הכשרת חניות חדשות. צילום: עיריית אשדוד
הכשרת חניות חדשות ברחוב באשכול. צילום: עיריית אשדוד

אשדוד: אחרי המהפך של הרחוב הוותיק, מגיעים גם 150 מקומות חנייה

מקבצי המגורים לאורך רחוב האשכול והפנייה לרחוב האשל משנים את פניהם. הרבה מהמבנים בשכונה הוותיקה עברו מתיחת פנים ומבנים נוספים נמצאים בהליכים דומים. לאחר חידוש תשתיות והסדרת מקומות חנייה, בקרוב צפויים להתווסף עוד 150 מקומות חנייה לשכונה ואפילו עמדות הטענה לרכבים חשמליים

פורסם בתאריך: 14.2.21 20:11

     

תכנית תמ"א 38 מקיפה אזורים ותיקים בעיר, כך גם המבנים הישנים לאורך רחוב האשכול, עד למפגש עם רחוב האשל ולאחריו עם רחוב הזית. שלושה בניינים כבר שינו פניהם ונראים חדשים לגמרי עם תוספת של יחידות דיור חדשות, חדרי ממ"ד ומעליות, מרפסות שמש ומעטפת לכל הבניינים. בניינים נוספים נמצאים בעיצומן של עבודות, כך שהרחוב כולו משנה את פניו.

רחוב האשכול לפני. צילום מתוך גוגל סטריט וויו

רחוב האשכול לפני. צילום מתוך גוגל סטריט וויו

רחוב האשכול אחרי. צילום: עיריית אשדוד

רחוב האשכול אחרי. צילום: עיריית אשדוד

בד בבד עם חידוש הנכסים ושדרוג מבני המגורים, נעשו גם עבודות להסדרת החנייה בשכונה הוותיקה. "לאורך הרחוב ובמפגש הרחובות האשכול והאשל, נעשה שינוי גיאומטרי אשר איפשר תוספת של חניות מוסדרות לאורך הרחוב" אומר לנו מר רמו ברגיג, ראש מינהלת הרובע ומציין עוד "מכיוון שמדובר ברחוב עם מדרכה רחבה, אישרנו באופן תקדימי חניה עם שני גלגלים על המדרכה". המשמעות היא תוספת של עוד חניות לילה לתושבי השכונה.

חניות ברחוב האשכול. צילום: עיריית אשדוד

חניות ברחוב האשכול. צילום: עיריית אשדוד

אך גולת הכותרת היא העבודות האינטנסיביות המתבצעות כרגע ברחוב הזית. מדובר במתחם חניה חדש וגדול אשר יוסיף עוד 130 מקומות חנייה לשכונה, בטווח הליכה קצר וברמת נגישות הן מרחוב הזית והן מכביש הטיילת, דרומית למלון ווסט. על ביצוע העבודות אחראי מר ארקדי ברובר, מנהל אגף כבישים ותנועה במינהל ההנדסה שאומר: "עם השלמת מתחם החניה החדש, יתווספו לשכונה 130 חניות חדשות אשר יתנו מענה הולם לשכונה המתחדשת".

ברובר מגלה לנו כי במתחם החניה החדש יהיו גם 30 עמדות טעינה לרכבים חשמליים. "החלטה זו משתלבת עם חזון העיר החכמה והמעבר לשימוש באנרגיות חלופיות ובלתי מזהמות" הוא אומר תוך הבהרה כי הכניסה למתחם תתאפשר גם מרחוב הטיילת שלאורך הים, ומוסיף: "אני מאמין כי לקראת פסח יהיו החניות מוכנות ובהמשך יבוצעו גם עבודות חשמל והצבת תאורה במתחם".

הכשרת חניות חדשות. צילום: עיריית אשדוד

הכשרת חניות חדשות. צילום: עיריית אשדוד

העבודות במתחם מבוצעות ע"י מינהל ההנדסה ומינהלת התחדשות עירונית. בעירייה אומרים כי "דגש מיוחד הושם על עבודות התמ"א בשכנות הוותיקות אשר משתלבות בתכניות הפיתוח העירוניות ומציעות פתרונות דיור, בנוסף לתכניות הנכללות בהסכם הגג ובמיזמי פינוי בינוי. עבודות אלה נתמכות ע"י העירייה בחידוש תשתיות ובהתאמת המוסדות והשירותים המוניציפליים לצרכי הרובע", כך נמסר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר