לסרי ונתניהו בטקס החתימה על הסכם הגג באשדוד, אוגוסט 17'. צילום: אורי קריספין
לסרי ונתניהו בטקס החתימה על הסכם הגג באשדוד, אוגוסט 17'. צילום: אורי קריספין

משרד השיכון לעיריית אשדוד: לא נוכל לעמוד בהסכם הגג

בשורה רעה לצעירים שמקווים לבנות את ביתם באשדוד במחיר שפוי: המדינה הודיעה שרק מחצית מהדירות שייבנו בעיר ישווקו בתעריפים מוזלים

פורסם בתאריך: 10.12.20 10:18

     

מצוקת הדיור תצטרך לחכות: משרד הבינוי והשיכון הודיע שאין ביכולתו לעמוד בהסכם הגג המקורי עם אשדוד, ורק 50% מיחידות הדיור שייבנו במסגרתו ייועדו לזכאי מחיר למשתכן. היתר ישווקו בשוק החופשי. זאת, כך נמסר, בעקבות משבר הקורונה והמצב הכלכלי.

הסכם הגג באשדוד נחתם באוגוסט 2017. לפי התכנית יוקמו במסגרתו כ-30 אלף יחידות דיור ב- 16 מתחמים, כאשר לפי ההסכם לפחות 80% ישווקו במסלול הגרלה לזכאי תכנית מחיר למשתכן.

במטרה להגדיל את מספר הזוגות הצעירים שיוכלו לזכות בדיור בר-השגה, העביר ד״ר יחיאל לסרי במועצת העיר, עוד בקדנציה הקודמת, החלטה תקדימית הקובעת, שכל יחידות הדיור ולא רק 80% מיחידות הדיור, במסגרת הסכם הגג באשדוד, יוצעו בהגרלת מחיר למשתכן. משרד השיכון ברך על כך, והמכרז הראשון של פרויקט פארק לכיש, שבוטל בינתיים בבית המשפט, אכן הציע את שיווק כלל יחידות הדיור במכרז במסלול מחיר למשתכן, כפי שדרשו באשדוד.

אלא שהשבוע, כך אומרים במנהלת הסכם הגג בעיר, התברר שהמדינה החליטה לסגת מהבטחתה המקורית. לסרי נועד אתמול, רביעי, עם מנהל מחוז מרכז במשרד הבינוי והשיכון. נציגי המשרד הסבירו כי לאור המצב הנוכחי במשק צומצם משמעותית סבסוד ההנחות לזכאים במדינה בכלל, ועל כן, אין ברירה אלא לצמצם את יחידות הדיור שייבנו לזכאים.

 

בעקבות הפגישה אמר לסרי: "לאור החלטת משרד השיכון, עירית אשדוד תבחן את האמצעים העומדים לרשותה על מנת לשנות החלטה זו. אולם על מנת שלא לעכב את יחידות הדיור שכבר פורסמו, אנו נקדם את שיווקן במתכונת זו, ונמשיך להיאבק על דיור בר השגה לצעירי אשדוד בדיוק כפי שהתחייבה המדינה".

ראש מינהלת הסכם הגג באשדוד, אייל דוידוביץ': "אנו נעשה כל מה שניתן על מנת לקדם את הפרויקטים שאושרו ע"י ראש העיר בלוח הזמנים המהיר ביותר לטובת צעירי אשדוד".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר