המנופים והאונייה. צילום: פבל

לראשונה מאז הקמת נמל אשדוד: 7 מנופים פעלו בו זמנית בפריקת אניית ענק

פורסם בתאריך: 9.8.21 17:13

     

אוניית הענק של חברת יאנג מינג (14,000 TEU) אשר אורכה 369 מטרים, זכתה לקבל במשמרת ג' במוצאי שבת 7 מנופים שפרקו אותה בו זמנית. מדובר בשיא אישי של נמל אשדוד, שלראשונה מאז הקמתו פורק כך אונייה.

האונייה עגנה ברציף 23 וקצב הפריקה היה מרשים במיוחד במחצית המשמרת הראשונה, בו נפרקו 376 TEU לשעת שהיית אונייה – תפוקה שהיא מהמתקדמות בעולם.

שבעת המנופים ביצעו בסך הכל כ-3600 פעולות של פריקה וטעינה. האנייה הגיעה לנמל אשדוד מנמל ג'דה בערב הסעודית וממשיכה לאחר נמל אשדוד, לטורקיה ומשם היא תשוב לדרום מזרח אסיה.

האוניה היא חלק מברית האליאנס מהמזרח בה חברות ארבע חברות ענק: האפאג לויד, חברת ONE, חברת HMM וחברת יאנג מינג.

"במוצאי שבת האחרון שברנו שיא תפעולי נוסף", אמר שיקו ז'אנה מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "לראשונה בפעילותו של נמל אשדוד, פעלו שבעה מנופים בו זמנית בפריקת אניית ענק. עבודת צוות משולבת של חטיבת לוגיסטיקה – בתי מלאכה ששומרים על רמת כשירות גבוה של ציוד נייד ונייח, וחטיבת תפעול שיצרו התוצאות מרשימות הללו. שנת 2020 הייתה שנה של שיאים תפעוליים של כל הזמנים ונראה כי שנת 2021 ממשיכה במגמה דומה. נמל אשדוד מפגין מקצועיות ומיומנות בטיפול באוניות ענק, סגמנט משמעותי אשר ילך ויגבר עם פתיחתו של רציף 21 המתוכנן לקליטת אוניות ענק. נמשיך לשאוף ולהעניק שירות מיטבי".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר