סבטלנה וצוות בית החולים אסותא אשדוד
סבטלנה וצוות בית החולים אסותא אשדוד

הרופאים באוקראינה התרשלו – הרופאים באסותא אשדוד תיקנו וסבטלנה חזרה ללכת

מטופלת בת 75 עם שבר בצוואר הירך סורבה להינתח באוקראינה ולאחר עלייתה ארצה נותחה בהצלחה בביה"ח אסותא אשדוד. פרופ' דרקסלר הרופא המנתח: "זכות גדולה לקחת חלק בהליכתה הראשונה בארץ ישראל אחרי 75 שנה"

פורסם בתאריך: 8.11.21 13:50

     

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד התקבלה מטופלת בת 75, סבטלנה בלוצקי תושבת אשדוד בעקבות כאבים ברגלה. מבירור המקרה נמצא, כי סבטלנה נפלה בביתה שבאוקראינה לפני כחודשיים ושברה את צוואר הירך אך הרופאים המקומיים קבעו שאין צורך לנתח.

במשך חודשים התמודדה בלוצקי עם כאבים עזים בעודה מרותקת למיטתה. לאור מצבה, החליטו בני משפחתה שעלו כבר לארץ להאיץ את עלייתה ארצה. עם עלייתה התקבלה אצל פרופ' מיכאל דרקסלר, מנהל מחלקת אורתופדיה בביה"ח אסותא אשדוד.

"רצינו שהיא תעשה עלייה, כל המשפחה כאן בארץ והיא נשארה שם לבד, אחרי הנפילה והשבר היא הייתה משובתת, לכן נסעתי אליה", סיפרה נכדתה אולגה, "הלכנו לרופא באוקראינה שאמר שאין שם כלום. כשהגענו לארץ הבנתי את חומרת מצבה ומיד לקחתי אותה לביה"ח הציבורי אסותא אשדוד".

פרופ' דרקסלר אבחן כי המטופלת סובלת משבר במפרק הירך וייתרה מכך, בעקבות טיפול קודם שניתן לה, קובע ציר ברגלה באופן לא תקין שהוביל לקיצור של 2 ס"מ ברגלה.

הרגליים לפני ואחרי הניתוח

הרגליים לפני ואחרי הניתוח

סבטלנה עושה צעדים ראשונים בבית החולים

סבטלנה עושה צעדים ראשונים בבית החולים

"גב' בלוצקי הגיע לבית החולים במצב לא טוב לאחר שכיבה ממושכת בעקבות השבר במפרק הירך", הסביר פרופ' דרקסלר, מנהל מחלקת אורתופדיה, "בברור נמצא כי בעברה היה שבר באותה ירך שקובע בציר ואורך לא תקינים, עם קיצור של 2 ס"מ של הרגל. בנוסף, הקיבוע הישן הגיע עד לאזור השבר, מה שהצריך שימוש במשתל מיוחד וקיבוע עם צמנט. לאחר הכנה עברה את הניתוח ואחרי התאוששות החלה לצעוד את צעדיה הראשונים בארץ ישראל. כעת גב' בלוצקי מתאוששת ובקרוב תוכל לחזור בהליכה לחיק משפחתה. אנחנו, במחלקה האורתופדית, שמחים וגאים לעזור ולאפשר חזרה לפעילות ולשגרת חיים לכל מטופלינו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר