אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/ ingimage

הוחמר עונשו של תושב אשדוד שניפץ בקבוק על ראשה של אישה ותלש את שערותיה

רפאל אלמקייס, תושב אשדוד בן 40, הודה והורשע בכך שתקף אישה שבילה בחברתה, הוא היכה בראשה עם בקבוק זכוכית, משך אותה משערות ראשה ותלש אותם. תקף ונשך איש ואישה שנחלצו לעזרתה, תקף והעליב שוטרים והשתולל בבית המעצר. הוא ירצה 30 חודשי מאסר

פורסם בתאריך: 1.7.21 20:46

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את הערעור שהגישה הפרקליטות והחמיר בעונשו של רפאל אלמקייס, תושב אשדוד, שהתנהג באלימות קשה ופצע אישה שבילתה בביתו וכן תקף ופצע את מי שניסה לגונן עליה. בימ"ש השלום באשקלון השית עליו רק 20 חודשי מאסר ופיצוי כולל בסך של 6,000 ש"ח, אך הפרקליטות ערערה ועונשו הוחמר ל-30 חודשי מאסר והפיצוי הוכפל לסך של 12 אלף ש"ח.

אלמקייס הורשע בביצוע עבירות תקיפה הגורמת חבלה של ממש, איומים, פציעה, חבלה כשהעבריין מזויין, העלבת עובד ציבור ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, יום אחד הוא אירח בדירתו כמה אנשים ונשים והם שתו משקאות אלכוהוליים. בשלב כלשהו אלמקייס כעס על אחת הנשים שהיו בביתו, אחד הגברים שהיו שם ואישה נוספת דחקו בה ללכת מביתו כדי שהוא יירגע. היא קמה ממקומה ואז הוא התקרב אליה ותקף אותה בכך שהוא ניפץ בקבוק וודקה על ראשה. האישה נפלה על ברכיה ונשכבה על הרצפה כשהיא מבקשת בצרחות מאלמקייס שיעזוב אותה.

התחנונים לא עזרו והוא המשיך לתקוף אותה שהוא גורר אותה על הרצפה מהמטבח ועד לסלון כשהוא מושך את שערות ראשה עד כדי כך שחלק משערות ראשה נתלשו. כשהיא ביקשה שוב לצאת מביתו הוא זרק לעברה בקבוק, בשל חששה ממנו היא נכנסה לשירותים ונעלה את עצמה. בעקבות מעשיו נגרמו לאישה חבלות בגופה.

במהלך התקיפה, ניסה אחד הגברים למנוע מאלמקייס לתקוף את האישה, אלא שהוא בתגובה נשך אותו בידו השמאלית ובשתי הלחיים שלו. הנשיכות היו חזקות והוא גרם לו לחתכים ביד ובפנים והגבר נדרש לטיפול רפואי במהלכו קיבל זריקת טטנוס. גם האישה השנייה שהייתה בדירה סבלה מנחת זרועו כאשר גם אותה הוא תקף ומשך אותה בשערות ראש וגרם לה לחבלות בפנים ובגוף.

למקום הוזעקו שוטרים ועם הגעתם למקום הם דרשו ממנו לפתוח את הדלת, אך הוא סירב. האישה שהותקפה ביקשה ממנו לצאת החוצה אך הוא סירב גם לכך, אך היא הצליחה לבסוף לברוח, לפתוח את הדלת ולנוס החוצה בצרחות.

השוטרים שראו את מצבה וראו סימני הדם בדירה, נכנסו פנימה עם אקדחים שלופים והחלו לסרוק את הדירה. כשהגיעו לחדר בו שהה אלמקייס הם הודיעו לו כי הוא עצור, אך הוא סירב להושיט את ידו כדי לאוזקן והשוטרים נאלצו לאזוק אותו בכוח.

משהובא אלמקייס בניידת לתחנת אשדוד, הוא סירב לצאת מהניידת, על אף שהשוטר הזהירו כי יהא עליו להוציאו בכוח. בתגובה, הוא החל להשתולל, כשהוא מניף את ידו לכל עבר, כך שהשוטרים נאלצו להשתמש בכוח על מנת לאזוק אותו.

בהמשך, בתא המעוכבים בתחנת אשדוד, החל אלמקייס להטיח את ידו האזוקות בתא כשהוא מחרף ומגדף, פנה לשוטר, שהנו דור שלישי לניצולי שואה, וכינה אותו "נאצי". בהמשך, קילל המשיב שוטר אחר "בן זונה יא מזדיין בתחת" "יא אשכנזי מנייק" "משטרת ישמעאל אני מסתדר יותר טוב עם נאצים תשרפו בגיהנום". בהמשך, איים בפגיעה שלא כדין בבן משפחתו של שוטר אחר כשאמר לו "נפגש אח"כ הבן שלך יסבול".

שוטר משטרה. צילום: משטרת ישראל

שוטר. צילום: משטרת ישראל

בהמשך העליב אלמקייס שוטרת אחרת, ובד בבד החל לפנות אליה בהצעות חוזרות ונשנות המתמקדות בגופה בהתייחסות משפילה תוך שהעליב אותה. בהמשך, איים המשיב על שוטר אחר.

כמו בכל מעצר, גם במקרה זה נדרש אלמקייס לתת טביעות אצבעות, אך הוא סירב והחל להשתולל, כך שמספר שוטרים נדרשו להשתמש בכוח, לרבות בטייזר, על מנת לרסנו ולבצע את ההטבעה בעודו משתולל. כתוצאה ממעשיו נחבל אחד השוטרים משריטה מדממת בידו

בהמשך בניידת לכיוון בית מעצר "שקמה", הוא תקף שוטר שליווה אותו ובעט בו, בדלתות ובגג הניידת, כך שהיה צורך לעצור את הניידת מספר פעמים. והוא אף העליב את השוטרים בקראו לעברם "שרמוטות".

מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה

מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה

גם כשהגיעו לבית המעצר, הוא סירב לצאת מהניידת כך שהשוטר נאלץ להזהירו כי יהא עליו לעשות שימוש בטייזר, אלא שאלמקייס ניסה לחטוף לו את מכשיר הטייזר ונשך את אחד השוטרים. בהמשך, הוא גרם נזק לחדר הרופא של בית הסוהר.

על כל המעשים הללו גזר עליו כאמור, בית משפט השלום רק 20 חודשי מאסר ופיצוי בגובה 6,000 ש"ח.

בפרקליטות החליטו לערער על כך וכתבו כי מעשיו של אלמקייס "הטומנים בחובם נחישות אלימה ואכזרית כלפי המתלוננים, ובהמשך כלפי השוטרים שהגיעו לסוכך על המתלוננים וביצעו את תפקידם כדין ועל כך זכו למסכת גילויי אלימות פיזית ומילולית, במיוחד בעניינה של השוטרת שנאלצה לספוג אמרותיו המשפילות המתייחסות למיניותה, מחייבות לכשעצמן משקל ניכר לשיקולי הרתעת היחיד. מסקנת המערערת מתחדדת לנוכח עברו הפלילי של המשיב בעבירות דומות, המלמד כי לא היה במאסרים קצרי תקופה כדי להרתיעו", נכתב בהודעת הערעור.

הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי קיבל את הערעור וכתב כי "המדובר באלימות קשה, אשר המשיב מבצע כלפי שלושה, והחומרה הרבה הינה בעיקר באלימות כלפי המתלוננת, אשר המשיב שובר על ראשה בקבוק ומושך בשערותיה באופן אשר גורם לתלישה של שיערות. איננו סבורים כי מדובר באירוע נקודתי, מדובר באלימות מתמשכת, אשר נמשכה מהאלימות כלפי המתלוננת, לאלימות חמורה כלפי האחרים אשר היו במקום, והמשיכה כלפי אנשי החוק… המשיב לא רק מאיים ומעליב אנשי חוק, אלא גם תוקפם ונושך שוטר וגורם לו לחבלה ולצורך בטיפול רפואי. מדובר במסכת אירועים אשר סבורים אנו כי המענה העונשי הראוי לחומרתם, הן ביחס לאזרחים והן ביחס לאנשי החוק, מחייב החמרה בענישה של המשיב".

כאמור, עונשו הוחמר ל-30 חודשים וגם הפיצוי למתלוננים הוכפל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר