חצר המועדון סי אנד סאן צילום: אסי ואתורי

חוף הקשתות: מועדון כושר שפעל בחצר העסק נקנס ב-5,000 שקלים על פעילות בסגר

מועדון קרוספיט "סי אנד סאן" בחוף הקשתות מצא דרך לאפשר לחבריו להמשיך להתאמן גם בתקופת הסגר תחת החריגה לקיום ספורט יחידני - עד עשרה אנשים בשטח פתוח, כולל מדידת חום וחיטוי מתקנים. אבל שוב האכיפה בפועל מוכיחה שמי שבעיקר נפגע הוא בעל העסק הקטן

פורסם בתאריך: 5.10.20 16:25

     

כשבועיים עברו מאז החל הסגר השני בישראל, ועל אף שנרשמו לא מעט הפרות בוטות שלו על ידי ציבורים שונים בארץ וגם באשדוד – למשל בהלווייתו של האדמו"ר מפיטסבורג שהתקיימה היום (שני) – רבים בציבור משתדלים לשמור על הכלכלים ולנצל את המעט שעוד נשאר בגדר האפשרי בימים אלה.

מועדון הכושר קרוספיט סי אנד סאן (CrossFit Sea&Sun) בחוף הקשתות הוא דוגמה לעסק שניסה להתגמש ככל האפשר ולאפשר ללקוחותיו להמשיך לגיע להתאמן במגבלת ההגבלות – על אף כי קיים איסור על כל פעילות של חדר כושר. בני הזוג דוד וניקול בן דוד שמנהלים את המקום הסבו את חצר המועדון, בגודל 200 מטר לחצר אימונים, כאשר לטענתם המתאמנים שומרים על ההנחיות וריחוק זה מזה. אבל שוטרי תחנת אשדוד שהגיעו בשבוע שעבר למקום לא העריכו את המאמצים, וקנסו את בני הזוג בסכום של 5,000 שקלים על הפעלת עסק שלא כחוק.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"בגלל שראינו איך הדברים מתקדמים אחרי הסגר הראשון משמשנו את החצר שלנו – בגודל 200 מטר רבוע, מתוך הבנה שאימוני חוץ יהיה עוד אפשר להפעיל כי הם מתקיימים באוויר הפתוח אם פחות סכנה להדבקה" מסביר דוד בעל המועדון הסמוך לקפה פאזל הותיק, שעוד נסגר בתקופת הסגר הראשון. "עם תחילת הסגר האחרון סגרנו לגמרי את המועדון כפי שחייבו, ואחרי כמה ימים ובירורים, אחרי כשהבנו שאפשר לעשות ספורט יחידני וגם ראינו גם מה שקורה בפארקים בעיר, הבנו שיש דרך בעצם לשמור על הנהלים ועל הבטיחות אבל עדין לאפשר למתאמנים לשמור על הכושר שלהם. פרסמנו למתאמנים שאפשר להגיע לחצר החיצונית ולהתאמן לבד כמו בפארק, ושהיה מישהו מתאמנו שיוודא שאין יותר מעשרה אנשים בו זמנית, כלומר עשרים מטר לאדם". לדברי דוד הם האמינו שעל האף האיסור לפתיחת חדר כושר פעילות בחוץ, הוא ציפה שפעילות ספורטיבית על פי הנחיות וללא פתיחה רשמית של העסק – כלומר הדרכת מתאמנים ופעילות במרחב הסגור – תתאפשר על די גורמי האכיפה.

קנס בסך 5,000 שקלים. צילום: דוד בן דוד

כדי להימנע מקבל דוח וחלילה הדבקה בן דוד עשו מאמץ לשמור על ההחניות – כל הציוד הספורטיבי הוצא לבחוץ, המאמנים לא העבירו אימונים, ולא התאפשרה כל קבלת קהל אל השטח הפנימי של המועדון. יתר על כן, הם לא מנעו גם ממתאמנים אחרים להגיע ולהתאמן בשטח החצר, גם אם הם אינם רשומים למועדון. "כל מי שרצה בא ורק והמאמן מתאמנו היה שם דאג שאין יותר מעשרה אנשים בו זמנית, שאנשים מודדים חום וממלאים הצהרת בריאות. ממש הקפדנו וזה עבד מעולה. לא היתה שום התקהלות. אנשים באו התאמנו, חיטאו את הציוד שלהם – דברים שלא קוראים בשום פארק היום."

בהתחלה השיטה עבדה, מתאמנים הגיעו לחצר המועדון והתאמנו כל אחד לבד בקבוצה קטנה שלא עולה על עשרה אנשים, עד שברביעי בערב בשבוע שעבר, שוטרים שביצעו סיור בחוף הקשתות ראו את הפעילות וקנסו את בעלי העסק. "כנראה שלמישהו זה לא התאים" מספר דוד. השוטרים לא מוכנים לשמוע כלום, לא הסברים לא שום דבר. נסינו להסביר להם שמותר ספורט יחידני ואנחנו שומרים על הנהלים. אחרי שהם היו נחרצים בדעתם שזאת פעילות אסורה, ביקשנו שיתנו לנו לפחות אזהרה אבל הם לא היו מוכנים לשמוע כלום והביאו לנו את הקנס".

דוד מדגיש כי עד כה לא קיבלו כל אזהרה או הערה בנושא מצד רשויות האכיפה והחוק. "ביום שלפני עברו פקחים של העירייה, הסתכלו ולא אמרו כלום, המשיכו הלאה. הגשנו ערעור במכתב ואם זה לא יעבוד אני אבקש להישפט ולהסביר את הטענות שלי." הוא מוסיף. "עכשיו אנחנו סגורים לגמרי ומאמנים בזום אבל מן הסתם זה לא אותו דבר. רוב המנויים שלנו מוקפאים".

דוד וניקול בן דוד. צילום: אסי ואתורי

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר