מחסומי חניה
מחסומי חניה

"כל דאלים גבר": דיירים באזור ג' השתלטו על חניות והציבו בהן מחסומים

מתחם חניה משותף באזור ג' הפך למוקד מחלוקת בין הדיירים לאחר שחלק מהם הציבו מחסומים על חניות, זאת למרות שלדירות שם אין חניות צמודות. עו"ד איריס אדרי קוראת לעירייה להתערב ואף מציינת כי החוק מאפשר לה זאת. העירייה: "הלשכה המשפטית מכינה חוות דעת בעניין"

פורסם בתאריך: 30.5.21 12:59

     

מה קורה באזור ג'? עו"ד איריס אדרי, פנתה בימים האחרונים לראש העירייה, מנהל אגף הפיקוח, היועץ המשפטי של העירייה בטענה כי דיירים השתלטו שם על חניות משותפות והציבו בהם מחסומי חנייה.

אדרי מדברת באופן ספציפי על שכונת לב הרובע, מתחם בניינים שבין רחובות גשר עד הלום, שדרות עוזיהו וחנה סנש. לדבריה בלב המתחם ישנו חניון נרחב שהוא רכוש משותף לכל דיירי המתחם, זאת מאחר ולדירות במתחם הזה אין חניות צמודות.

"במשך 20 שנים התנהלו הדברים על מי מנוחות ובצורה מסודרת כשכל הדיירים משתמשים כדין וכחוק בחניות", כתבה אדרי, "לפני מספר שבועות פתאום החל בשכונה תהליך מדורג של השתלטות חד צדדית בלתי חוקית של דיירים שונים על החניות בחניון המשותף, והם התקינו מתקני מחסום בחניות שונות, כדי לשמור אותם לשימושם הבלעדי, תוך שהם מונעים מיתר הדיירים את השימוש בחניות. מדובר כמובן במעשה בלתי חוקי ובהסגת גבול לרכוש המשותף, ללא הסכמת הדיירים וכן בהקמת מכשול ברחוב ללא היתר מהעירייה ובניגוד לחוק העזר בעניין שימור רחובות – כלומר גם עבירה פלילית".

מחסומי חניה

מחסומי חניה

היא מספרת כי את התהליך החלו שני דיירים שהתקינו שני מחסומים על שתי חניות, ובעקבותיהם החל גל של התקנות ובתוך יומיים-שלושה הותקנו כ-70-80 מחסומים על גבי 70-80 חניות. "וכך צצו מתקנים כפטריות אחרי הגשם, באופן שרוב שטח החניון פשוט נתפס על ידי דיירים, בתגובת שרשרת, כאילו מדובר במערב הפרוע. וכך כל דאלים גבר – ומי שהקדים והשתלט בכוח ניכס לעצמו שלא כדין חניות שמהוות רכוש משותף ונועדו לכלל הדיירים", היא כותבת.

לדבריה, דיירים רבים בשכונה הם אנשים מבוגרים, חולים וקשי יום, "שנאלצו לראות כיצד משתלטים על חניות שנועדו לטובת הכלל ושימשו את כולם במשך שנים. וכך נוצר גם מצב בו במשך היום, למרות שחניות רבות ריקות מרכבים, הדיירים לא יכולים להשתמש בהם, מפני שהפולשים חסמו את האפשרות לחנות בחניה על ידי כך שהרימו את המחסום, עם עזיבתם את החניה".

מחסומי חניה

מחסומי חניה

היא פנתה למשטרה, לפיקוח ולמנהלת הרובע, אך לדבריה איש לא טיפל בדבר. היא החליטה בשלב הראשון לטפל בזה בעצמה ושלחה מכתבים לכל הדיירים ואכן מרבית הדיירים הסירו את המחסומים, אך נשארו 12 דיירים המסרבים להסיר את המחסומים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אדרי כותבת כי העירייה יכולה גם יכולה, מבחינה חוקית להתערב בכך "לא ייתכן שהעירייה, למרות פניות שונות, תסיר ידיה מהעניין כאילו אינו נוגע לה, ובפרט כשמדובר בשכונה שתושביה מבוגרים ומטבע הדברים מתקשים בהתארגנות להגנה על זכויותיהם, למרות שרובם מתנגדים לפלישה לחניות. אכיפה עירונית בוודאי תרתיע את העבריינים. כידוע, בהתאם לסעיפים 2-3 חוק עזר עירוני אשדוד (שימור רחובות), חל איסור על התקנת מכשול או מתקן ברחוב ללא היתר ראש העיר, ובהתאם לסעיפים 9-10 לחוק זה לראש העיר ולפקחי העיריה סמכות להורות על הסרת המתקנים האמורים, ואף להסירם בעצמה", היא כותבת ומציינת כי העירייה אך ביצעה זאת בעבר באזור הסיטי.

מעיריית אשדוד נמסר כי "הלשכה המשפטית התבקשה לחוות דעתה בנדון ולהמליץ על מדיניות הסדרת החניות בשטחים הפרטיים ולשאלת סמכות העירייה לפעול בתחום החניה הפרטית".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר