אלדד פרי ז"ל, "פרי ריזורט". צילום: רונן פדידה. הדמיה באדיבות החברה לתיירות אשדוד
אלדד פרי ז"ל, "פרי ריזורט". צילום: רונן פדידה. הדמיה באדיבות החברה לתיירות אשדוד

שבוע וחצי לאחר הרצח של אלדד פרי: בדקנו מה יעלה בגורל הפרויקט שלו באשדוד

יזם הנדל"ן אלדד פרי רכש באשדוד מגרש לבניית בית המלון "פרי ריזורט". מאז החברה שלו קרסה והוא עצמו נרצח. בדקנו מה קורה במגרש ומה יעלה בגורל המיזם

פורסם בתאריך: 25.10.21 18:02

     

המגרש של פרויקט הנדל"ן "פרי ריזורט" ממוקם בקרבת חוף לידו באשדוד. מי שעובר לידו בימים אלה יראה בעיקר עשבייה מרובה, גדר מתכת עקומה ובעיקר עזובה.

לפני מספר שנים היה זה יזם הנדל"ן השאפתן, אלדד פרי שרכש את המגרש המיועד לבניית בית מלון באמצעות החברה שלו "אלדד פרי נדל"ן". אלא שבינתיים החלה הקריסה של החברה, היא נכנסה להליך של חדלות פירעון ובית המשפט מינה לה נאמן. לפני כשבוע וחצי נרצח פרי מחוץ לבית כנסת ברחובות וההערכות מדברות כי הרצח בוצע על רקע חובותיו של פרי המנוח.

זירת רצח אלדד פרי. צילום: דוברות המשטרה

זירת רצח אלדד פרי. צילום: דוברות המשטרה

אז מה יעלה בגורל הפרויקט באשדוד? בדקנו עם נאמן החברה עוה"ד גונן קסטנבאום והוא מנמיך ציפיות בכל הנוגע לבנייה במקום ואומר כי המגרש "כנראה יימכר".

על המגרש שממוקם בחוף לידו בין מלון ווסט מדרום לו לבין קניון אשדוד מצפון לו, אמור היה להיבנות בית מלון בן כ-200 חדרים. המלון המדובר הוא אחד מ-7 בתי מלון שמתוכננים להיבנות בחוף הצפוני של אשדוד. בנוסף למלון המדובר מתוכננים להיבנות בחוף הצפוני: מלון בוטיק בן כ-160 חדרים במבנה בלו קאסל שישופץ ויותאם, מלון בוטיק נוסף שיכלול כ-200 חדרי אירוח,  2 מלונות של רשת הילטון בדרגות של 4 ו-5 כוכבים ו- 2 מלונות בשטחים שבבעלות רמ"י (רשות מקרקעי ישראל).

למרות שתוכנית המתאר המחוזית מייעדת את המגרש לאזור מלונאות ונופש הגישה חברת "אלדד פרי נדל"ן" בינואר 2019 לוועדת המשנה המקומית לתכנון ובניה בקשה לשינוי יעוד הקרקע "מיעוד למלונאות ונופש לרבות אכסון מלונאי מיוחד לייעודי קרקע מעורבים של מגורים ותיירות עם חזית מסחרית". לתוכנית המוצעת שהוגשה צורפה המלצה של משרד התיירות שמאפשר מתן עירוב שימושים על מנת לשפר את ההיתכנות הכלכלית של היזם. זאת בתנאי שהאופי התיירותי נשמר, כך שבין היתר יוקדשו 60% למלונאות ו-40% למגורים.

המגרש שעליו אמור לקום "פרי ריזורט". צילום: רבקה יניב

המגרש שעליו אמור לקום "פרי ריזורט". צילום: רבקה יניב

הדמיה של "פרי ריזורט" באדיבות החברה לתיירות אשדוד

הדמיה של "פרי ריזורט" באדיבות החברה לתיירות אשדוד

המיקום של של "פרי ריזורט". באדיבות החברה לתיירות אשדוד

המיקום של של "פרי ריזורט". באדיבות החברה לתיירות אשדוד

התכנון הראשון שהוגש היה של בניין בן 16 קומות שיכלול 7 קומות מלון עם 199 חדרי אירוח ומעליהן 9 קומות מגורים שיכללו 81 יחידות דיור. בהמשך הוגשה תוכנית נוספת של 2 מבנים על גבי מסד משותף: בצד המזרחי תוכנן מגדל מגורים בן 16 קומות ובחלק המערבי מלון בעל 10 קומות.

בישיבת ועדת המשנה המקומית לתכנון ובנייה שהתקיימה ב-13 לאוקטובר 2020 והייתה אמורה לדון בתוכנית זו, הורד הנושא לבקשת היועץ המשפטי של הוועדה מסדר היום.

לדברי סגן ראש העיר שמעון כצנלסון, ששימש עד לאחרונה כיו"ר הוועדה, "העירייה מעוניינת בהקמת מלון על השטח המיועד ולא שום דבר אחר. אם בעלי השטח מבקשים לבנות שם מגורים, אנחנו לא מסכימים לכך וכמובן לא נאשר שום היתר אחר פרט למלון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר