אמסלם והנהלת בית הכנסת בשטח
אמסלם והנהלת בית הכנסת בשטח

פארק במקום בית כנסת ברובע י"ג – אמסלם: "גלבר ונכט צריכים לברך כמו שהסיתו"

לאחר חודשים ארוכים של מאבק ציבורי ופוליטי ובהסכמה בין מ"מ ראש העיר אבי אמסלם וסגן רה"ע שמעון כצנלסון - בית הכנסת שהוחלט על הקמתו ברובע י"ג יועתק למקום אחר ובמקומו יוקם פארק לטובת התושבים. "הפריע לי הקטע הפוליטי שעשו סביב בית ה'", מסביר אמסלם

פורסם בתאריך: 15.2.22 20:21

     

הסתיימה הסאגה של בניית בית הכנסת ברובע י"ג – במקומו יוקם פארק ואילו בית הכנסת יוקם במקום אחר.

כזכור, עם התחלת הגידור במקום, החלה מחאה של תושבי השכונה שטענו כי אין מקום לעוד בית כנסת בשכונה בטח לא על חשבון מרכז קהילתי. המחאה סחפה אחרי גם פוליטיקאים רבים שהתבטאו בנושא ודיונים סוערים בוועדת בניין ערים של העירייה.

התושבים מפגינים במקום. צילום: הפורום החילוני

התושבים מפגינים במקום. צילום: הפורום החילוני

אלא שכעת הוחלט, בהסכמה בין מ"מ ראש העירייה, אבי אמסלם וסגן רה"ע שמעון כצנלסון יחד עם ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי על מתווה שהם מקווים שיחזיר את השקט לשכונה.

כצנלסון שחתם בעצמו על היתר הבנייה לבית הכנסת ולאחר מכן חזר בו, מסר כי "המתווה הנוכחי מוודא שגם בעתיד לא ייבנה על השטח המיועד בית כנסת בניגוד לרצון התושבים של הרובע. אני מודה לתושבים שהעלו את התנגדותם אליי ונתנו לי את המנדט להביא את האירוע לסיומו בשמם. למרות כל הפופוליזם והטענות – הבטחתי וקיימתי".

בתקופה האחרונה התקיים משא ומתן שקט בין אמסלם לכצנלסון בברכת ראש העירייה עד שנמצא הפתרון המיוחל.

"מאז שהתחילו נבחרי ציבור במועצת העיר להפוך את המקום למגרש הפוליטי במקום להסתכל עניינית אז נכנסתי עם ראש העיר לעניינים בכל הכוח והתחלתי להוביל נוסחת פשרה בתיאום עם כצנלסון שהיה חלק מהתהליך עם הדיירים", מספר אמסלם, "עד שמצאנו פתרון שימנע לזות שפתיים וגם לרווחת התושבים. הפריע לי הקטע הפוליטי שעשו סביב בית ה'. היום חתמנו על הסכם שיבטלו את ההיתר. דבר שהוא נדיר".

אמסלם אומר כי הפרגון הגדול מגיע לבעלי העמותה שהסכימו למהלך, כי לדבריו הם היו רשאים לעמוד על שלהם ולבנות במקום. "הם הסכימו למען השלום ולמען התחשבות בזולת לוותר על היתר הבניה ולעבור למקום אחר. זה מעיד על סוג של תעצומות נפש שקשה למצוא אצל אחרים. אני שמח שזה חלק מאיתנו ובסוף העברנו את בית ה' 100 מטר באותו מקום".

אבל אם יש משהו שממש הציק לאמסלם בכל התהליך הזה, זה מה שהתרחש במועצת העיר, "צר לי על אותם נבחרי ציבור שבמקום לחשוב על פתרון, כמוני וכמו ראש העיר, התעסקו בסוג של הסתה שהייתה מביאה אותנו למקום שלא נעים. יישר כוח גדול מגיע לרבנים של בית הכנסת שהיו קשובים והסכימו לצעוד איתי למהלך האמיץ הזה. זה לא פשוט".

התושבים מפגינים במקום. צילום: הפורום החילוני

גלבר והתושבים מפגינים במקום. צילום: הפורום החילוני

על איזה נבחרי ציבור אתה מדבר?
"נבחרי ציבור ושולחי ציבור כמו הלן גלבר ואלי נכט וכל אחד שלקח חלק בחגיגה, אני פונה אליהם שייקחו את הצד הטוב וינסו לחפש פתרונות טובים כמו שהובלנו בשקט ובהצלחה גדולה. ואני אומר לך באחריות שאם המשא ומתן הזה היה ידוע לכל, אז הם היו מנסים להפריע ואני מחכה לשמוע אותם מברכים, באותה מידה שהם היו עסוקים בהסתה, את הנהלת בית הכנסת שמגיע להם שאפו ענק. עשיתי שירות לציבור שהוא לא נמנה על קהל שלי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר