מתחם בדיקות הקורונה. צילום: עיריית אשדוד
מתחם בדיקות הקורונה. צילום: עיריית אשדוד

רבע מיליון בדיקות: מסכמים את מתחם בדיקות הקורונה במשכן

לאחר כעשרה חודשי פעילות אינטנסיבית, נסגר השבוע מתחם בדיקות הקורונה בחניון המשכן לאומנויות הבמה. כ-250,000 בדיקות קורונה בוצעו במתחם זה, ממוצע שיא של כ-10,000 בדיקות בשבוע

פורסם בתאריך: 15.6.21 15:31

     

ביום ראשון השבוע התקיימו הבדיקות האחרונות במתחם הבדיקות הסמוך לחניון המשכן לאומנויות הבמה. המתחם הזה נפתח בחודש ספטמבר 2020 בהנחיית ראש העירייה ובתיאום עם פיקוד העורף ומד"א, ופעל ברציפות עד השבוע. החלטה זו התקבלה במקביל ובנוסף לשורה של החלטות כמו: פתיחת מטה קורונה, מרכז אפידמיולוגי, הסברה להתנהגות נכונה בתקופת הקורונה, סיוע לעסקים ושימוש בטכנולוגיות מידע וסיוע, טיפול בקשישים ובאוכלוסיות הוותיקות, הסברה בשפות, טיפול במבודדים, חלוקת מזון, פעילות בקהילה, קשר עם קופות החולים ומבצעים משותפים לבדיקות קורונה.

בעירייה מציינים כי כל הפעולות שנעשו בתקופת הקורונה נועדו להתמודד עם אתגר בריאותי מהקשים והמסובכים שפקד את העולם במאה השנים האחרונות, ובאשדוד לבד נעשו אלפי פעולות כדי להגן על העיר ולשמור על בריאות התושבים. אחת ההחלטות שסייעו לבלום את המשך התפשטות הקורונה ולסייע אט אט לצביעת העיר בירוק, היה מתחם הקורונה שנפתח בחניון המשכן לאומנויות הבמה.

מתחם בדיקות הקורונה. צילום: עיריית אשדוד

בדיקות גם בלילה. צילום: עיריית אשדוד

המתחם פעל כאמור מחודש ספטמבר ועד השבוע, במתנ"ס ח', מתנ"ס ט' ובחניון המשכן. סה"כ כעשרה חודשי פעילות. תחילתן בפעילות אינטנסיבית שהלכה והתרחבה עד שנערכו בדיקות כל השבוע, לרבות שבת. בסה"כ נערכו כרבע מיליון בדיקות במתחם ובתקופת השיא נערכו כ-10,000 בדיקות בשבוע.

המתחמים הופעלו ונוהלו ע"י עובדי עיריית אשדוד ופיקוד העורף ואת הבדיקות ערכו מד"א וחברת טארגט בשני מסלולים: רגלי (Walk in) ורכבי (Drive in), תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות ובמיגון מלא.

מתחם בדיקות הקורונה. צילום: עיריית אשדוד

מתחם בדיקות הקורונה. צילום: עיריית אשדוד

עם קבלת משלוחי החיסונים והקמפיין האינטנסיבי לחיסון התושבים, ישראל היתה הראשונה לצאת ממשבר הקורונה ולחזור אט אט לשגרת החיים. החזרה לשגרה הביאה גם לצמצומן של בדיקות הקורונה ובשבועות האחרונים ראינו ירידה מתמדת במספר הנבדקים. השבוע הוסרו כל ההגבלות וכבר אין צורך אפילו במסכות. זה הזמן להודות לכל מי שהפעיל את מתחמי הבדיקות בעיר: לעובדי עיריית אשדוד שהחליפו את עבודת המשרד בפעילות בשטח ועשו עבודה נהדרת. לחיילי פיקוד העורף שהוכיחו שוב את יעילותם בעבודה עם הסקטור האזרחי. לאנשי מד"א שמלווים אותם כל השנה ובתקופת הקורונה היו בכל מקום שצריך ולחברת טארגט שנתנה מענה אופטימלי לביצוע בדיקות בהיקפים מסיבים.

מתחם בדיקות הקורונה. צילום: עיריית אשדוד

מתחם בדיקות הקורונה. צילום: עיריית אשדוד

ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, שיבח את העבודה האינטנסיבית שנעשתה על ידי כל גורמי המערכת, תוך גילוי ערכים יפים של אכפתיות, עזרה הדדית והיחלצות לכל משימה. לסרי הביע הערכתו והוקרתו לכל מי שנרתם למשימות הקורונה ומסר תודה אישית לכל עובדת ועובד בעירייה ובגופים שסייעו לנו. "כולנו תפילה שהמחלה הזאת תסור מן העולם ונוכל לשוב לשגרה מלאה ובטוחה בכל מקום, תמיד", אמר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר