פיליפ בלנובסקי מקבל חיסון. צילום: עמיגור
פיליפ בלנובסקי מקבל חיסון. צילום: עמיגור

אשדוד: זהו הדייר הראשון מבתי האבות של עמיגור שהתחסן

החיסון הראשון ניתן לפיליפ בלנובסקי, ניצול שואה שאמר "החיסון יעזור לקשישים שסבלו מהקורונה בשנה החולפת"

פורסם בתאריך: 31.12.20 17:44

     

החל מבצע חיסונים לקורונה בקרב אלפי דיירי 56 בתי גיל הזהב של עמיגור, רבים מהם ניצולי שואה. המבצע צפוי להסתיים בתוך כעשרה ימים.

עמיגור, חברת הדיור הציבורי של הסוכנות היהודית החלה היום במבצע חיסונים בעשרות בתי גיל הזהב שלה הפרוסים בארץ, זאת כחלק ממאמץ החיסונים הלאומי של "מגן אבות ואמהות" להגיע לכל אחד מן הקשישים שזקוקים לחיסון ולצוות המטפל.

החיסון הראשון ניתן לפיליפ בלנובסקי, בן 82, ניצול שואה ודייר בית גיל הזהב של עמיגור אשדוד ים. לאחר קבלת החיסון אמר: "אני מרגיש מצוין ושמח מאוד על כך שעמיגור הנגישה לי ולשאר הדיירים את החיסון והביאו אותו עד הבית. טוב שיש חיסון. זהו צעד נכון שיעזור לאנושות לעצור את המגיפה ויסייע לקשישים לצאת מהמקומות הנוראים אליהם הגיעו בעקבות הקורונה במהלך השנה האחרונה" ואף קרא לכל הציבור להתחסן".

 

 

עמיגור מנהלת 56 בתי גיל זהב במסגרת הדיור הציבורי לקשישים, בהם מתגוררים כ-7,000 דיירים אשר גילם הממוצע יותר מ-80, רבים מבניהם ניצולי שואה. מאז חודש מרס השנה, נמצאים הדיירים והעובדים "שגרת קורונה" מתמשכת, בהתאם לנהלי משרד הבריאות ותכנית מגן "אבות ואימהות" שנועדה למנוע חשיפה של דיירים והתפרצות קורונה בתוך בתי גיל הזהב, בקרב אוכלוסיית הקשישים בסיכון.

לדברי יו"ר עמיגור אריה אביר, "מבצע החיסונים הארצי בעמיגור, יאפשר לאלפי הדיירים בבתי גיל הזהב שלנו לראות את היום שאחרי המגיפה. במהלך השנה האחרונה, נערכנו בהתאם לכללי הריחוק החברתי, תוך הקפדה על קלה כעל חמורה, כדי להגן על חיי הדיירים ולמנוע התפרצות קורונה בבתים. יש לזכור שהקשישים מושפעים לא רק מהסיכון הבריאותי אלא גם השפעות הבידוד, למרות שיזמנו מגוון פעילויות כדי לסייע ולהפיג את הבדידות בשנה האחרונה ואנו מקווים שכעת, החיסונים יאפשרו חזרה הדרגתית לשגרה".

כדי לסייע לדיירים במהלך תקופת הקורונה, אשר רבים סובלים מבדידות כתוצאה מהבידוד והריחוק החברתי, קיימה עמיגור במשך השנה מגוון פעילויות החל מרכישת סלי מזון, במיוחד בתקופות החגים, כדי לאפשר לדיירים לחגוג ובמקביל למנוע מהם את הצורך לצאת החוצה ולערוך קניות בשווקים העמוסים ועד פעילויות כגון הזמנת בני משפחה לעלות על משטח מוגבה על ידי מנוף, כך שיוכלו לדבר בגובה העיניים עם הסבים והסבתות המבודדים, אשר גרים בקומות גבוהות ללא צורך להיכנס לבניין, קיום קונצרטים דרך המרפסות ושיתוף פעולה עם נערים מפנימיית נוער שהתנדבו לשיר ולנגן מול בית גיל הזהב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר