סימונה מורלי, מנכ"לית מהות. צילום: דודו קקון
סימונה מורלי, מנכ"לית מהות. צילום: דודו קקון

אשדוד: 100 עובדי הרשות העירונית "מהות" הכריזו על סכסוך עבודה

עובדי הרשות לביטחון וחוסן קהילתי באשדוד פתחו במחאה על הזלזול המתמשך בהם והכריזו באופן רשמי על סכסוך עבודה. הדבר יאפשר להם להתחיל בעיצומים ושביתות החל מבעוד שבועיים

פורסם בתאריך: 15.3.21 14:53

עדכון אחרון: 16.3.21 15:28

     

הבוקר פתחה ההסתדרות הלאומית בסכסוך עבודה. בעוד כשבועיים עתידים עובדי הרשות להפעיל צעדים ארגוניים, לרבות השבתת הרשות, עד אשר תיאות מנהלת הרשות העירונית להתייחס לעובדיה ולחתום על הסכם קיבוצי מיוחד לאור התאגדותם.

במכתב ששלחה ההסתדרות הלאומית הבוקר אל הממונה על יחסי העבודה עו"ד רבקה ורבנר, נכתב כי הנהלת הרשות ובמיוחד העומדת בראשה, סימונה מורלי, פוגעים בהתארגנות.

"למעלה משנתיים מתנהל משא ומתן על קבוצה קטנה יחסית של עובדים, בחוסר תום לב מצד הנהלת הרשות", נכתב במכתב, "הצדדים הגיעו להסכמות ביחס למספר נושאים, לרבות בנושאים כלכליים, אך הנהלת הרשות מסרבת להתקדם ולחתום על הסכם קיבוצי מיוחד ברשות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




עוד נטען במכתב כי "הנהלת הרשות דורשת להקפיא את המו"מ בין הצדדים לתקופה של חצי שנה בטענה כי אינה יכולה להגיע להתחייבויות בתקופה זו. טענה מקוממת, זאת לאור העובדה כי הרשות נתמכת ע"י תקציבים חיצוניים וכי עיסוקם של העובדים הינו עיסוק חיוני ומהותי".

ההסתדרות הלאומית טוענת כי מנהלת הרשות פועלת בחוסר תום לב, גוררת רגליים ומתנהלת בשרירות לב אל מול 100 העובדים המסורים העושים עבודת קודש בקרב התושבים באשדוד. "העובדים דורשים להפסיק את הזלזול המתמשך כלפיהם ולהפסיק את הסחבת", נמסר.

בהסתדרות הלאומית אומרים כי החל מעוד שבועיים יהיו רשאים העובדים להתחיל בצעדים כנגד המקום עד אשר תאשר הנהלת הרשות את ההסכם הקיבוצי אשר פרטיו נידונו זה משך שנתיים.

מהרשות העירונית נמסר בתגובה: "הרשות מכבדת את זכותם של עובדיה להתארגן בכל מסגרת בה הם חפצים, והכירה ביציגותה של ההסתדרות הלאומית בקרב העובדים תוך זמן קצר לאחר שהוכרזה במרץ 2019. למן מועד ההכרה ביציגות ועד לאחרונה נוהל בין הצדדים משא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי. המשא ומתן נוהל ללא כול תנאי, באופן אינטנסיבי ויעיל, בתום לב, תוך קביעת לוח זמנים מוסכם בין הצדדים. כול ישיבות המשא ומתן תואמו מראש בין הצדדים ובהסכמתם ההדדית, לאחר שהדבר התאים ליומניהם (בכפוף לאילוצים השונים במיוחד אילוצים שהכתיב משבר הקורונה)".

עוד נמסר כי מנכ"לית הרשות, סימונה מורלי, נטלה חלק בעצמה "במרבית הישיבות מפאת הרצינות הרבה שהיא מייחסת להן. לאחרונה התחוור כי הנסיבות שנוצרו סביב משבר הקורונה והערפל התקציבי בו שרויה הרשות, בין השאר בשל תקופת הבחירות, אינם מאפשרים להגיע להתחייבויות כלשהן כלפי העובדים ונציגותם. לנוכח זאת הוצע בישיבת המו"מ האחרונה להקפיא את המו"מ למשך כחצי שנה".

הרשות, כך נמסר עוד, ממשיכה לפעול למען עובדיה "תוך שיתוף פעולה מלא מול ועד העובדים, ורואה את טובת ורווחת העובדים המסורים שלה לנגד עיניה בכול עת. ההסתדרות הלאומית הכריזה על סכסוך העבודה בניגוד לדעת ועד העובדים וציבור העובדים. ועד העובדים מסר להנהלת החברה כי הוא נדהם מההכרזה על השביתה, אינו שותף למהלך הזה, ואינו שותף לטענות של ההסתדרות הלאומית נגד ההנהלה. הנהלת מהות רואה את המשאב האנושי בראש מעיינה, פעלה וממשיכה לפעול בתיאום עם ועד העובדים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר