נטליה גרשקוביץ בכניסה לביתה המוצף במי ביוב. צילום: אסף ליבוביץ'

"כל הבית מוצף, הדירה מסריחה וכל הריהוט מכוסה בחרא"

נטליה גרה בדירת תמ"א 38 ברחוב המעפילים עם בעלה ובנה המרותקים לכיסא גלגלים. הבוקר מצאה את כל ביתה מוצף בצואה והפרשות שעלו מהביוב יחד עם מי הגשמים - הם פונו על ידי גורמי הרווחה למלון מי עמי. בלב אשדוד המים חדרו מהחניה העליונה ויצרו הפסקת חשמל שנמשכה כשעה ואיימה לפגוע בסחורות הספקים

פורסם בתאריך: 4.11.20 17:14

     

כמויות הגשם הרבות שירדו הבוקר באשדוד יצרו דרמה בעיר. רחוב המעפילים ברובע ב' היה רק אחד ממוקדי ההצפה בעיר הגדולים בעיר. הרחוב שמספר בניינים בו הוסבו לפרויקט תמ"א 38, הוצף במי הגשמים, כאשר המים מציפים את מי הביוב, לוכדים מכוניות חונות גם עם אנשים בתוכם, וחודרים לדירות הקרקע וקומת המרתף. אישה וגבר שנתקעו ברכבם חולצו כשהם סובלים מהיפותרמיה קלה. כמו כן , צוות חילוץ שהגיע לרחוב ערך מבצע שאיבה ואיתור נפגעים בקומות מרתף של בניין שהוצף – עד כה לא אותרו נפגעים.

נטליה גרשקוביץ', חייה עם בעלה לב ובנה רומן סמולינקוב, שניהם מרותקים לכיסא גלגלים. דירתם הוצפה במי הגשמים כאשר עימם גם הגיעו מי הביוב של הבניין, שעלה על גדותיו עקב המבול. "הביוב נסתם, הכל עלה למעלה ונכנס לבית" מספרת נטליה "זה התחיל באוזר 9 בבוקר, היה פתאום רעש חזק והכל (המים) יצא. כל הבית היה מוצף אני פותחת את השירותים ורואה הכל חתיכות חרא, לקחתי את המגב וזרקתי את זה לבחוץ אבל המים ממשיכים לחזור מהביוב ומהחצר עוד פעם ועוד פעם. אין סוף לזה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




נטליה מספרת כי בעלה לב, נאלץ לחכות ברכבו במשך שעות בגלל מצבו הרפואי כשהיא נותרה לנקות את הבית. הבן רומן, גם נכה בכיסא גלגלים לא יכול לעזור לה הרבה מלבד לתמוך. רק בזכות חבר שהגיע לעזור הם עוד איכשהו מצליחים להתמודד עם המים שלא עוצרים, גם לאחר שהגשם פסק. "אי אפשר להכניס אפילו את המים לביוב בחזרה, הכל מוצף. פני שבוע הזמינו את העירייה לנקות את הביוב, ועכשיו זה עלה. אנחנו לא יודעים מה לעשות כל הדירה שלנו מסריחה. כל הריהוט וכל החפצים מכוסים בחרא. אין אפשרות אפילו לישון פה בבית, אנחנו עדין לא יודעים מה נעשה".

גורמי הרווחה בעירייה הגיעו גם לבית המשפחה, ונכון לעכשיו, השלושה אמורים להתפנות בקרוב למלון מי עמי באשדוד. מעיריית אשדוד נמסר: "בבוקר עובדים סוציאליים היו אצל המשפחה והם מלווים אותם. כעת, הם יפונו למלון מי -עמי באשדוד. המנהל לשירותים חברתיים ימשיך וילווה אותם". יש לציין כי העירייה נערכה לפגעי מזג האוויר הצפויים בעוד מועד, ולפני שבוע הודיע על הוספת עוד 40 קולטנים בכבישי העיר. כולל ניקוי של הקולטנים כהערכות לחורף וטיפול מראש בנקודות בעייתיות מוכרות.

חדר השירותים מוצף צואה. צילום רומן סמולניקוב

דירה ליד, התמונות דומות. שעות שמשפחת בן שבת גורפת את המים המזוהמים מחוץ לביתם. "הכל נהרס" קובע האב יעקב. "המיטות והארונות התנפחו. המים הגיעו לי לפה עד הברך, כל מכשיר חשמלי שהיה עד החצי מטר מהרצפה פשוט נהרס – התנור, המקרר. שכנים הגיעו לעזור לנו מרוב הכמות. זה בעיות שחוזרות מדי שנה ואף אחד לא מעניין אותו. רוצים כבישים ירוקים אבל זה שאנשים חיים בתוך ביוב זה בסדר. כשמגדילים אוכלוסייה צריך לזכור גם להגדיל תשתית של ביובים וניקוזים. להשקיע בכבישים בכל העיר. כשהכבישים הראשיים מוצפים מוצף גם אצלנו, זה שרשרת. צריך לעשות עם זה משהו. מה יקרה ששוב ירד גשם?".

החניה לבריכה בקניון לב אשדוד

בקניון לב אשדוד המים פרצו דווקא מלמעלה. כמויות עצומות של מים חדרו מהגג במפל דרך המדרגות אל הקומות הנמוכות יותר. בכיר בהנהלת הקניון טוען כי על אף המראה לא נעשה נזק רב, מלבד נזק מינורי למעליות בקניון, ולא דווח על פגיעה של סחורות הרוכלים (החניות עצמם סגורות כולן על פי חוקי ההגבלות של הממשלה). הסיבה להצפה היא חסימה של קולטני הביוב בגג, אשר המשיכו לזרום אל תוך הקניון. גם החניון התת קרקעי הוצף שגובה המים מגיע לכעשרה סנטימטרים.

"זה היה ונציה הקטנה" מספר עובד בסופר "שוק העיר" שבקניון. "המים חדרו מלמעלה על המקררים החיצוניים שלנו, שהיינו צריכים לנתק ולכסות בניילון. המים כמעט השתלטו על הכל והגיעו עד למחסנים, אז לקחנו את כל הציוד אחורה, רק במזל לא היה נזק סחורות או חפצים". הוא מוסיף שכתוצאה מהרטיבות נגרמה ברחבי הקניון הפסקת חשמל שנמשכה כשעה. "שער הספקים האחורי דרכו נכנסים המשאיות לא עבד, ברגע שיש הפסקת חשמל לא יכולנו לפתוח אז לא יכולנו לקבל או לפרוק סחורות. זה קורה בגלל שהקניון צריך להיסגר אז הוא לא מתופעל ולא ניקו את הניקוז, אז כל המים חדרו פנימה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר