דואגים לחסרי הבית. צילום: עיריית אשדוד
דואגים לחסרי הבית. צילום: עיריית אשדוד

"כרמל" בפתח: חלוקת מעילים להומלסים והיערכות לחסימת כבישים באשדוד

בעיריית אשדוד צופים ירידה של 80 מ"מ גשם תוך 24 שעות ונערכים לחסימות צירים במידת הצורך ובהתאם להתפתחות בשטח. גם הטיפול בדרי הרחוב התגבר. ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי: "נתאים את רמת הכוננות למצב המשתנה, אני קורא לתושבים לנהוג בזהירות ולדווח לנו על כל מפגע"

פורסם בתאריך: 19.12.21 22:10

     

בעיריית אשדוד החליטו היום על העלאת רמת הכוננות ל-3, נוכח סופת "כרמל" שצפויה להיכנס לאזור החל מהלילה ולהימשך עד חמישי. בישיבה שהתקיימה ובה נכחו אנשי מטה החורף, צוותי חירום.

ראש העירייה קיים הערכת מצב עם ראש מנהל התפעול שלמה רוטנברג, מנכ"ל העירייה אילן בן עדי, הוחלט על שורה של צעדים ובהם דחיית משימות לא דחופות ותגבור הצוותים כדי למנוע הצפות העלולות להיגרם מסתימת הקולטנים בשל לכלוך וחול.

נערכים לסערה. צילום: עיריית אשדוד

נערכים לסערה. צילום: עיריית אשדוד

נערכים לסערה. צילום: עיריית אשדוד

נערכים לסערה. צילום: עיריית אשדוד

סופת "כרמל" צופה מצב קיצון המשלב על פי תחזית חברת Tomorrow.io. שאיתה עובדת העירייה, רוחות של עד 70 קמ"ש, גלים בגובה 6 מטרים, נחל גועש, אובך, סופות חול וכמות משקעים עצומה. הנתונים אותם מציגים בעירייה מצביעים על צפי ל-80 מ"מ גשם החל מיום שני ב-12:00 ועד שלישי ב-12:00, כאשר עד יום חמישי, במצטבר, צפויים לרדת 140 מ"מ גשם.

בישיבה הוחלט על שורה של צעדים, והמוקד ידווח על המצב בעיר ויעדכן בכל שעה. סיורים יתבצעו באתרים שבהם ייתכנו מפגעים אפשריים שיעופו ברוח, עבודות ניקיון יתבצעו רק במרכזים המסחריים ובמקומות שבהם אין חשיפה למזג האוויר, יוצב כונן עם מנוף במחלקת התברואה ובמחלקת הגיזום יהיו שני צוותים לטובת אירועים שבהם עצים יקרסו או יסכנו חוטי חשמל.

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי: "התרחישים שאליהם התכוננו במשך חודשים צפויים להתממש במהלך השבוע, ואנחנו ערוכים לכך בכוחות מתוגברים ופועלים על פי פקודת החורף. נעדכן און ליין בכל אמצעי המדיה את כל התושבים בכל התפתחות, ואני מאמין שבשיתוף פעולה הדוק – נוכל להבטיח חורף בטוח באשדוד".

בגדים חמים ומזון לדרי הרחוב

מחלקת דרי רחוב במנהל לשירותים חברתיים מסיירים מאז חמישי בין ששת דרי הרחוב שבאשדוד, העובדות הסוציאליות טלי קפלן, מרכזת היחידה לדרי רחוב ביחד עם שוטרת קהילתית יושבים איתם ודואגים לכלל צרכיהם.

דואגים לחסרי הבית. צילום: עיריית אשדוד

דואגים לחסרי הבית. צילום: עיריית אשדוד

המנהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד, מציע להם מקום מחסה – אכסניה – שבה ניתן לקבל מקלחת חמה, מיטה וארוחה חמה. חלקם מוכנים לבוא וחלקם מגיעים מתקלחים ובסיום ומתוך בחירה, חוזרים לרחוב.

בעירייה אומרים כי הטיפול בדרי רחוב לא מפסיק והמעקב ממשיך, והנה היום לקראת הקור ביום שבת הגיעו העובדות הסוציאליות והעניקו לאחד מדיירי הרחוב מעיל חדש שישמור על חום גופו.

ההיערכות מהווה חלק מפקודת החורף של עיריית אשדוד שבהזדמנות זאת מבקשת לתת תשומת לה למבוגרים שחיים לבד ולדאוג לשלומם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר