טקס מצטייני הרמטכ"ל 2021. צילום: דובר צה"ל
טקס מצטייני הרמטכ"ל 2021. צילום: דובר צה"ל

לוחם השייטת, תלמיד הישיבה לשעבר ואיש הטייסת: הכירו את מצטייני הרמטכ"ל מאשדוד והסביבה

רס"ל ת' מנע אסון, רס"ר אביתר סוגר עשור בטייסת 101 ועל רס"ל א' איש הדממה אי אפשר להרחיב הרבה. הכירו את מצטייני הרמטכ"ל מאשדוד והסביבה

פורסם בתאריך: 7.4.21 12:14

עדכון אחרון: 7.4.21 19:14

     

השבוע התקיים טקס חלוקת אות ותעודות הצטיינות בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי ובהשתתפות חברי פורום המטה הכללי ומפקדי החילות. בטקס הוענקו אות הצטיינות הרמטכ"ל ותעודות הצטיינות ל-60 קצינים ונגדים מיחידות צה"ל השונות, על תרומתם הבולטת ביחידותיהם ועל היותם דוגמה ומופת כמפקדים בצה"ל.

"תנאי יסודי למנהיגות הוא שמירה על נורמות וערכים. אין דבר חזק ומשמעותי יותר בהתנהלות יחידה מאשר התרבות שקיימת בה, ועמוד השדרה הערכי שלה, אשר מקנה לה יציבה ראויה", אמר רא"ל כוכבי בטקס, "נורמות פסולות עשויות לצמוח מתרבות לקויה, אשר צומחות ממנהיגות חלשה, והיעדר מצוינות. לכל אלו אחראים המפקדים. במקום שהתרבות והנורמות אינם תקינים, המפקדים אינם עושים את עבודתם כראוי, ובמקום שיש תוצאות גבוהות, שם יש מנהיגות ברמה גבוהה".

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בטקס. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בטקס. צילום: דובר צה"ל

בין המצטיינים היו כמה תושבי אשדוד והסביבה.

רס"ל ת' ממחלקת החימוש בטייסת 107

ת' בן 27, תושב העיר אשדוד, משרת במחלקת חימוש בטייסת 107. התגייס בשנת 2013, הגיע לחיל האוויר וסיים טירונות של החיל בניצנים. משם המשיך לבסיס הטכני בחיפה כטכנאי. לאחר שנתיים וחצי בבסיס הטכני, עבר לשרת בחצרים כראש צוות חימוש למשך שלוש שנים. במהלך שירותו מנע ת' אסון בכך שזיהה אמל"ח לא תקני על מטוס, אירוע שזכור לו במיוחד.

רס"ל ת'. צילום: דובר צה"ל

רס"ל ת'. צילום: דובר צה"ל

ת' למד בישיבה וכיום לומד הנדסת חשמל. הוא מאורס לרס"ל בלולו אשר משרתת גם היא בחיל האוויר ובמסגרת תפקידה אחראית על הקשר בין גף טיסה לגף הטכני. בעבר קיבל הצטיינות נוספת – מצטיין בסיס.

ת' קיבל השבוע את אות מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2021.

רס"ל א' לוחם בשייטת 13

א' התגייס בשנת 2017 לשייטת, "לקחתי חלק באירועים שונים בשירותי הצבאי", סיפר.

רס"ל א. צילום: דובר צה"ל

רס"ל א'. צילום: דובר צה"ל

מפאת תפקידו, לא ניתן לספר על א' הרבה, אך כן היה חשוב לו לומר דבר אחד: "רציתי להגיד תודה ללוחם שחנך אותי כשהגעתי לפלגה, ובהמשך הפך למפקד הצוות שלי. לאורך כל השירות הצבאי שלי עברנו הרבה ולחמנו ביחד, ורציתי להודות לו על זה שהוא עזר לי להפוך למי שאני היום".

א' קיבל השבוע את אות מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2021.

רס"ר אביתר, נגד במחלקת החימוש של טייסת 101

אביתר בן 28, מתגורר במושב שתולים ונשוי עם ילד. אביתר התגייס במרץ 2011 למערך הטכני של חיל האוויר, השתבץ כטכנאי בטייסת 101 ומשרת שם עד היום.

במסגרת שירותו הצבאי לקח חלק במבצעים "צוק איתן" ו"עמוד ענן". אביתר מתאר את השירות שלו כמשמעותי ומספק, רווי באתגרים, עם המון משימות ואתגרים בפן המבצעי ובפן השוטף.

רס"ר אביתר. צילום: דובר צה"ל

רס"ר אביתר. צילום: דובר צה"ל

הוא מוסיף כי בתפקיד כמו שלו נדרש לעבור "מ-0 ל-100" ולהיות מאוד חד על הדברים. על קבלת הפרס, הוא מספר שהוא שמח על ההערכה שהוא מקבל על העבודה הקשה וההשקעה שהוא נותן ליחידה בה הוא משרת ולמקצוע בו הוא עוסק.

אביתר קיבל השבוע את אות מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2021.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר