עונג לוגסי והילה עזריה מבצעות את המערכון. צילום: שירן אלדרי ODREY
עונג לוגסי והילה עזריה מבצעות את המערכון. צילום: שירן אלדרי ODREY

"בית לילדים שרוצים לפרוח": הסטודיו למשחק במונארט אשדוד מסכם שנה

כבר 6 שנים שהשחקן לירן דוד מעביר שעורי משחק בסטודיו שלו במרכז מונארט. לאחרונה התקיים מופע סוף השנה והכישרונות התפוצצו על הבמה. ההרשמה לשנה הבאה החלה

פורסם בתאריך: 22.8.21 17:53

     

בשנים האחרונות אנו יכולים לראות כי תחום המשחק תופס תאוצה וקמים מסלולים רבים אשר ניתן בהם ללמוד משחק, המכשירים את התלמידים להיות שחקנים. רוב השחקנים המפורסמים למדו משחק במסגרת כלשהי לפני שהתפרסמו, או שלקחו שיעורי העשרה במשחק בשלב מאוחר יותר של הקריירה. גם באשדוד קיימת מסגרת כזאת שבראשה עומד תושב העיר, לירן דוד, אשר משנת 2015 מעביר שיעורי משחק לבני נוער במרכז תרבות מונארט באשדוד בסטודיו שייסד.

דוד, בן 30, נשוי טרי לסיוון שהחל את דרכו המקצועית בסדנאות משחק קהילתיות באשדוד. בהמשך הוא השתלם בלימודי משחק בבית הספר למשחק ענת ברזילי (2009), במכינת מבוגרים בסטודיו למשחק ניסן נתיב (2010) ובלימודי משחק תלת שנתיים  בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין (2012-2015). בתחילת 2018 החל בלימודי משחק בקורס צ'בק ישראל.

לירן דוד. צילום: אור דנון

לירן דוד. צילום: אור דנון

דוד קיבל את תפקידו הראשון בשנת 2012 בסדרת הטלוויזיה "אופוריה" שבה גילם את דמותו של העבריין יזהר (הרומני) המניאק. בהמשך לוהק לסדרת הילדים המצליחה "החממה" שבה גילם את דמותו של אוזי והשתתף גם בסדרה "כבודו" בתפקיד אסף בן עטר. דוד יצר, הפיק ושיחק יחד עם שני חבריו את הסדרה "במדינת תל אביב". סדרה שהחלה את דרכה כסדרת רשת ולאחר זמן קצר הופקה בשיתוף טדי הפקות. הסדרה הייתה מועמדת ראשונית בטקס פרסי האקדמיה בקטגוריית "סדרת הרשת הטובה ביותר". בשנת 2018 קיבל את תפקידו הראשי לדמותו של רפא בסדרת הילדים "אדוני המאמנת" ששודרה בערוץ ג'וניור. בנוסף, גילם את מרקוס, התפקיד הראשי בסרט היסטורי קצר בהפקה אמריקאית "Blood of Jerusalem". 

באירוע סוף השנה ששל הסטודיו שנערך לאחרונה על במת אולם המופעים של מונארט מרכז תרבות, הוצגו מופעי סוף השנה שהיו מורכבים משלל קטעים ובניהם: קטעי ריקוד, יצירות אישיות, מערכונים, קליפים, מונולוגים, סצנות ועוד. רוני אלפרט, בת 18 הציגה במופע קצר (כ-10 דקות) פרי יצירתה בו היא מגלמת שחקנית צעירה המגיעה לאודישן לפני במאי (בגילומו של רוי הרוש)המטריד אותה מינית. אלפרט, הרואה בחבריה לקבוצת המשחק סוג של משפחה המקיימת בין חבריה יחסים קרובים של מי ששותפים לחוויות מעשירות, חוותה בעצמה הטרדה מינית בהיותה תלמידת כיתה ט'. היא מספרת כי המודעות שלה לנושא החלה בבית ספרה בו הצטרפה לקבוצה שהרצתה לפני תלמידים כדי לצמצם את התופעה של הטרדה מינית ולהעלות את המודעות לנושא ודרכי הטיפול בתופעה. בסוף מופעה של רוני הוצגו סיטואציות נוספות של הטרדות מיניות. "המופע בגובה העיניים ובצורה חווייתית, בדגש על ההתמודדות עם ההבדל שבין חיזור להטרדה", אומרת אלפרט, "משקף מציאות קשה של תופעה מטרידה שפשתה בחברה הישראלית".

עונג לוגסי, אף היא בת 18, חניכה בסדנת המשחק בארבע השנים האחרונות הציגה יצירה אישית מרגשת הנוגעת באופן ישיר לחייה לאחר שלפני כשנה היא איבדה את אביה חיים (55), שנפטר מדום לב: כשהיא מגלמת דמות ליצן, עונג נכנסת לבמה מצוידת במזוודה אותה היא פותחת  כדי להוציא ז'קט ג'ינס, שהיה שייך לאביה. היא מנקה את הז'קט לצלילי מילות שירה של תלמה אליגון-רוז, "לאבא שלי יש סולם מגיע כמעט עד שמיים…". אט אט נוצרים יחסים מורכבים בינה לבין הז'קט ונראה כאילו דמותו של האב קמה לתחייה. דרכה היצירתית של עונג להתמודד עם המוות של אביה ריגשה את הצופים ונראה היה שלא נותרו עיניים יבשות באולם.

עונג לוגסי והילה עזריה מבצעות את המערכון. צילום: שירן אלדרי ODREY

עונג לוגסי והילה עזריה מבצעות את המערכון. צילום: שירן אלדרי ODREY

עם זאת, עונג הוכיחה מנעד כישורים רחב ומהמונודרמה המרגשת שהציגה עברה בהמשך עם שוך ההתרגשות להציג יחד עם הילה עזריה (16), את האינטרפרטציה שלהן למערכון הקומי המיתולוגי "מה את ערביה?", שבמקור בוצע על ידי אילן פלד וענת מגן-שבו. הן לקחו את המערכון כמה צעדים קדימה באופן ששיקף את יכולת האלתור הנדירה והחיבור הנדיר של שחקניות בראשית דרכן המסומנות כהבטחה גדולה לעתיד.

רוי הרוש (18), שסיים השנה את לימודיו במגמת התקשורת של ביה"ס התיכון מקיף ו' הציג מופע אישי קצר בו הוא מגלם דמות כפולה המתעמתת עם סיפורו האישי של נער שיצא מהארון והכריז ברבים על נטייתו המינית: דמות שחורה המבטאת את המציאות החברתית הקשה והסטריאוטיפית ודמות המבטאת מציאות מקבילה ושמחה בה הכול מתרחש על פי צווי ליבו. במופע קצר אחר שלו הוא מגלם במונולוג מצבים קומי, מתוך מחזה של  חנוך לוין דייר בבניין משותף המתעמת עם אסתר – שכנתו לבניין ודיירת סהרורית.

רוי הרוש במונולוג אסתר. צילום: שירן אלדרי ODREY

רוי הרוש במונולוג אסתר. צילום: שירן אלדרי ODREY

אירוע הסיום של סדנת המשחק הביא לידי ביטוי כישרונות צעירים המגלמים הבטחה גדולה לעתיד לבוא. ממקום מושבו הנוכחי בלוס אנג'לס, שאליה הגיע כדי להגשים חלומות מספר מנחה הסדנאות לירן דוד בהתרגשות על מופעי סוף השנה של חניכיו בסדנאות המשחק ואומר כי "העבודה עם קבוצות הסטודיו מלווה במקצוענות, חברות ורגעי שמחה רבים. זה בית. בית לכל כך הרבה ילדים שרוצים לפרוח ולצמוח בצורה הטובה ביותר".

אז אם אתם בני נוער ותמיד חלמתם להיות שחקנים? זה הזמן לעשות את הצעד ולהגיע להבחן באודישן! מונארט מרכז תרבות שמח לבשר על פתיחת מחזור חדש לסדנת משחק מול מצלמה לנוער בהנחייתו של השחקן לירן דוד. הסדנה בהנחייתו תקנה לבני הנוער כלים למשחק מול מצלמה המושפעים מהצילום: מיקוד עם דגש על הבעות ותזוזה, ניתוח טקסטים, מערכונים, אימפרוביזציה, דינמיקה קבוצתית, חינוך למצוינות והעלאת מופע בסוף שנה.

סדנאות משחק לתלמידי כיתות ו'-ח'  ייערכו בימי חמישי בין השעות 16:00-18:00, ולתלמידי כיתות ט'-י' בימי חמישי בין השעות 18:00-20:00 ולתלמידי כיתות י"א-י"ב ייערכו בימי חמישי 20:00-22:00. עם זאת ההשתתפות בסדנאות המשחק כרוכה באודישנים שייערכו במונארט מרכז תרבות ביום ראשון, 12 בספטמבר בין השעות 16:00-19:00 ובימים שני ושלישי, 13-14 בספטמבר בין השעות 16:00-20:00 בחדר האדום במרכז מונארט (דרך ארץ 8, אשדוד)  בהרשמה מראש בכתובת הדוא"ל [email protected] ובנוסף אפשרי להירשם גם בטלפון: 08-8545133/130.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר