מנכ"ל עיריית אשדוד, אילן בן עדי. צילום: דודו בכר
מנכ"ל עיריית אשדוד, אילן בן עדי. צילום: דודו בכר

מנכ"ל עיריית אשדוד, אילן בן עדי קיבל את פרס קרן רוני פיינשטיין ליזמות עירונית

המיזם של בן עדי לשיפור ושדרוג חצרות בניינים פרטיים בשכונות הוותיקות הביא לו א הפרס המכובד המוענק על יזמות עירונית ייחודית. "הובלתו של אילן בן עדי, את התוכנית החשובה הזו, הבטיחה את הצלחתה", מסר ראש העירייה

פורסם בתאריך: 19.8.21 11:00

     

בכל שנה, מחולק פרס לזכרו של רוני פיינשטיין, אשר הלך לעולמו באפריל 2012 ותרם כל חייו לקידום הניהול הציבורי, שיפור השירות לאזרח וקידום השירותים החברתיים בעיריית ירושלים בה כיהן כמזכיר העירייה במשך שנים ארוכות. הקרן מעניקה פרס כספי שנתי לפרויקט ייחודי בחדשנות ובניהול אותו יזם מנכ"ל או מזכיר רשות מקומית, תוך מתן עדיפות ליעדים ושירותים חברתיים לתושב.

מי שיקבל השנה את הפרס הוא מנכ"ל עיריית אשדוד, אילן בן עדי, עבור מיזם טיפוח ותחזוקת החצרות הפרטיות במבנים משותפים בשכונות הוותיקות בעיר. המיזם הינו למעשה פיתוח דרך פעולה הרואה בחצרות הפרטיות של התושבים ברובעים הוותיקים כבמרחב הציבורי אשר נמצא באחריות העירייה.

"ברכות חמות למנכ"ל העירייה, על עשייתו הרבה, שזוכה להכרה", מסר ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, "זכייתו בפרס היזמות העירונית מביאה לידי ביטוי את החזון הקהילתי שלנו שנועד להעניק סיוע, עזרה ותמיכה לתושבים הוותיקים בעיר, תוך שדרוג איכות החיים".

כבלי חשמל ברחוב נתן אלבז. צילום מתוך גוגל סטריט וויו

רחוב נתן אלבז. צילום מתוך גוגל סטריט וויו

השכונות הוותיקות נבנו בשנות ה-50 וה-60 במטרה לקלוט את גלי העלייה, במהלך השנים נבנו רובעים חדשים וחלק מתהליך טבעי של צמיחתה של עיר, אוכלוסיות נדדו והתיישבו ברובעים החדשים. הרובעים הוותיקים התיישנו ואוכלוסייה וותיקה נשארה להתגורר ברובעים אלו. מרבית הבניינים ברובע הינם בניינים משותפים בעלי 4 קומות וחצרות פרטיות השייכות לבניין ונמצאות באחריות התושבים, העירייה לא מתחזקת שטחים פרטיים אלו מתוקף החוק.

וכאן נכנס המיזם של בן עדי שמטרתו הוא שיפור, שדרוג וטיפוח החצרות הפרטיות במבני מגורים משותפים של תושבים בשכונות הוותיקות, "הדגש כאן הינו על חצרות פרטיות של תושבים שלעירייה אין מחויבות או אחריות לטיפול באותן חצרות", מסבירים בעירייה, "בנוסף, רשות גדולה, לוקחת אחריות גם על החצרות הפרטיות ופועלת יחד עם התושבים לטיפוחן ולאחזקתן השוטפת וכל זאת במטרה לתת שירות ייחודי שבלעדי מעורבות הרשות, לא היה יכול להתקיים".

אז בכמה חצרות מדובר?

9 רובעים ותיקים
297 חצרות פרטיים
6,045 יחידות דיור
312,951.19 מ"ר פרטיים

"הובלתו של אילן בן עדי, את התוכנית החשובה הזו, הבטיחה את הצלחתה, ובכך הביאה את אשדוד להיות מהרשויות החלוצות בישראל שעושות זאת", הוסיף ד"ר לסרי, "יחד עם ראש מנהל התפעול, שלמה רוטנברג, מנהלות ומנהלי הרובעים ועובדי העירייה, אנו דואגים לטיפוח ותחזוקת החצרות הפרטיות במבנים משותפים בשכונות הוותיקות, ומביאים לידי מעשה את התפיסה שהתושב נמצא במרכז עשייתנו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר