מקיף ה׳ אשדוד. צילום: מקיף ה׳

מקיף ה' באשדוד עם מסלול לתואר מהנדס

בית הספר מקיף ה' מציע מסלול, על אזורי לכלל בוגרי כיתות ו' באשדוד, ללימודים לתואר מהנדס. בית הספר שהיה הראשון באשדוד אשר הציע מסלול הנדסאים, מציע כעת, לראשונה בישראל, מסלול אקדמי ישיר ומקוצר

פורסם בתאריך: 4.1.22 16:43

     

ביה"ס הוותיק מקיף ה' רשם לעצמו במשך השנים הישגים חינוכיים שונים כמו אחוזי הצלחה גבוהים בבחינות הבגרות ומסלול ישיר ללימודי הסמכה לטכנאים ולהנדסאים. מנהל בית הספר שלומי פייער מציין, כי כל תלמידי המכללה שסיימו עם תעודת הסמכה השתלבו בעתודה הטכנולוגית של הצבא וצברו ניסיון להשתלבות בתעשייה האזרחית.

"כעת אנחנו עולים שלב, פותחים את שערינו לאקדמיה, הופכים את החלום למציאות, ומציעים מסלול ישיר ומהיר לעולם ההייטק", הוא אומר, "המסלול הייחודי, בניגוד לכלל התוכניות הקיימות כיום במדינת ישראל, נועד להוביל קבוצת איכות של תלמידים מצטיינים מכלל רחבי העיר, תוך ליווי קבוצתי ואישי, באחריות מלאה של המקיף, בדרכם לתואר מהנדס הנכסף".

מקיף ה' הוא הראשון להציע מסלול לימודים אקדמי, ולאחר שזכה לברכתם של מנהל החינוך והמפקחת הכוללת, הפך המקיף לבית ספר על אזורי ללימודי ההנדסה בדרך מקוצרת ובמסלול ישיר ומהיר לתואר מהנדס. "מדובר בבשורה ענקית לתלמידי העיר המעוניינים להיות מהנדסים", הוא אומר ומסביר כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק עם המכללה האקדמית סמי שמעון ביצירת תכנית מקיפה ומואצת שמתחילה כבר בשכבה ז', עם צעדיו הראשונים של התלמיד במקיף. התוכנית מאפשרת צבירת נקודות אקדמאיות לתואר מהנדס, לכל אורך מסלול הלימודים, כאשר משכבה ט' התלמידים מתחילים ללמוד, יום לימודים ארוך, לפחות פעם בשבוע, במכללת סמי שמעון.

מכללת סמי שמעון אשדוד. צילום: יח"צ

התוכנית הייחודית בנויה ממספר שלבים ומאפשרת בחירה ושערי יציאה: בסוף כיתה י"ב, משתתפי התוכנית זכאים לתעודת בגרות (איכותית, טכנולוגית, ומצטיינת), לתעודת טכנאי מוסמך, ולצבירת מכסת נקודות אקדמאיות השוות ערך לכחצי תואר מהנדס. בשלב הבא, בזמן שחבריהם מתגייסים לצה"ל, תלמידי התוכנית, מדלגים על כיתה י"ג ישירות לכיתה י"ד. בסיום כיתה י"ד בוגרי התוכנית זכאים לתעודת הנדסאי וכבר לכשלושה רבעים להשלמת תואר מהנדס. ובשלב הסופי, בשנתם האחרונה, השנה השנייה הנוספת, הם עוברים ללימודים מלאים במכללת סמי שמעון וזקוקים לכשני סמסטרים (שווי ערך לפחות משנה) להשלמת החובות האקדמיות עד לקבלת הזכאות הנכספת לתואר מהנדס.

וכפי שפייער מיטיב לתאר "הטוב הזה עוד לא נגמר, גם צה"ל שותף מרכזי לתוכנית. מסלול זה יבטיח את הצלחתם של המהנדסים הצעירים ויפתח להם אופק אקדמי, צבאי ותעסוקתי – בוגרי התוכנית ישולבו ביחידות מובחרות, יצברו ניסיון וכשישתחררו ישולבו בתפקידים יוקרתיים ומתגמלים בעולם ההייטק".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר