הפטאנקיסטים מאשדוד - לקחו את כל הקופה והביאו מספרד שני גביעי זהב: דן שירן, רן שריקי, יעקב (ז'אק) בן זקרי ויונתן מלכה

שווים זהב, אבל מה הם מקבלים?

מועדון הפטאנק “כדור הזהב” באשדוד ממשיך לגרוף הישגים יוצאי דופן ובסוכות שחקניו חזרו מתחרות בינלאומית בספרד עם זכייה במקומות הראשונים. אבל שם טוענים שתקציב התמיכה מהעירייה נמוך, והשחקנים נאלצים לממן מכיסם את הנסיעות ואפילו את התלבושות

פורסם בתאריך: 20.10.17 14:02

     

קבוצת הפטאנק ממועדון “כדור הזהב אשדוד” חזרה לפני כמה ימים מתחרות בינלאומית בספרד, ובאמתחתה גביעים ומדליות זהב לאור זכיות במקומות הראשונים בשני טורנירים. המועדון האשדודי קוטף הישגים נפלאים שמביאים כבוד, יוקרה ויחסי ציבור טובים לעיר בקנה מידה ארצי ועולמי.

בראש הקבוצה שיצאה לספרד עמד יעקב (ז’אק) בן זקרי, בן 84, ממקימי מועדון הפטאנק באשדוד וממקימי הענף בארץ בכלל, ועמו השחקנים רן שריקי (38), יונתן מלכה (25) ודן שירן (19).

השחקנים במהלך התחרות בספרד

בתחרות בספרד היו שני טורנירים: בראשון, שבו השתתפו 65 קבוצות מכל רחבי העולם, ניצחו האשדודים. לאחר מכן גם בטורניר המרכזי — שנארך במשך שלושה ימים, והשתתפו בו כ-90 קבוצות מהעולם — זכו האשדודים במקום הראשון.

“גרפנו את המקומות הראשונים בשני הטורנירים, את כל הפרסים, זו גאווה גדולה”, אומר רן שריקי (בנו של מוריס שריקי, מדריך הטיולים הידוע למרוקו). בן זקרי: “עצם העובדה שמזכירים את ישראל מול מאות אנשים — ועוד פעמיים בזכיות במקום הראשון – זה שווה הכול. זה שווה לי גם את ההוצאה הכספית שהיא על חשבוננו בלבד, 3,500 שקל למשתתף, למשך תשעה ימים. זה הישג יוצא מן הכלל”.

אבל אנשי הפטאנק מאשדוד חוששים שבמצב הנוכחי הם לא יוכלו להמשיך. בן זקרי: “בעבר היינו מקבלים חשמל חינם ותקציב לטורניר ראש העיר, ומלבד זה היינו מקבלים מהעירייה כ-50 אלף שקל בשנה לכיסוי ההוצאות. בנוסף, היינו מקבלים מהטוטו 30 אלף שקל. השנה קיבלנו מהעירייה 8,500 שקל ומהטוטו – 3,000 שקל”.

“לצערי", אומר בן זקרי, “התחושה שלי היא שיש היום זלזול בענף הפטאנק, אותו ענף שמביא כבוד לאשדוד בעולם, אבל פה בעיר משום מה זה לא בא מספיק לידי ביטוי. אנחנו מביאים הישגים לאשדוד הרבה מעבר לכדורגל, למשל, אבל לך תשווה את התקציב שהם מקבלים למה שנותנים לנו. איך נוכל לשרוד?”

שריקי: “אנחנו מגיעים להישגים ארציים ובינלאומיים, הבעיה היא במילים פשוטות תקציבית. אנחנו לא מקבלים כמעט תמיכה כספית מהעירייה, וקשה מאוד להחזיק מעמד בצורה כזאת. זה מקומם, הזעקה היא גדולה. אנחנו צריכים תקציב”.

בן זקרי, מוותיקי העיר, היה ממייסדי הפועל אשדוד בכדורגל, חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, חבר מרכז הפועל, יו”ר מועדון השיט, חבר הנהלת העירייה מטעם מפלגת העבודה וכיום הוא מתנדב בבית הספר נוף-ים.

“אף פעם לא היה מצב כזה. יש הרבה טורנירים והרבה נסיעות, דמי רישום וביטוח, ההוצאות מגיעות ל-65 אלף שקל בשנה והן בסיסיות. צריך להגדיל את התקציב כדי שנוכל למשוך ילדים ובני נוער ולהמשיך לצמוח ולהתפתח, בטח שלא לקצץ. אתמול ישבתי עם נציגי המועדון ודנו בכל הדברים”.

הפטאנקיסטים מאשדוד בתחרות האחרונה באילת: במרכז יעקב בן זקרי

במשחק הפטאנק עושים עיגול וזורקים את ה”קושונה” (כדור מטרה קטן עשוי עץ) למרחק של בין שישה לעשרה מטרים. השחקן הראשון מנסה להתקרב אליו בעזרת הכדור שלו. לשחקן יש שני כדורים במשחק שלשות. המשחק הוא עד 13 נקודות, מי שמגיע ראשון ל-13 מנצח. כדור הפטאנק, אגב, שוקל בין 650 ל-800 גרם. שני שחקנים במועדון “כדור הזהב אשדוד”, האחים טל ואבי אלקובי, מייצגים באופן קבוע את נבחרת ישראל בענף.

מנכ”ל רשות הספורט יורם אסרף מסר בתגובה: “הדברים שנאמרו בכתבה אינם נכונים. מועדון הפטאנק מקבל תמיכה מתוקצבת של 17 אלף שקל בשנה. בנוסף, רשות הספורט מסייעת ב-13 אלף שקלים נוספים במימון פעילויות לצורכי תפעול, כך שעיריית אשדוד נותנת להם יותר מ-30 אלף שקל בשנה. השבוע קיימנו דיון בכל הנושאים שעלו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר