סיום. צילום: פבל
סיום. צילום: פבל

סיום בהפגנת יוצאי אתיופיה מול משרד רה"מ: "לשים סוף לישראבלוף"

בהפגנה שנערכה השבוע קראו המשתתפים לנתניהו להעלות את שארית יהודי אתיופיה ולשים סוף לפרשה העגומה שבעטיה המוני משפחות מפוצלות

פורסם בתאריך: 27.11.20 11:40

     

אשר פנטהון סיום מאשדוד, שמד בראש משלחת הסוכנות היהודית להעלאת יהודי אתיופיה, קורא לממשלה להעלות את היהודים שנותרו מאחור ולשים סוף לסאגה הארוכה והמבישה. לפי ההערכה, נותרו באתיופיה כ-8,500 יהודים.

בהפגנה שהתקיימה ביום רביעי מול משרד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירושלים, הזכירו לו המוחים את הבטחתו להעלות את היהודים שמתינים שנים ארוכות באתתיופיה.

סיום, חבר הכנסת לשעבר מטעם "כולנו", אמר בהפגנה (תרגום מאמהרית): "ראש הממשלה אמר ערב הבחירות, 'יהודי אתיופיה בסכנת חיים, הם חלק מעמנו וצריך לעלותם מיד'. בני גנץ אמר בכנס בחירות, '8,500 יהודים אפשר לעלות אותם ביום אחד'. שאלתי מי מונע בעדם? מדוע החלטה רק על 2,000 עולים? מדוע משנים את הקריטריונים מהחלטת מממשלה אחת לשניה?"

עוד תהה סיום: "מדוע יש גורמים שמפעילים לחץ על המשפחות לא לצאת להפגנה להשמיע את קולן? שוללים מכם את הזכות הדמוקרטית להפגין? ממה הם מפחדים? עד היום הייתי בפן המקצועי מאחורי הקלעים, מהיום", הבטיח, "אהיה בחזית המאבק עד קביעת מדיניות ברורה ועלייתם ארצה בפועל של אחיינו:

סיום מסביר: "הגיע הזמן לשים סוף לישראבלוף ולקבל החלטות. זה לא סיפור של פעילים חברתיים, זה סיפור של מדינה שמאז ומתמיד ידעה להכריע, ובסוגיית הממתינים באתיופיה פשוט מגמגמת כבר שנים ארוכות. ממשלתו הראשונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו אף אישרה בצעד אמיץ את עלייתה של קבוצה ראשונה. אך למעשה מאז לא נקבעה שום מדיניות בנושא עליית שארית יהודי אתיופיה.

סיום עם יהודים הממתינים לעליה באתיופיה. צילום: מושיק ברין

סיום עם יהודים הממתינים לעליה באתיופיה. צילום: מושיק ברין

"ממשלת ישראל", הוא מוסיף, "יצרה ואקום, אליו נכנסו ארגונים אשר הובילו את המאבק. המדינה מתקשה לקבל החלטה ומבקשת לקבל רשימות של הממתינים. פעילים חברתיים עורכים רשימות ומעבירים אותן למדינה. פעם מאשרים את העלייה 'דרך החלון', פעם דוחים אותה. הדבר היחידי שעקבי בהחלטות הוא חוסר העקביות שלהן.

"העדר המדיניות גורם לסחבת שרק מחריפה את הבעיה. פיצולי המשפחות להם אנחנו עדים לא היו מתרחשים אילו ממשלת ישראל הייתה לוקחת אחריות. עשור שלישי של עיסוק בנושא חייב להגיע לסיומו. על המדינה לספק לממתינים באתיופיה תשובה בהירה שתאפשר להם להמשיך בחייהם מבלי להמתין לשווא במחנות פליטים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר