בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע

סופית: שוחררו ממעצר ההורים מאשדוד החשודים בפגיעה בבנם התינוק

למרות דחיית הערעור שהגישה המשטרה, קובע בית המשפט המחוזי כי המשטרה עשתה כמיטב ביכולתה בניהול וקצב החקירה של ההורים

פורסם בתאריך: 14.7.21 19:13

     

המשטרה ערערה נגד השחרור של ההורים מאשדוד החשודים בפגיעה קשה בבנם התינוק בן ה-11 חודשים. התינוק כזכור, אושפז בבית החולים ובראשו נמצאו שני שברים, אחד טרי מדמם והשני ישן יותר.

השופטת דורית בונדה הורתה על שחרור ההורים למעצר בית בבתי הוריהם תוך שהיא מותחת ביקורת על התנהלות היחידה המשטרתית החוקרת כאילו היא גוררת רגליים. על כך הגישה המשטרה ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

תינוק מאושפז. צילום אילוסטרציה: freepik.com

תינוק מאושפז. צילום אילוסטרציה: freepik.com

בדיון על בערעור שהתקיים היום, אמר נציג המשטרה כי החקירה דווקא התקדמה וכי נמצאו סתירות בין גרסאות ההורים, מה שמחזק את החשד נגדם. האו אף רמז כי בשל השתייכותם של הזוג למגזר החרדי, ישנה בעיה מבחינת שיתוף הפעולה עם המשטרה. כמו כן, הסביר כי העיכוב שנגרם בהשגת חוות דעת רפואית משפטית מתעכבת בגלל שביתה במכון לרפואה משפטית וכי רק לאחר התערבות דרגים גבוהים ישנו שיתוף פעולה עם המכון.

סנגורם של הזוג, עו"ד נס בן נתן אמר בדיון: "זה מצב שהורה מגיע עם בנו לבית החולים, דואג וחושש, ומגיע לסיטואציה שהוא עצור פרק זמן כה משמעותי, שכל מה שיש זה עדות רופאה במיון, שאולי החבלה נגרמה בזדון. גם בהנחה ותתקבל חוות הדעת, שאכן נגרמה חבלה לתינוק, מאין לנו לדעת מי אחראי לה? צרמה לי אמירת חברי, שישנו קושי בחקירה, בשל האוכלוסייה אליה משתייכים המשיבים בגין שיתוף הפעולה. זה לא עלה בדיונים הקודמים, המשיבים מסרו גרסה, גם המעורבים האחרים נחקרו. אף אחד מהקהילה לא מעכב את החקירה".

השופט המחוזי נאסר אבו טהה, דחה את ערוער המשטרה וקבע בהחלטתו כי ניתן לשחרר את ההורים תחת המגבלות שהוצבו להם. אך יחד עם זאת דחה את הביקורת של השופטת בונדה על המשטרה וכתב כי באשר לקצב החקירה, לרבות ביצוע פעולות חקירה, לדעתו המשטרה "עשתה כמיטב יכולותיה ביחס לפרקי הזמן הקצרים שהוקצבו ליחידה החוקרת בהארכות המעצר הקודמות, כך שלא ניתן לבוא בטרוניה, וביתר שאת, כאשר מעורבים בחקירה גורמים חיצוניים שלא תלויים ביחידה החוקרת".

סנגורם של ההורים, עו"ד נס בן נתן מסר בתגובה: "לא היה לנו ספק באשר לחפותם של ההורים שטובת ילדיהם לנגד עיניהם , המעצר היה מעצר שווא שגרם נזק בל יתואר למשפחה , מוטב היה שהמשטרה תפעיל שיקול דעת מעמיק יותר בטרם מעצר אזרחים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר