גדר המצודה שקרסה. צילום: ישראל דיין
גדר המצודה שקרסה. צילום: ישראל דיין

"הטבע עשה את שלו": גדר המצודה באשדוד קרסה בשל הגשמים והסחף

מה שלא עשו המחאות עשה הטבע ואתמול קרסו הגדרות המקיפות את מתחם המצודה. פעילי המחאה הביעו שביעות רצון, אבל יש כבר מי שדואג, "אני מפחד שיעשו את זה יותר גרוע. עם חומות בטון", אומר אחד הפעילים. בחברה לתיירות מזכירים כי מאז ומתמיד הייתה שם גדר והיא תישאר

פורסם בתאריך: 18.2.21 12:33

     

הגשמים העזים והרוחות הסוערות עשו את שלהן אתמול, גם במתחם המצודה והגדרות המקיפות את המתחם קרסו. מי שהביעו שביעות רצון מכך הם פעילי המחאה למען המצודה ונגד הפרויקט במקום., "כולנו שמחנו שזה קרה, הגדרות גם צמצמו את החוף באופן משמעותי", אומר אורן אוחנה, מוביל המחאה, "התרענו מראש שהגדרות לא יחזיקו את החורף. בשורה תחתונה ראינו כל כך הרבה כשלים בפרויקט ההזוי הזה ועד עכשיו לא קיבלנו התייחסות רצינית של העירייה ורשות העתיקות".

כך זה נראה:

לדבריו, "הטבע גובר על כל דבר. צריך ללכת עם הטבע ולא נגדו. אמרנו מההתחלה שהמצודה יפה עם הטבע וצריך להשאיר אותה בלי הגדרות והמצלמות".

ישראל דיין אחד הפעילים במאבק אומר כי "הטבע עושה את שלו, עושים קוסמטיקה עם גדרות ובטונדות אבל בשביל הטבע זה בדיחה. אנחנו חלק מהטבע ולא ישימו לנו נטע זר בתוך הטבע".

לדברי דיין, "המקום מזה 40 שנה פתוח לציבור, והמקום הוא חלק מההיסטוריה שלנו בעיר. לא ייתכן שהופכים אותו לאולם אירועים בן לילה בחסות הקורונה ונועלים אותו כמו כלא עם גדרות ומצלמות אבטחה. המקום הזה צריך להיות פתוח לכולם 24 שעות ובמקום לשים גדרות, צריך לשים שומר שם שיימנע ונדליזם".

מתחם המצודה. צילום: אריאל אזולאי

מתחם המצודה. צילום: אריאל אזולאי

רווח לך כשראית את הגדר שקרסה?
"ממש לא, אני מפחד שיעשו את זה יותר גרוע. עם חומות בטון, משהו כמו חומת מקסיקו שיעשו דווקא".

אז מה העירייה צריכה לעשות?
"עיריית אשדוד צריכה לכנס אסיפה ולעשות הצבעה, משאל, אצל התושבים מה גורל המצודה שלנו. שהעם יחליט ולא כרישי הנדל"ן ולא רשות העתיקות. אנחנו נחליט מה יהיה עם נוף ילדותנו. האדם הוא תבנית נוף מולדתו".

הגשם שוטף את יסודות הגדרות. צילום: ישראל דיין

הגשם שוטף את יסודות הגדרות. צילום: ישראל דיין

אוחנה מוסיף קריאה לעירייה: "אנחנו קוראים לעירייה לשקול שוב את הפרויקט. הם מתהדרים בשיתוף ציבור, אז שיעשו את זה במקומות הנכונים ולא רק בכותרות".

מהחברה לתיירות נמסר תחילה: "אנחנו מודים לאותם הפעילים על האכפתיות מהמצודה ומקווים שיהיה להם אכפת מהמצודה ומכל שאר האתרים באשדוד".

עוד נמסר מהחברה כי "גדר תמיד הייתה במצודה ויש תמונות שרואים שם גדר עוד לפני עשור שנים, יש תמונות שרואים את זה, כי בכל זאת מדובר באתר שהוא אתר עתיקות. בכל אופן, הגדר  הנוכחית תוכננה על ידי מהנדס, בוצעה בהתאם לתכנון, אושרה על ידי מהנדס ועל ידי מכון התקנים בכל הקשור לחוזק שלה.

הגדר המקיפה לפני כעשר שנים. צילום: קובי רפאלי

הגדר המקיפה לפני כעשר שנים. צילום: קובי רפאלי

"כעת, מה שאנחנו מתכוונים לעשות זה ליצוק בחזרה כלונסאות בעומק גדול יותר וגם נוסיף זוויות שיתנו קונטרה לגדר ונעשה עוד דברים שימליצו המהנדסים. בסופו של דבר מדובר בנזקי טבע ואלה נזקים שיכולים לקרות בכל מקום, כל הזמן אז פשט מתקנים וממשיכים הלאה. ושוב, אנו מודים לחברי הקבוצה שמעלים את המודעות לאתר הזה ובכך מביאים אליו עוד ועוד מבקרים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר