שלומי בן עזרי. צילום: יח"צ
שלומי בן עזרי. צילום: יח"צ

ברבעון השלישי: מחירי הדירות באשדוד עלו עד 41%

מנכ"ל ארגון הקבלנים: ״אמרתי לכם שזה מה שיקרה. והמחירים ימשיכו לעלות״

פורסם בתאריך: 16.12.20 14:44

     

ברבעון השלישי של השנה מחירי הדירות בנות 5.5-6 חדרים באשדוד, רשמו עליה של 41 אחוזים לעומת הרבעון השני. כך נכתב ב-ynet בהתבסס על מדד מחירי הדיור שפורסם בלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). כזכור מנכ"ל ארגון הקבלנים שלומי  בן עזרי הזהיר כבר בחודש  מרץ השנה כי "מגפת הקורונה תגרום להעלאת מחירים".

לדבריו, מחירי הדירות הגדולות זינק בצורה דרמטית לאור העובדה כי קיים מחסור גדול מאוד בדירות גדולות באשדוד. הסיבה: מזה שנים רבות שהעירייה אינה מאשרת בניית דירות גדולות. לדבריו תמהיל הדירות צריך להתאים לצרכים ויש לאפשר בניית דירות בגדלים שונים בהתאם להיצע וביקוש של זוגות צעירים ושל משפרי דיור.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




דירות בנות 5.5-6 חדרים באשדוד נמכרו ברבעון השלישי ב-2 מיליון ו-389 אלף ₪, זאת לעומת פחות ממיליון ו-700 אלף ₪ ברבעון השני. המחיר הממוצע של דירות בכל הגדלים באשדוד עלה בשיעור של 8 אחוזים, זאת לאחר שברבעון הראשון והשני של השנה היה קיפאון במחירי הדירות בעיר. המחיר הממוצע של דירה באשדוד ברבעון השלישי היה מיליון ו-666 אלף ₪, לעומת מיליון וכ-540 אלף ברבעון השני.

עליה גדולה בשיעור של 15 אחוזים נרשמה גם בדירות בנות 2-1 חדרים שעלוברבעון השלישי 992 אלף שקל – לעומת הרבעון השני אז נמכרו ב-863 אלף שקל.

לדברי שלומי בן עזרי, המגמה בנושא צפויה להשתנות לאור בניית מקבצי דיור להשכרה לטווח ארוך שמתאימה הן לסטודנטים, לאור פיתוח מואץ של מוסדות ללימודים אקדמיים בעיר והן עבור צוותי רופאים ואחיות לאור ההרחבה הצפויה בבי"ח אסותא. אחת הדוגמאות למתחמים להשכרה ארוכת טווח היא הבניינים שנבנים מעל מרכז כלניות.

בדירות 2.5-3 חדרים נרשמה עליה מתונה של 1% אחד: מיליון ו-272 אלף ₪ ברבעון השלישי, לעומת הרבעון השני (מיליון ו-255 אלף ₪) ושל 4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

דירות 3.5-4 חדרים עלו ברבעון השלישי  מיליון ו-682 אלף ₪. מדובר בעלייה של 4% לעומת הרבעון הקודם  ושל 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. דירות 4.5-5 חדרים עלו ברבעון השלישי שני מיליון ו-113 אלף ₪, עלייה של 8% לעומת הרבעון השני (מיליון ו-950 אלף ₪) ושל 2% לעומת הרבעון המקביל.

מנכ"ל ארגון בוני אשדוד והשפלה, שלומי בן עזרי: "הזהרנו מעלייה במחירי הדיור שתפגע בתושבי אשדוד ולצערי הממשלה לא פועלת מספיק. אנחנו נמצאים בפער הולך ומחריף של ביקוש מול היצע וכיוון שאין כמעט התחלות בנייה חדשות וכיון שבועת "מחיר למשתכן "התפוצצה לזוגות הצעירים בפנים, המחסור בדירות רק ימשיך ויחריף מידי שנה".

בן עזרי הוסיף: "אני חושש שתירשם קפיצה נוספת במחירי הדירות, לכן מי שיושב גם היום על הגדר בתקווה לשינוי מגמה, אני אומר לו כמו שאמרתי בחודש מרץ: תיקנו עכשיו כי בעתיד המחירים יעלו עוד יותר. ללא שיווק קרקעות ומתן היתרי בנייה לבנייה חדשה והתחדשות עירונית, ההיצע ימשיך להיות קטן משמעותית מהביקוש והזינוק במחירים יימשך".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר