עוצמים את העניים. בית ספר "מאיר עיני ישראל" ברובע ג',. צילום: אסף ליבוביץ'

אחרי הסגר: גם באשדוד – אחדים מבתי ספר, תלמודי תורה וישיבות פועלים בסתר

תיעוד כאן דרום חושף - עשרות תלמידי ישיבה בגילאיי תיכון ואברכים צעירים מגיעים לישיבה ברחוב אחיעזר ברובע ג'. בית ספר "מאיר עיני ישראל" הסמוך גם ממשיך לפעול למרות שכבר נקנס פעמיים

פורסם בתאריך: 19.10.20 13:29

     

לאחר ארבעה שבועות של סגר כללי בישראל, העיר אשדוד שהיתה בין מוקדי התפרצות הנגיף בארץ, עברה שיקום מפתיע עד כי כדי כך שהיא כבר אינה מוגדרת עיר אדומה. עם זאת, בכל הארץ גובר החשש שההפרות מצד חלק מהקהילות החרדיות וחוסר היכולת של גורמי האכיפה למגר אותם, עלולים להוביל לחזרת הגלגל לאחור. באשדוד המצב לא מאוד שונה, על אף הגברה משמעותית מצד עיריית אשדוד של אכיפה וצעדים כנגד מוסדות הפתוחים בניגוד לחוק, ישנם מוסדות בודדים שמתעקשים להמשיך להתעלם מהאזהרות או רווחת הציבור הרחב, ומעדיפים לשחק מחבואים עם הפקחים העירוניים והמשטרה.

תיעוד כאן דרום חושף כי בשעות הבוקר (שני) הגיעו עשרות תלמידי ישיבה בגילאיי תיכון ואברכים צעירים לישיבה ברחוב אחיעזר ברובע ג', כשהם נושאים עימם גם ספרי לימוד תורה והלכה. בכדי לא למשוך את תשומת לב הרשויות הצעירים עוקפים את הכניסה הרשמית ונכנסים למבנה הישיבה מכניסה צדדית דרך אתר בנייה צמוד, כך שניידות הפיקוח העירוני המסיירות באזור הלוך ושוב לא יבחינו בהם.

מוסד נוסף שמפר באופן מופגן את הוראות הממשלה הוא בית הספר החרדי "מאיר עיני ישראל" – שכבר פעמיים נקנס בסכום של 5,000 שקלים בגין פעילות המנוגדת לתקנות שנקבעו לשעת חירום. עשרות תלמידים ללא מסכות משחקים בחצר בית הספר בהפסקה, משקיפים מהחלונות, משחקים ונוגעים אחד בשני. אף מבוגר אחראי לא נראה בחוץ לפקח שיש איזו שמירה של ריחוק ומרווח בין הילדים.

כאמור התמונות האלה מגיעות הבוקר, לאחר שבית הספר כבר נקנס פעמיים כאשר בשבוע שעבר אף רותח שער המוסד בכדי למנוע כניסה של תלמידים. מקור מעורה בצעדים מול בית הספר משתף כי מתנהלת חקירה מול מנהל בית הספר שהוזהר מספר פעמים.  בשבוע שעבר פנה ראש מינהל החינוך אריה מימון אל מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך בנושא ההפרות הבוטות והחוזרות של על ידי מנהל המוסד.  לדברי מקור המעורה בתהליכים מול בית הספר שני תקציבים שיועדו לבית הספר ימנעו ממנו כסנקציה על התנהגות המוסד בשבועות האחרונים.

אמש אמר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כי פתיחת המוסדות החרדים בעיר היא תופעה שולית ובאשדוד הציבור החרדי משתף פעולה ופועל על פי ההנחיות. "אני נמצא בהידברות תמידית עם המנהיגות החרדית, ומערך הביטחון והמשטרה שלנו יחד עם מנהל החינוך מקיימים פיקוח הדוק מדי יום, לוודא קיום ההנחיות", מסר לסרי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר