הסוללה שבלע הילד
הסוללה שבלע הילד

אסותא אשדוד: בן 3.5 במצב קשה מבליעת סוללה של משחק

ילד בן 3.5 הובא לבית החולים אסותא כשבמצב קשה כתוצאה מבליעת בטריית משחק. "מדובר בתופעת לוואי של הגדלת יבוא משחקי הילדים מסין ללא שום בקרה ופיקוח על איכותם מצד מכון התקנים", אמרה ד"ר נעה רוזנפלד מנהלת טיפול נמרץ ילדים

פורסם בתאריך: 21.4.21 13:23

     

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד התקבל אמש ילד בן 3.5 בעקבות תלונות על קשיי בליעה ונשימה. עם קבלתו במיון, מתן הטיפול והבדיקות המהירות נמצא כי הילד בלע עצם זר – סוללה של משחק ילדים.

עוד נמצא בבדיקות כי הסוללה הגיעה לוושט במקום רגיש ומסוכן לצד כלי דם רבים שכל פגיעה בהן עלולה לגרום לסכנת חיים מידית.

הילד הובהל לחדר הניתוח ושם הוצאה הסוללה בהצלחה ע"י דר אורן לדר, מנהל יחידת הגסטרו בביה"ח וד"ר איתן דמארי. מהלך ההרדמה נוהל על ידי ד"ר זמצב וד"ר מרקס, רופאים מרדימים בכירים.

הסוללה שבלע הילד

הסוללה שבלע הילד

עם זאת, כתוצאה מהחומרים מהם בנויה הבטרייה לצד המוליכות החשמלית המאפיינת אותה, הובהר כי קיימת פגיעה ממשית בוושט שאף עשויה להתרחב לכלי הדם הסמוכים ובכך לסכן את חיי המטופל. במהלך הלילה הילד הועבר במצב קשה להמשך טיפול בבית החולים שניידר.

ד"ר נועה רוזנפלד. צילום: דור גפני

מנהלת טיפול נמרץ ילדים בביה"ח אסותא אשדוד – ד"ר נועה רוזנפלד. צילום: דור גפני

"מדובר בתינוק שנמצא בסכנת חיים כתוצאה מבליעת עצם זר לגופו", אמרה ד"ר נעה רוזנפלד מנהלת טיפול נמרץ ילדים, "עצם, שגם לאחר הוצאתו ממשיך להזיק לגוף כתוצאה מהמוליכות החשמלית והחומרים הירודים ממנו עשוי. לצערי, בשנים האחרונות אנו רואים עלייה בפגיעות מסוג זה. לדעתי, המקור לכך הוא ביבוא ההולך וגובר של משחקים מסין ללא שום בקרה ופיקוח על איכותם מצד מכון התקנים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר