ד"ר אלי לחמני. צילום: פבל
ד"ר אלי לחמני. צילום: פבל

לחמני פנה למבקר המדינה בבקשה לבדוק טענותיו לאי שקיפות מצד הנהלת העיר

פנייתו של חבר האופוזיציה מגיעה לאחר תשובתו של ראש העיר בישיבת המועצה כי לא קיימים פרוטוקולים של ועדת הנהלת העיר שכן אלו לא מתקיימות. לחמני: "קיום פרוטוקול ופרסום- חובה על פי חוק". עיריית אשדוד בתגובה: "טענות חסרות בסיס.

פורסם בתאריך: 18.11.20 19:35

     

חבר המועצה מסיעת "אשדוד תנצח" אלי לחמני הפנה השבוע (ראשון) בקשה למבקר המדינה לבחון את התנהלות הנהלת עיריית אשדוד בנושא שקיפות. זאת לאחר שנענה כי אין כיום פורמלי של ישיבות שכאלה ועל כך לא מתקיימים או מפורסמים הפרוטוקולים אותם דרש לראות. לחמני: "קיום פרוטוקול ופרסום שלו הם חובה על פי חוק". עיריית אשדוד בתגובה: "טענות חסרות בסיס. חבר המועצה לחמני, בתחפושת אביר השלטון, טועה ומטעה את הציבור".

לא אחת העלו חברי האופוזיציה במועצת העיר טענות לגבי חוסר בשקיפות מספקת בהחלטות המתקבלות על ידי ראש העיר וראשי העירייה. בישיבת המועצה בחודש שעבר, הפנה לחמני שאילתה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בה הוא מבקש לדעת מדוע פרוטוקולי ועדת הנהלת העיר, כמו גם פרוטוקולי ועדות נוספות לא מובאים לידיעת הציבור, בניגוד להתחייבות העירייה לשקיפות ועל פי הנדרש כחוק.

בנוסף דרש לדעת חבר האופוזיציה מדוע אין הוראה ברורה לעלות את אותם פרוטוקולים, כאשר מתקיימים, לאתר העירייה תוך שלושה ימים מאישורם במועצת העיר. בין הועדות הפועלות בחסור שקיפות מונה לחמני את ועדת משנה להקצאת קרקע, ועדת מחיקת חובות וועדת חינוך.

השאילתא שהפנה לחמני ללסרי בנוגע לפרסום פרוטוקולי ועדות


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בישיבת המועצה השיב ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כי אי פרסומם של הפרוטוקולים נובע מכך שבעירייה לא מתקיימת ועידת הנהלה, אלא כחלופה ישיבות לכלל חברי הקואליציה כהכנה לפני קיומן של ישיבות המועצה. מתוך כך, אין חובה לפרסום פרוטוקולי של ועדות הנהלה שבאופן פורמלי אינן מתקיימות.

לחמני לא התרצה מתשובתו של ראש העיר והחליט לעלות את הנושא לבדיקות של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. "במהלך כל תקופת הקדנציה פורסם, נכתב ונאמר, כי קיימת בפועל הנהלת עיר ולישיבות הנהלת העיר מוזמנים חברי הקואליציה המקבלים זימונים בהודעות כתובות" כתב לחמני במכתבו למבקר המדינה.

לחמני: "בעקבות אמירתו של ראש הקואליציה גבי כנפו בישיבת מועצה קודמת כי 'אנו קובעים את הכל בישיבות ההנהלה, פה אנו רק חותמת', ביקשנו לראות את הפרוטוקולים של ישבות אלה. כעת עונים שזה לא ישיבות רשמיות אלא מה שנקרא ישיבות הכנה. יש פרוטוקולים נוספים שלא מודפסים, כמו למשל פרוטוקול הקצאת קרקעות שנשמר בסודות. תושבים צריכים לדעת אלו קרקעות החליטו לחלק, ואת זה לא מפרסמים. פניתי בנושא למבקר המדינה ולמשרד הפנים, קודם כל שיקיימו פרוטוקול וידפיסו אותו – זאת חובתם על פי חוק".

המכתב ששלח לחמני למבקר המדינה.

תגובת עיריית אשדוד:

"אבקש להעמיד את הדברים על דיוקם ולהפריך את הטענות חסרות הבסיס של ד"ר לחמני.

עיריית אשדוד מוכיחה את הפתיחות והשקיפות שלה, זו הקדנציה השלישית, בשורה של צעדים משמעותיים. החל בשיתוף ציבור בנושאים המרכזיים שעל סדר היום, דרך שידור ישיר בפייסבוק של ישיבות המועצה, וכלה בפרסום חומרים ופרוטוקולים, על בסיס קבוע, אשר הקנו לה את הציונים הגבוהים ביותר במדד השקיפות, לרבות הרשות המקומית הראשונה שזכתה בפרס משרד המשפטים לשקיפות שלטונית.

חבר המועצה לחמני, בתחפושת אביר השלטון, טועה ומטעה את הציבור. כחבר מועצה וותיק מצופה ממנו לדעת, שועדת הנהלה אינה וועדת חובה אלא ועדת רשות בלבד, שכל עירייה זכאית להחליט אם להקימה אם לאו. בראשית הקדנציה הנוכחית, הוחלט שלא להקים ועדת הנהלה, אלא להסתפק בישיבת התייעצות והיערכות של הקואליציה לקראת ישיבת מועצה.

בישיבה זו, נמסר לחברי הקואליציה כל המידע הרלוונטי להכנתם לישיבת המועצה, דבר שגם מאפשר לחברי האופוזיציה יותר זמן לבוא לידי ביטוי במהלך ישיבת המועצה. וכך שמדובר דווקא בפעולה נוספת וחשובה לחיזוק הדמוקרטיה והשקיפות, והיהפך הגמור מטענת חבר האופוזיציה לחמני".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר