הפלסטינאית.

אחד מהם העיד כי הם התיישבו מרחק של בין 170 מטר לבין 200 מטר צפונית מסוכת המציל. לדבריו, באותו מקום בחוף ישבו רוחצים נוספים ושחו גם הם. וכי הם התרשמו כי כל רצועת החוף, בין שני חופי הרחצה המוכרזים הסמוכים, היא חוף רחצה רצוף אחד, ללא הפרדה בין חוף מוכרז לחוף שאינו מוכרז, או בין חוף מותר לרחצה לחוף שאינו מותר לרחצה. לדבריו, לא היו שם דגלים או שלטים שאסרו על רחצה.

הוא סיפר כי הוא והמנוח נכנסו למים, עד לגובה הבטן, ואז הים החל "לסחוב" את המנוח הרחק מהחוף. הוא צעק לעזרה אך לדבריו, המצילים שישבו בעמדתם המרוחקת, שפנתה לכיוון המנוגד למקום שבו הם שחו, לא חשו לעזרתם. הניסיונות לקרוא למצילים העלו חרס, ואחד הרוחצים שישב בחוף, נכנס לים בניסיון לסייע למנוח, ובעקבות זאת טבע בעצמו. הוא העיד גם כי לאחר שנהייתה מהומה בחוף, אחד המצילים נכנס למים ומשה את האדם שניסה לעזור למנוח ואילו את המנוח משו מהמים רק לאחר כ-45 דקות.

המציל אלון אוחיון. צילום: עיריית אשדוד

הוא פונה לקבלת טיפול רפואי וכעבור שלושה ימים מת בבית החולים כשהוא מותיר אחריו אלמנה וחמישה ילדים.

המציל אלון אוחיון שניהל את תחנת ההצלה בחוף י"א סיפר כי החוף מתוחם בשלטים בשני צדיו בהתאם להוראות משרד הפנים. עוד הוא הסביר כי ביום האירוע סימנו המצילים את האזורים שבהם קיימת סכנת טביעה, לא רק באמצעות שלטים שנכתבו בשלוש שפות כולל בשפה הערבית, אלא גם באמצעות גידור באמצעות סרט סימון אדום לבן, אשר נועד למנוע את כניסת המתרחצים לאזורים המסוכנים לרחצה.

לדבריו, לקראת סיום המשמרת הוא הבחין במנוח הולך ישר לכיוון המים באזור שסומן כמסוכן לרחצה וצעק לו בכריזה "אדון אל תיכנס למים, זה מסוכן", אך הוא לא הקשיב לו ונכנס למים. לדברי אוחיון המנוח ככל הנראה לא ידע לשחות כי הוא לא ראה אותו מנסה לשחות, אלא שמהר מאוד הוא שקע וטבע. אוחיון הורה לאחד המצילים לשחות מהר ולהציל אותו ומציל נוסף יצא להציל את האדם הנוסף שנכנס לעזור. לדבריו, בתוך 10 דקות המנוח היה מחוץ למים ועבר פעולות החייאה.

בית המשפט קבע כי בעדותו של חברו של המנוח נפלו סתירות מהותיות "הפוגעות במהימנות עדותו והמדגישות את המגמתיות שבה".

תחנת המצילים בחוף י"א. צילום: פבל

תחנת המצילים בחוף י"א. צילום: פבל

אך יחד עם זאת נקבע כי בנקודה אחת המצילים לא התנהלו כראוי. בזה שהמצילים ארזו את אופנוע הים כחצי שעה לפני תום שעות הרחצה, מה שגרם לעיכוב בשימוש באופנו הים ובמציאת המנוח. "אופנוע הים נארז, ולא היה זמין לשימוש מהיר, ועל כן ביכרו המצילים לצאת אל המנוח באופן רגלי, בתקוה למשות את המנוח מהים בדרך זו, ולהימנע מהצורך לפרוק את אופנוע הים מהעגלה שעליה אוחסן", כתב השופטת יעל ייטב, " לא מדובר אפוא בטעות שבשיקול הדעת, כי אם בהימנעות מפעולת הצלה הכרחית מהטעם שאופנוע הים נארז כחצי שעה לפני סיום שירותי ההצלה בחוף. מדובר בהפרה של החובות המוטלות על המצילים, ועל כן חייבת העירייה בנזקי התובעים".

השופטת קבעה כי על העירייה יש לשלם פיצויים בגובה של כמיליון ש"ח, אך מתוכם יש לנכות 70% בשל אשמתו של המנוח שנכנס למים למרות השילוט האוזר על כך ולמרות הגידור במקום. לאור זאת, העירייה תשלם רק 300 אלף ש"ח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר