שרון מרק

להפוך את אתגרי הקורונה להזדמנויות: סגנית ראש עיריית אשדוד שרון מרק השתתפה באירוע אי-קומרס והמשכיות עסקית

ארבע נשים מובילות על במה וירטואלית אחת: שירי גרין-אלגביש מנכ"לית רשת היזמות והחדשנות OpenValley אירחה את שרון מרק סגנית ראש עיריית אשדוד, עדי סופר-תאני מנכל"ית פייסבוק ישראל ורעות "תקני לי" לונברג למפגש וירטואלי: Eזדמנויות חדשות בעידן של מציאות משתנה

פורסם בתאריך: 10.11.20 15:59

     

במרכז האירוע שהתקיים בתחילת החודש (2/11) בהשתתפות מאות בעלי עסקים, נשים יזמיות וחברות סטארט אפ, התקיים פאנל בנושא עסקים, חדשנות ואיקומרסבהנחיית גרין-אלגביש ובהשתתפות שרון מרק סגנית ראש עיריית אשדוד "עיר הe-Commerce ", עדי סופר-תאני מנכ"לית פייסבוק ישראל ורעות לונברגמייסדת קהילת הצרכנות "רעות תקני לי".

גרין-אלגביש בדקה עם האורחות מהן הדרכים בהן יכולים עסקים קטנים להגיב למשבר הקורונה ולהיערך להמשך פעילות עסקית בהתאם לתנאים המשתנים, על מנת למזער נזקים, לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות חדשות ולבנות יתרון תחרותי ביציאה מהאירוע.

"המציאות של תקופת הקורונה מפנה מקום לפלטפורמות מקוונות, וחשוב שעסקים, גם הקטנים שבהם, יכירו מקרוב את האפשרויות של עידן האון-ליין ואת חשיבות הפיתוח של יכולות להגיע לקהלי יעד רלוונטיים לפעילותם העסקית באמצעות רשתות חברתיות", הסבירה. "החזון של OpenValley הוא לייצר קהילה של מובילי חדשנות ולייצר שיח גם במקומות מרוחקים מ"מדינת תל אביב". לייצר פלטפורמה ומעטפת ידע, שירותים, הכוונה וייעוץ לסטארט אפים בישראל", אמרה בפתח דבריה. "לצורך כך, חברנו לסוכני שינוי – ארגונים ויזמים שעושים בעצמם צעדים גדולים בהטמעת חדשנות".

שירי גרין-אלגביש. צילום: מושיק רובין

העיר אשדוד מובילה בשנה האחרונה מהלך לאומי להפיכתה  ל ECommerce של ישראל. כחלק מן המהלך, הובילה העיר מול העסקים האזוריים תהליכי אדפטציה לעולם החדש.

בחודש מרץ האחרון, הקימה עיריית אשדוד תשתית ייחודית עבור בעלי עסקים שנפגעו מההנחיות החדשות של הקורונה. בהקשר לכך, אמרה שרון מרק במסגרת הפאנל כי "חזון האי-קומרס העירוני ותקצוב הפעילות למימושו הוצגו כחצי שנה לפני פרוץ הקורונה. בפן העסקי העיר הייתה מוכנה למשבר העסקי ובימי הקורונה גם אפשרנו לעסקים פלטפורמת מסחר דיגיטלית חינמית למסחר און-ליין.

לאשדוד עוגני מסחר ולוגיסטיקה בינלאומיים חזקים ובהיותה מטרופולין ענק הכולל כ-800,000 תושבים בין ראשל"צ לקריית גת. התוכנית כוללת מספר מהלכים מרכזיים, ציינה, ובהם הקמת קריית ההייטק החדשה- פארק הייטק חדשני בכניסה הדרומית לעיר, שיכיל עשרות בניינים המיועדים למסחר, עסקים והייטק. בנוסף, אשדוד מטמיעה תכניות לימוד מגוונות ללימודי סינית ויזמות בבתי הספר, במטרה להקנות כלים לדור הצעיר ולפתוח בפניו בעתיד הזדמנויות לפיתוח קריירה בתחום האי-קומרס.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בהקשר זה, מהלך נוסף של העירייה הוא חתימה על הסכם שיתוף פעולה ארוך טווח עם ממשלת סין, במסגרתו תהפוך אשדוד ליעד סופי בדרך המשי החדשה שהסינים בונים. במסגרת ההסכם, תכניות של הסינים להקמת מגדלי סחר, בנייני הייטק ומרכז אקדמי בשת"פ אוניברסיטאות סיניות- כל אלו במטרה לעודד עסקים מקומיים על ידי הכשרה ופיתוח כלים רלוונטיים, ולבסוף הקמת הפלטפורמות לעסקים ״אשדוד שופ״ ו״360 לעסקים״ המחברת בין עסקים למערך משלוחים ולייעוץ פיננסי ומשפטי חינם מטעם האגף לקידום עסקים״, סיכמה.

יותר מ 200 מיליון עסקים משתמשים מדי חודש בפלטפורמות של פייסבוק: אינסטגרם, ווטסאפ, מסנג'ר והרשת החברתית עצמה. באשר לנתונים אלו, אמרה עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק: "בתקופת הקורונה כולנו פנינו לפלטפורמות הדיגיטליות. לפני עשר שנים, 6% מסך הצריכה בארה"ב נעשתה און-ליין. לאחר עשור, המספר צמח ל-16%. בתקופת הקורונה קרה דבר מדהים, ובתוך 8 שבועות אחוז האמריקאים שצורכים און ליין גדל ל-27% וכיום כבר נושק ל-30. ברורשאנשים לא יחזרו אחורה, להרגלי הצריכה הישנים, גם אחרי שהקורונה תיעלם מחייהם".

"לצד האתגרים, התקופה גם מייצרת הזדמנויות: היא מנגישה לעסקים קטנים כלים ויכולות שהיו פעם שמורות רק לעסקים הגדולים. כך, למשל, בדיגיטל, לרשת אופנה של אלפי סניפים ולחנות קטנה עם סניף אחד- יש נקודת פתיחה זהה של אתר אחד, עמוד פייסבוק אחד ועמוד אינסטגרם אחד- זו סגירת פער מטורפת. כך גם בעולם הפרסום והשיווק. הפרסום נגיש לעסקים בכל סדרי הגודל".

רעות לונברג הקימה את פלטפורמת "רעות תקני לי" לפני כשלוש שנים. כיום, רעות תקני לי היא קהילה צרכנית צומחת שמרכז פעילותה בפייסבוק, ומונה כבר מעל ל- 120 אלף חברים.

"העולם ה"קורוני" הביא למרכז הבמה בארץ את האון-ליין, באיחור של כמה שנים בהשוואה למתרחש בחו"ל. אני ממליצה לעסק שרוצה להתחיל לעבוד בעולמות הדיגיטל, לשמור על מאגר הלקוחות הקבועים, לפתח יכולות להגיע לטראפיקולחשיפה. זה לא מספיק אתר מצוין אם אין לו קהל. חשוב לעבוד טוב על מועדון חברים, או דרך אחרת בה אפשר להגיע ולשמר קהל לקוחות", הוסיפה.

"במסגרת פרויקט 'זה העסק של כולנו' שנוצר על מנת לאפשר לעסקים קטנים לקבל חשיפה טובה ולהשתמש נכון יותר בנכסים הדיגיטליים שלהם, פייסבוק רתמה מנהלי קהילות, ואנחנו בתוכם, לשתף בקהילות שלהם עסקים קטנים שקרובים לליבם ולעזור להם להגיע לחשיפה גבוהה. במקביל הם פתחו עבור העסקים מערך שיעורים מקצועיים בחינם לפיתוח וקידום בדיגיטל", סיכמה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר