האנשים שעשו את שנת תש״פ בספורט האשדודי

מצטייני שנת תש״פ בספורט האשדודי: פרויקט מיוחד

השנה החולפת תמיד תיזכר כשנת הקורונה. אך כשתשפ"א מעבר לפינה, בואו וניזכר בשנה שעברה על הספורט האשדודי, ונכתיר את אלה שבלטו וראויים לקבל תעודת הצטיינות. פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 17.9.20 18:10

     

זהו, השנה הכי מוזרה, הכי מיוחדת והכי הזויה שאנחנו זוכרים, הסתיימה. מעל כל הישג ספורטיבי כולנו נזכור מהשנה הזאת את התפרצות מגפת הקורונה שאף אחד לא ציפה לה. למרות זאת, למי שלא זוכר, היו חיים גם לפני הקורונה, וקצת חיים ספורטיביים גם אחריה, למרות שיש הטוענים שללא קהל זה לא נחשב. וגם בשנה כזאת, חובה לבחור מצטיינים, אז במדור הספורט של "כאן דרום" נרתמנו למשימה ובחרנו את 20 אנשי הספורט של אשדוד בשנה האחרונה.

בכדורגל מ.ס סיימה עונת פרווה ללא מאבקי תחתית, אך הציגה בשלבים רבים של העונה כדורגל שמח והתקפי, עם שחקנים צעירים מבטיחים, וגרמה לאופטימיות בקרב הקהל האשדודי. גם קבוצת הנוער של המועדון חזרה לליגה הבכירה כשדרסה את הליגה וזכתה בטורניר המונדיאליטו. הפועל אדומים התחילה את העונה בצורה מרשימה אך ההפסד לצהובים בדרבי ריסק את האוהדים ואת הקבוצה שסיימה במקום החמישי. הצהובים של עירוני יכולים להתפאר בהישג אחד העונה- הניצחון בדרבי, כי חוץ מזה לא ראינו מהם כלום, ואם הליגה לא הייתה מסתיימת, יש סיכוי לא רע שגם היו יורדים בחזרה לליגה ב'. ולצהובים אחרים- בית"ר אשדוד של יוסי כנפו. שם יכולים להתגאות בעונה נהדרת ועלייה לליגה ב'.

בגזרה הבינלאומית, אופיר מרציאנו וניר ביטון המשיכו לייצג אותנו בכבוד בסקוטלנד ובנבחרת ישראל, ואליהם הצטרף גם גדי קינדה עם עונת פריצה בבית"ר ירושלים ומעבר ענק לארה"ב. וכמובן לא לשכוח את שחקן העבר האגדי אלון חזן, שהפך למאמן נבחרת ישראל ביחד עם ווילי רוטשטיינר.

בכדורסל, מכבי אשדוד נשרה לליגה הלאומית לאחר עשור, עם עונה ביזיונית בכל קנה מידה. ואילו בנות אשדוד לא הצליחו להחזיר את צלחת האליפות הביתה, לא מדובר בכישלון ספורטיבי, אלא בהחלטה של מנהלת הליגה לעצור את הליגה ולהכתיר אלופה בדמות מכבי ר"ג שהובילה את הטבלה בנקודה אחת מעל אשדוד שדורגה במקום השני.

דבר זהה קרה גם להפועל אשדוד בכדוריד, שאיבדה את צלחת האליפות בשל כך. אך למזלה יש לה את היו"ר האגדי עופר קושמרו שנלחם באיגוד הכדוריד ובניגוד להחלטה על האליפות, הצליח לדחות את משחק גמר הגביע לחודש הבא, במקום לבטלו כמו שרצו תחילה באיגוד. בו זמנית, שחקן הקבוצה לשעבר, אדיר כהן האשדודי רשם עונת בכורה מוצלחת באירופה וכיכב בקבוצתו השוויצרית ווינטרטור.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בכדורעף, אורי שפירא ואלכס בובריק המשיכו במסע המטורף עם מכבי AOV אשדוד, ובעונה הראשונה בליגת העל, קבוצת הגברים סיימה במקום השביעי והמכובד, ואילו קבוצת הנשים בעונת שיא סיימה במקום השלישי והבטיחה ביתיות בפליאוף, אולם הקורונה הפסיקה גם את ליגת הכדורעף ומנעה מהאשדודיות הזדמנות לזכות באליפות היסטורית.

בכדורגל האולמות, הקבוצה שרוב שחקניה חירשים, דולפיני אשדוד הצליחו לעשות היסטוריה כששברו את תקרת הזכוכית והצליחו לזכות באליפות המדינה בליגת ההתאחדות לכדורגל, ליגה בה כל השחקנים שומעים.

עם כל הכבוד לענפי הכדור, בקיץ הקרוב האולימפיאדה צפויה להיערך בטוקיו, לאחר שנדחתה מהקיץ הנוכחי בגלל הקורונה, ולאשדוד בסיטואציה מסוימת עשויים להיות לא פחות משבעה נציגים: המתעמלות של נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית יאנה קרמרנקו וקארין וקסמן, מרימי המשקולות ארתור מוגורדומוב ודוד ליטבינוב, השייט עומר גולני וצמד השחיינים יעקב טומרקין ודניס לוקטב. גם בגלישת הגלים טל אסייג ועדי קלנג המשיכו להביא כבוד רב לעיר.

שלומי אזולאי

עבור שלומי אזולאי זו הייתה העונה הראשונה כשחקן מ.ס אשדוד. אמנם הקבוצה לא רשמה הישגים יוצאים דופן, אך בגיל 30, אזולאי רשם עונת שיא והפך לבעל הבית ולכוכב של הקבוצה על הדשא. עבור רבים הוא מסמל את המהפך של מ.ס מקבוצה מתגוננת לקבוצה התקפית שמשחקת כדורגל חיובי ושמח. בעונה האחרונה הקשר כבש לא פחות מ- 12 שערים והוסיף בישולים רבים והחלמה אחת מנגיף הקורונה.

"אני שמח מאוד על הבחירה, מרגש לשמוע ולדעת על ההערכה של אנשי הספורט בעיר. כמו שתמיד אמרתי נקשרתי גם מקצועית למועדון מ.ס אשדוד וגם לעיר התחברתי מאוד כך שאני שמח על העונה האחרונה", אמר אזולאי. "התאקלמתי טוב מאוד במועדון", הוא מוסיף, "קיבלו אותי בחום ואהבה מהרגע הראשון והרגשתי מאוד דומיננטי בקבוצה וזה מה שעזר לי להראות את היכולות שלי. זו העונה הטובה בקריירה שלי ואני חושב שאחרי שנים פחות טובות המועדון נמצא במקום טוב יותר. והציפייה לשנה הבאה היא לעשות עונה יותר טובה ולסיים גבוה יותר וכמובן מבחינה אישית להמשיך להתקדם ולהשתפר כמה שאפשר".

שלומי אזולאי. צילום: טל אקוקה

יוסי כנפו

כמה מגיע לכנפו להיות אחד מאנשי השנה. הוא אחד מאנשי הכדורגל הוותיקים בעיר, שבעבר הרחוק שיחק בהפועל אשדוד המיתולוגית ותמיד חלם להקים קבוצת כדורגל משלו. לפני 4 שנים הגשים את החלום כשהקים את בית"ר אשדוד בליגה ג'. עד העונה, בנוסף להיותו הבעלים שמביא כסף מהבית הוא שימש גם כיו"ר, מאמן, נהג אוטובוס, אפסנאי, דובר ופשוט הכל בקבוצה. במשחק אחד אף שימש כשחקן וכבש שער. העונה, בגיל 60, החליט להוריד מעצמו קצת עומס וצירף מאמן ואנשי הנהלה, אך המשיך לתת את הלב והנשמה עבור המועדון וסוף כל סוף גם עלה ליגה עם קבוצתו, שתשחק בעונה הקרובה לראשונה בליגה ב'.

"אני מודה למי שהחליט שאני אחד מאנשי השנה בספורט בעיר ושמח על הבשורה הטובה הזאת", אמר כנפו הנרגש, והוסיף: "ברוך השם הייתה שנה טובה. כל מה שעשינו הלך טוב, בנינו קבוצה טובה בעזרת צוות מקצועי וניהולי טובים. הקמתי לאחרונה שתי קבוצות חדשות במחלקת הנוער, קבוצות שלא ישחקו בשבת. אני מקווה להמשיך בצורה יפה לעזור לכל הילדים בעיר, יש הרבה ילדים שקשה להם לשלם ואני בא לקראתם, נותן להם ציוד וכל מה שצריך. אני מאחל לשנה הקרובה המון בריאות ושכל אחד יעזור לשני. עם הקורונה הזאת אי אפשר לדעת מה יהיה והבריאות מעל הכל. אני רוצה לברך את כל תושבי אשדוד ואת כל עם ישראל לשנה טובה ומוצלחת ומקווה שהקבוצה שלי תצליח גם בשנה הקרובה".

יוסי כנפו. צילום: ליאב אחאבן

יוסי כנפו. צילום: ליאב אחאבן

יעקב אוליאל והדולפינים

דולפיני אשדוד הוא המועדון המעוטר ביותר בספורט האשדודי. בכדורגל אולמות לחירשים, קבוצת דולפיני אשדוד שולטת בישראל עם 7 אליפויות, 4 גביעים ושתי זכיות באלוף האלופים. גם באירופה הקבוצה מצליחה להגיע להישגים, עם שתי זכיות באליפות אירופה לחירשים.

אך העונה הקבוצה שברה את תקרת הזכוכית כשרשמה אליפות היסטורית בליגת כדורגל האולמות של ההתאחדות לכדורגל, ליגה בה כל השחקנים שומעים וללא שום מוגבלות, ואילו כל שחקני הסגל של הדולפינים חירשים למעט ארבעה שחקנים. הישג בהחלט אדיר עבור המועדון הזה שמנהל יעקב אוליאל. אוליאל (43), חירש בעצמו, משמש כ- יו"ר הקבוצה ובנוסף מממן אותה מכיסו הפרטי ומשמש "כאבא והאמא של הקבוצה". הוא דואג להכל, מקניית בגדים וציוד ועד להחתמת שחקנים ולהתנהלות מול ההתאחדות לכדורגל וישנה תמימות דעים במועדון כי בלעדיו המועדון לא היה מגיע להישגים המכובדים שהשיג.

אוליאל: "הבחירה מחממת את ליבי ומראה שיש גמול להתנדבותי לקבוצה המצליחה דולפיני אשדוד ששוברת בכל פעם שיאים חדשים, מראה לכולם שאנו שווים ולא נופלים משחקנים שומעים ומביאה גאווה לאשדוד, למדינה וכמובן לקהילת החירשים וכבדי השמיעה. בלי התמיכה של ההנהלה ומשפחתי לא הייתי מצליח להגיע לשיאים".

"השנה הייתה מוזרה מאוד", הוא מוסיף, "ולימדה אותנו את שווי ערך הבריאות, כל השאר זה בונוס. בשנה הבאה אני מצפה להמשיך לפתח את העמותה, לשבור עוד לשבור שיאים ושהקורונה תהיה מאחורינו, אמן".

יו״ר דולפיני אשדוד יעקב אוליאל חוגג אליפות היסטורית. צילום: לב ברימן

אדיר כהן

שחקן הכדוריד אדיר כהן היה אחד מהשחקנים המצטיינים שהובילו את הפועל אשדוד לאליפות ההיסטורית בעונת 2019. לאחר הזכייה באליפות, עבר לקבוצת ווינטרטור השוויצרית ובגיל 21, שחקן הכדוריד האשדודי כובש את אירופה. כהן רשם עונת בכורה מצוינת באירופה כשסיים את עונת הכדוריד שהופסקה בשווייץ במקום השני עם קבוצתו. הוא כבש 66 שערים בליגה, ועוד 18 במפעל האירופי, ובנוסף ביסס את מעמדו כאחד משחקני המפתח של נבחרת ישראל.

"קודם כל אני רוצה להודות על הבחירה שלי, אני חושב שזה לא מובן מאליו", אמר כהן, והוסיף: "סך הכל השנה הזאת היית טובה עבורי מבחינה אישית אבל לצערי נגמרה מהר מהצפוי בגלל הקורונה. אני מצפה שהעונה הקרובה תהיה עונה מוצלחת מבחינה אישית וקבוצתית, ומצפה מעצמי להמשיך לעבוד קשה ולהשיג את המטרות שהצבתי לעצמי. אני רוצה לאחל לכולם הרבה בריאות, תשמרו על עצמכם!"

אדיר כהן במדי קבוצת ווינטרטור השוויצרית. צילום מתוך האינסטגרם של אדיר כהן

יעקב טומרקין

אמנם אולימפיאדת טוקיו נדחתה לקיץ 2021 בגלל הקורונה, אך עבור השחיין האשדודי, יעקב טומרקין בן ה-28 זו הייתה עוד שנה מוצלחת. בתחרות גביע העולם בקאזאן הוא הגיע למקום השישי במשחה 200 מטר גב ולמקום השביעי במשחה 200 מטר מעורב אישי. באליפות אירופה בגלזגו סיים במקום העשירי במשחה 100 מטר מעורב ובמקום החמישי במשחה 200 מטר מעורב תוך כדי שהוא שובר את השיאים הישראלים בשני המשחים. גם במשחה 200 מטר חזה טומרקין שבר את השיא הישראלי במסגרת אליפות ישראל שנערכה במכון וינגייט. בנוסף רשם העפלה לגמר טורניר "הגולדן טור" הצרפתי וכמובן קבע את הקריטריון האולימפי והוא צפוי לייצג את ישראל באולימפיאדה הקרובה, בפעם השלישית בקריירה שלו.

"תודה רבה על הבחירה, אני גאה לייצג את ישראל והעיר אשדוד בארץ ובעולם ושמח לשמור על הרמה הגבוהה", אמר השחיין האשדודי. "זו הייתה שנה של אי וודאות והתחלות חדשות", הוסיף, "בין היתר היה בה ביטול האולימפיאדה ולידת הבת השנייה שלי. אני מצפה שבשנה הקרובה נוכל לחזור לשגרה ושכולנו נהיה בריאים".

יעקב טומרקין. צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה

קארין וקסמן ויאנה קרמרנקו

עבור צמד המתעמלות בנות ה-18 מאשדוד זו הייתה שנה נהדרת. וקסמן וקרמרנקו שהן גם החברות הכי טובות השיגו ביחד עם נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית את הקריטריון האולימפי וסיימו במקום הרביעי בתרגיל הכדור ובמקום השישי בגמר התרגיל המעורב באליפות העולם שנערכה בבאקו. האשדודיות הצעירות צפויות לייצג את ישראל בפעם הראשונה בחייהן באולימפיאדת טוקיו, שנדחתה לקיץ 2021. השבוע שוחחנו עם הצמד שנמצא כעת בקייב הרחוקה, באליפות ה"גראנד פרי".

"אני מאוד מעריכה את הבחירה בי. אני עובדת קשה ומנסה לייצג את המדינה שלנו בכבוד ביחד עם חברותיי לנבחרת כמובן", אמרה קרמרנקו וסיפרה על הקשיים בעקבות הקורונה: "אי אפשר לסכם כל כך את השנה הזו, בשבילנו היא עוד לא נגמרה אלא רק התחילה מחדש. תקופת הקורונה היא תקופה קשה ומאתגרת. אנחנו ממשיכות להתאמן בכל הכוח ומלאות תקווה להגיע לטוקיו 2021".

וקסמן הוסיפה: "קודם כל הבחירה בי ממש מרגשת ולא מובנת מאליה. השנה הזאת הייתה שונה לחלוטין מכל מה שעברתי עד עכשיו בספורט, פתאום אין תחרויות והייתה תקופה שלא היה אפילו אולם להתאמן בו, והדחייה בשנה של האולימפיאדה זה דחייה מאוד משמעותית בשביל מתעמלת אומנותית. אבל לאט לאט אנחנו מתחילות לחזור לשגרה והתחרויות חוזרות. עכשיו למשל אנחנו נמצאות בקייב בתחרות הראשונה לעונה אחרי הקורונה ומצפות שעונת התחרויות תימשך. אני מאמינה שהכל לטובה ואני עם הפנים קדימה, מקווה שנחזור לשגרה כמה שיותר מהר ושהשנה הבאה תהיה יותר מוצלחת".

קארין וקסמן ויאנה קרמרנקו

דניס לוקטב

בנוסף ליעקב טומרקין הוותיק, הנציג הנוסף של אשדוד בבריכה לאולימפיאדת טוקיו הוא דניס לוקטב. השחיין האשדודי הצעיר השיג בגיל 20 את הקריטריון האולימפי וצפוי לייצג את ישראל לראשונה בקריירה שלו באולימפיאדה שנדחתה לקיץ 2021. בנוסף, לוקטב סיים העונה במקום 25 במשחה ל-200 מטר חופשי בגביע העולם בבודפשט.

"אני מתרגש וגאה להיות חלק מאנשי הספורט של השנה באשדוד. אשדוד תמיד הייתה עיר של ספורט וזה כבוד להיות חלק מזה. תודה לעיריית אשדוד, רשות הספורט, אגודת מכבי אשדוד, איגוד השחייה בישראל ולספידו ובנק הפועלים שנותנים לי חסות", אמר השחיין הצעיר, והוסיף: " זו הייתה שנה מאוד מורכבת, מהמון בחינות. התחלתי אותה מיד אחרי אליפות העולם, בה הייתי שותף לקביעת הקריטריון האולימפי עם נבחרת השליחים, אבל כשהיינו בשיא ההכנות לקראת טוקיו 2020, המשחקים האולימפיים התבטלו בגלל הקורונה. למרות זאת, ניסיתי לנצל את הזמן של הסגר כדי לעבוד על הדברים שאני צריך לשפר. לאחר הסגר היו לי שלושה חודשים להתאמן שוב גם במים, אחריהם שמחתי לחזור להתחרות ואפילו לשבור שיאים בתחרות המסכמת של העונה. בשנה הבאה אני מצפה להמשיך להשתפר ולהתפתח, גם במים וגם מחוץ למים. כולי תקווה שהמשחקים האולימפיים אכן יתקיימו, כדי שאוכל לייצג את ישראל ואת העיר אשדוד בצורה הכי טובה שאפשר על הבמה הגדולה מכולן. שנה טובה!"

דניס לוקטב. צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה

אופיר מרציאנו

מרציאנו, שיחגוג החודש 31 רשם עונה פנטסטית מבחינתו. השוער האשדודי הציג יכולת נהדרת בין הקורות של קבוצת היברניאן וביסס את מעמדו כאחד השוערים הטובים בליגה הסקוטית, וחשוב מכך- כשוערה הראשון של נבחרת ישראל בכדורגל.

בשיחה מסקוטלנד הרחוקה, הוא אמר: "קודם כל תודה רבה, אני מעריך מאוד את הבחירה בי. הייתה שנה טובה. אני מרגיש שאני ממשיך להתקדם ולהשתפר, ומאחל לעצמי להמשיך באותו הקו".

אופיר מרציאנו במדי קבוצת היברניאן הסקוטית. צילום: מועדון הכדורגל היברניאן

אלי לוי

עבור אלי לוי זו הייתה שנה מוצלחת במיוחד. בגיל 45, מאמן הכדורגל הצעיד את קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד בחזרה לליגת העל, ובסטייל. קבוצתו רשמה 20 נצחונות ותיקו בודד ב-21 המחזורים ששוחקו. מעבר לעליית הליגה, לוי היה חלק משמעותי בקידום הצעירים הרבים שעלו העונה לקבוצה הבוגרת של מ.ס, וגם זכה עם קבוצת הנוער לאחרונה בטורניר המונדיאליטו. בנוסף, לוי הוקפץ להיות מאמנה של הקבוצה הבוגרת לכמה משחקים במהלך העונה ועשה עבודה טובה.

לוי: "אני מודה על הבחירה, זה לא מובן מאליו. זו הרגשת סיפוק והערכה על העבודה שעשינו, אני, הצוות שלי והשחקנים בשנה שעברה. הייתה לנו שנה מאוד מאתגרת עם מטרה אחת ויחידה- העפלה בחזרה לליגת על לנוער. אני שמח שעמדנו במטרה ובסטייל עם 20 ניצחונות ותיקו אחד ובנוסף 3 ניצחונות בגביע שנפסק בשלב שמינית הגמר בגלל הקורונה. בשנה החדשה אני מצפה מעצמי להוביל את מ.ס אשדוד למקום טוב בליגת העל לנוער, להנות מכדורגל חיובי ולקדם כמה שיותר שחקנים לקבוצה הבוגרת. אני רוצה לאחל חג שמח, שנה טובה ובריאות איתנה לכל עם ישראל".

אלי לוי לאחר הזכייה במונדיאליטו. צילום: מונדיאליטו

עופר קושמרו

מה לא נאמר על עופר קושמרו? האיש שהוא הלב והנשמה של מועדון הפועל אשדוד בכדוריד, שמכיר ומחבק כל שחקן ממחלקת הנוער עד לבוגרים אמנם לא הצליח לשמור העונה את צלחת האליפות באשדוד, אז למה בכל זאת הוא נכנס לרשימת אנשי השנה? קודם כל, כי יש לכך נסיבות- איגוד הכדוריד החליט לעצור את הליגה בשל התפרצות נגיף הקורונה ולהכתיר את המוליכה מכבי ראשל"צ לאלופה.

ידוע לכולם שבכדוריד האלופה מוכתרת במשחקי פליאוף ולא ע"פ תוצאות עונה הסדירה, ואשדוד שדורגה במקום השני נפגעה מההחלטה. קושמרו זעם על החלטת האיגוד ונלחם כדי שלפחות גמר הגביע, אליו העפילה הקבוצה ייערך, וזה צפוי לקרות בחודש הבא. בגיל 64, יו"ר מועדון הכדוריד הפועל אשדוד המשיך בעשייה המבורכת ובעבודת הקודש שהוא עושה יום יום והמשיך לפתח את האגודה לתפארת.

"בחירה בי היא תעודה כבוד לענף הכדוריד באשדוד שקיים משנת 1967", אמר קושמרו, "גם בשנה זו שנקטעה בחודש מרץ, הפועל אשדוד הגיעה לגמר גביע המדינה שעדיין לא התקיים ואנחנו מקווים שבחודש הבא יתקיים. בנוסף, הגענו לתחילת השלבים של הפליאוף אבל עקב הקורנה קבעו בצורה שרירותית שמי שהוליכה את הטבלה באותו השבוע שבו הופסקה הליגה היא האלופה, לכן אולי פספסנו דאבל השנה. הכדוריד לדעתי הוא הענף המוביל היום באשדוד, הן במחלקת הבוגרים והן בנוער ולכן, כאחד שעומד בראש המערכת מעל 40 שנה ראוי שנקבל את ההערכה. לגבי העתיד, חיזקנו את הקבוצה בעמדות שהיינו צריכים, התחלנו את האימונים מוקדם מכולם, ולאחר 3 משחקי אימון אני מעודד ממה שאני רואה וכמובן שהמטרה היא לקחת את כל התארים, פחות מזה יהיה כשלון".

עופר קושמרו ורעייתו מימי. צילום: משה דהן

דוד ליטבינוב

עבור מרים המשקולות מאשדוד, דוד ליטבינוב, השנה הייתה שנה נהדרת. הוא פתח את השנה בשבירת השיא הישראלי בהנפה (185 ק"ג) במסגרת אליפות הים התיכון, והמשיך בשבירת השיא הישראלי גם בדחיקה (213 ק"ג) במסגרת גביע העולם ברומא, בו זכה במדליית הארד. כעת, בגיל 27 הוא קרוב לייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו בקיץ הבא, אם האשדודי רק ישמור על הדירוג הנוכחי שלו, הוא יוכל לארוז את המזוודות ולטוס ליפן.

"הבחירה בי להיות אחד מאנשי הספורט המובילים של אשדוד מרגשת מאוד", אמר ליטבינוב, והוסיף: "השנה האחרונה הייתה לא קלה בכלל עם מגפה ששינתה את כל התוכניות של השנים האחרונות, שנים של עבודה שהיו צריכות להתנקז לרגע אחד ענק שהיה צריך להיות השנה באולימפיאדת טוקיו, רגע שנדחה לשנה הבאה. השנה הזאת הביאה איתה המון אי ודאות והמון ספקות וקשיים אך בזכות הסביבה המדהימה שאני נמצא בה ובזכות תמיכת העיר ורשות הספורט העירונית קיבלתי את התנאים להמשיך להתקדם בזמן שכולם עצרו, אין ספק שאם המגמה הזאת תימשך, אנחנו נקטוף את הפירות ממש בקרוב, ואולימפיאדת טוקיו ב2021 היא תהיה רק השלב הראשון לפריצת הדרך המשמעותית ביותר בעולם הספורט בישראל. מדליה אולימפית אשדודית היא לא חלום כל כך רחוק בכלל".

דוד ליטבינוב. צילום: אלבום פרטי

אלון חזן

כדורגלן העבר האשדודי, אלון חזן המשיך להביא כבוד לעיר בתחום הכדורגל גם השנה. חזן שימש בשנים האחרונות כעוזר מאמן נבחרת ישראל בכדורגל ועשה עבודה טובה, ולפני כחודשיים קיבל, כשהוא בגיל 52, קידום כשהפך למאמן הנבחרת בצוותא עם ווילי רוטשטיינר. מאז הם הספיקו להוביל את הנבחרת לשני משחקים טובים מול סקוטלנד וסלובקיה שהסתיימו בתוצאה זהה, תיקו 1-1. אך מעבר לתוצאות, הנבחרת שיחקה כדורגל טוב והתקפי שהחדיר אופטימיות בקהל הישראלי.

"אני מודה לכל מי שבחר בי ושמח שייצגתי בכבוד את העיר שלי ושאני בכיוון הנכון בעבודה שלי", אמר חזן, "הבחירה הזו מחייבת אותי לעשות אפילו הרבה יותר. אני מצפה מעצמי להמשיך לעבוד קשה, להשתפר ולעשות הכל כדי שהנבחרת, המדינה והכדורגל הישראלי יזכו להצלחה ולכבוד הראוי".

אלון חזן. צילום: אורי קריספין

אלון חזן. צילום: אורי קריספין

ארתור מוגורדומוב

הנציג הנוסף של אשדוד בהרמת משקולות הוא ארתור מוגורדומוב, וגם לו הייתה שנה מוצלחת במיוחד. האשדודי פתח את השנה בשבירת שיא ישראל בדחיקה (207 ק"ג) במסגרת אליפות הים התיכון, והמשיך עם זכייה בלא פחות מ-3 מדליות זהב בגביע העולם ברומא: בתרגיל הנפה (160 ק"ג), תרגיל דחיקה (203 ק"ג) ובקרב 2, עם 363 ק"ג. בגיל 31, מוגורדומוב עושה הכל כדי להעפיל לאולימפיאדת טוקיו 2021, ועל מנת לעשות זאת הוא זקוק לעלות מעט בדירוג.

"מודה מאוד על הבחירה בי, השנה האחרונה הייתה קשה אך למרות הקורונה הצלחנו להביא הישגים גדולים לעיר", אמר מוגורדומוב, והוסיף: "השנה התחילה בגביע העולם שהתקיים בתחילת השנה ברומא עם הישג שהביא לנו גאווה גדולה והמשיך עם סגר שלא אפשר לנו להתאמן במשך תקופה ארוכה, אבל בזכות העזרה של העירייה חזרנו להתאמן במהירות. אני מקווה שבשנה הבאה נוכל להמשיך להביא גאווה למדינה ולייצג את אשדוד בכבוד".

ארתור מוגורדומוב. צילום: אלבום פרטי

אורי שפירא

בגיל 42, אורי שפירא הגשים את חלומו הגדול. בעיר שיש בה כבוד לכדורגל וכדורסל, הוא הגיע ביחד עם שותפו, אלכס בובריק, וחלמו להפוך את אשדוד למובילה בארץ בענף הכדורעף, ענף שהיה זר לגמרי לעיר. הם התחילו את המסע לפני שלוש שנים עם שתי קבוצות, גברים ונשים, בליגה הארצית, וטיפסו שנה אחר שנה בליגות עד ששתי הקבוצות הגיעו לליגת העל. מי שחשב שהם התעייפו מהמסלול המהיר וייכנעו לאריות ששולטות ביד רמה בליגה הבכירה, נדהם מהתעוזה שיש לצמד.

קבוצת הנשים ששפירא מאמן הצליחה להחתים שחקניות בכירות והגיעה עד למקום השלישי כשהיא מבטיחה את הביתיות בפליאוף, הישג שמעולם לא היה באשדוד. הסוף היה החמצה גדולה, הקורונה הגיעה והליגה נסגרה, אפשר רק לדמיין מה היה קורה אם הנגיף היה מאחר בכמה חודשים, סיכוי גדול שזה היה נגמר האליפות. גם קבוצת הגברים רשמה עונה מכובדת בליגת העל כשסיימה במקום השביעי. אפשר להגיד שצמד מנהלי מועדון הכדורעף מכבי AOV אשדוד, אורי שפירא ואלכס בובריק שמו את הכדורעף האשדודי על המפה. למרות שהשותפות שלהם בניהול המועדון היא מוחלטת ושבובריק בהחלט יותר מראוי, שפירא הוא זה שנכנס לרשימה בעיקר בשל כך שהוא מאמן את קבוצת הנשים שהשיגה העונה את הבלתי יאומן.

"תודה רבה על הבחירה בי, כבוד גדול להיבחר לכזה תואר מכובד. השותף שלי אלכס הוא 50 אחוז באופן טוטאלי מכל מה שאני עושה בספורט אז הוא שותף מלא לזה ובלעדיו לא יכולתי לעשות אפילו 10 אחוז ממה שעשינו עד כה", אמר שפירא והוסיף: "השנה הזאת הייתה רכבת הרים מטורפת, אם זה בעצם ההעפלה לליגה הראשונה, בבנייה של הקבוצה, בצורה שהתגלגלה העונה ושהבנו בשלב מוקדם של הליגה שיש פה משהו מיוחד ושאנחנו יכולים לעשות היסטוריה ובעצם שהקבוצה תהיה כזאת שלוקחת אליפות כל שנה מאז היום שהיא הוקמה וזה בעצם מה שהחלטנו ושאפנו לעשות. ככל שהתקדמה הליגה, לשם התקדמנו והוכחנו שאנחנו מועמדים רציניים ביותר לתואר האליפות. לצערנו הרב הקורונה הגיעה וטרפה את הקלפים ומנעה מאיתנו לעשות היסטוריה. בשנה הבאה אני מצפה שבצל הקורונה נוכל לחזור לשפיות, שנוכל לחזור להנות מכדורעף ומספורט בכלל ומחיים נורמליים ושנמשיך להנות ממה שאנחנו עושים. שנה טובה לכולם".

אורי שפירא. צילום: מכבי AOV אשדוד

טל אסייג

עבור גולש הגלים הטוב בארץ, טל אסייג מאשדוד זו הייתה שנה מוצלחת ומגניבה כמוהו. בגיל 25, טל שמכונה "החתול מאשדוד" זכה באליפות הארץ בגלישת גלים בפעם השנייה ברציפות. בנוסף נסע עד לסרי לנקה הרחוקה כדי להצטלם לסרט גלישה מיוחד בכיכובו בשם Off season ולקמפיין למותג הגלישה הבינלאומי Quicksilver. אך מעל הכל, בשיא החורף, כשאשדוד הייתה מוצפת, אסייג הוכיח שוב כמה הוא מגניב ותמיד מחפש הרפתקאות ואתגרים חדשים כששבר את הרשת עם סרטון בלתי נשכח בו הצליח לגלוש בשיטפונות של נחל לכיש.

"קודם כל זה כבוד גדול שבחרת בי, תודה רבה, כיף להיות אחד מאנשי הספורט של השנה", אמר אסייג, והוסיף: "השנה הזאת הייתה שנה של הגשמת חלומות גדולים שהיו לי, שנה מעצימה מאוד".

טל אסייג. צילום: דרופ פרוטייקשיין

ניר ביטון

כמובן שהליגיונר הבכיר של אשדוד בענף הכדורגל נמצא ברשימת אנשי השנה. בגיל 28, ביטון סיים עונה שביעית כשחקן סגל לגיטימי בסלטיק, קבוצת הפאר הסקוטית. הקשר/בלם התאושש מפציעה שהשביתה אותו קרוב לשנה ותפס מקום של קבע גם בהרכב של נבחרת ישראל.

"הבחירה לאחד מאנשי הספורט בעיר מאוד מחמיאה לי. אני אשדודי גאה וכיף גדול לקבל הכרה בעיר בה גדלת", אמר ביטון בשיחה מסקוטלנד, והוסיף: "השנה הזאת הייתה לא קלה מבחינת הקורונה וכל מה שהיא הביאה איתה, אבל מכל דבר צריך לקחת את הצד החיובי ולהסתכל על חצי הכוס המלאה שהביאה לי אישית יותר זמן עם הילדים והמשפחה. לשנה הבאה אני מצפה מעצמי להמשיך להתקדם ולזכות בעוד תארים עם סלטיק ובעזרת השם לעלות לטורניר גדול עם הנבחרת, משהו שיהיה עבורי פסגת הקריירה הספורטיבית שלי. שיהיה לכולם חג שמח ושנה טובה".

ניר ביטון. צילום: מועדון הכדורגל סלטיק

ניר ביטון. צילום: מועדון הכדורגל סלטיק

עומר גולני

שייט הלייזר שנמצא באגודת מכבי אשדוד מגיל 7 המשיך בהתפתחותו כספורטאי גם השנה והגיע להישגים רבים כמו המקום השמיני באליפות ה"גראנד פרי" שנערכה בפורטוגל, המקום השמיני באליפות העולם שנערכה בקרואטיה, והמקום השמיני באליפות אירופה. כעת, בגיל 21, גולני נלחם על החלום ומנסה להשיג מקום באולימפיאדה לראשונה בקריירה. העתיד שלו בהחלט נראה זוהר.

"אני מאוד שמח על הבחירה, במיוחד לאור השנה שהייתה מלאה באתגרים ושינויים, אני  גאה לייצג את את המדינה ואת המועדון באשדוד שבו גדלתי מאז שהתחלתי בתור ילד קטן ועד עכשיו שאני מתחרה על הכרטיס האולימפי", אמר השייט הצעיר, והוסיף: "לסכם את השנה הזאת זה קצת קשה, הקורונה הגיעה בדיוק לפני תחילת עונת התחרויות ובעצם בקושי התחרינו השנה, בחודש הבא יש את אליפות אירופה שזאת בעצם תהיה התחרות ראשונה מאז סוף שנת 2019. למרות זה לקחתי את התקופה הזה להבין מה אני רוצה ולאיפה אני מכוון, ועכשיו אני רק רואה את המטרה מול העיניים ושועט קדימה לעבר המטרה- להעפיל לאולימפיאדה שנדחתה בשנה בגלל הקורונה".

עומר גולני. צילום: Gonçalo Pereira de Carvalho (Xavi

דין דוד

אמנם מ.ס אשדוד לא רשמה הישגים יוצאים דופן העונה, אך בהחלט אפשר להגיד ששינתה את פניה. בשלבים רבים מן העונה, הקבוצה שיחקה כדורגל שמח והתקפי ומי שסוף כל סוף עשה את קפיצת המדרגה שלו הוא דין דוד. בגיל 24, החלוץ שסומן כבר לפני כמה שנים כאחד השחקנים המבטיחים ביותר בקבוצה, סוף סוף פרץ ומימש את היכולת שלו ואף הצליח לתרגם אותה למספרים כשכבש לא פחות מ- 14 שערים בכל המסגרות.

לאחרונה דוד חתם על חוזה ל-4 שנים נוספות באשדוד, אך האיש החזק בקבוצה ג'קי בן זקן הבטיח לו כי ישוחרר כשתגיע ההצעה המתאימה. דוד מבוקש על ידי בית"ר ירושלים כבר תקופה ומעורר התעניינות בקרב עוד כמה מועדונים גדולים, ולא מן הנמנע שיעזוב בקרוב את מ.ס ויתקדם ליעד הבא בקריירה. כשהקפטן טום בן זקן וכוכב הקבוצה שלומי אזולאי התראיינו לאחרונה ל "כאן דרום" ונשאלו מי יהיה האקזיט הבא של המועדון, שניהם ענו תשובה נחרצת- דין דוד. כבר עכשיו אפשר להגיד שהוא נחשב לאחד החלוצים הטובים בארץ ושלאשדוד יש סקורר אמיתי.

"אני שמח ונרגש לשמוע על הבחירה בי, אנצל את המעמד להודות לכל מי שאחראי לכך. השנה האחרונה הייתה טובה עבורי, מאתגרת מבחינה מקצועית אבל אני יכול להודות שהעבודה הקשה וההשקעה שנתתי היו משתלמות", אומר דוד. "אאחל לעצמי לשנה החדשה שתהיה טובה יותר מהקודמת ומצפה מעצמי שאצליח יותר ובכך לעלות ולהתקדם הכי גבוה שאפשר. אנצל את ההזדמנות לאחל לקבוצה שלי ולעצמי להצליח ולממש את המטרות שהצבנו לעצמנו. שתהיה שנה טובה ובריאה לכולם".

דין דוד. צילום: לירון מולדובן

גדי קינדה

איזו שנה מדהימה עברה על גדי קינדה. הילד "המופרע" מאשדוד, בגיל 26 סוף סוף פרץ ובגדול. קינדה גדל במחלקת הנוער של מ.ס אשדוד ומגיל צעיר סומן על ידי האיש החזק בקבוצה, ג'קי בן זקן כהבטחה גדולה. בן זקן טיפח אותו וילד הפלא רשם את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת כבר בגיל 17 וחצי. קינדה היה שחקן הרכב במשך שנים באשדוד אך לא הצליח לגלות יציבות. הכישרון תמיד היה שם, אך לצידו גם התנהגות בעייתית וחוסר יכולת לייצר מספרים. לאחר שבית"ר ירושלים רכשה אותו בפברואר 2019 מאשדוד תמורת כמיליון יורו, הוא רשם חצי עונה סבירה, אך בעונה הנוכחית הוא סוף סוף התפוצץ. עד חודש ינואר הספיק לרשום 16 הופעות במדי בית"ר, בהן כבש 7 שערים ובישל 4 נוספים. לאחר שסוף סוף חווה את עונת הפריצה שלו והצליח לייצר מספרים, ואף הוביל את הירושלמים לצמרת הטבלה, בחודש ינואר הוא נמכר לספורטינג קנזס סיטי מליגת ה MLS בארה"ב תמורת הצעת ענק על סך 3.7 מיליון דולר. היו לו לבטים רבים ופחד גדול מעזיבת הארץ, אך קינדה השתלב ובגדול בארה"ב, הפך לשחקן הרכב קבוע בקבוצתו החדשה ורשם 11 הופעות בהן כבר הספיק לכבוש 4 שערים. בנוסף הפך לשחקן סגל לגיטימי בנבחרת ישראל.

"קודם כל תודה רבה, זה כבוד גדול בשבילי. אשדוד זה הבית ואני שמח לייצג את העיר ואת המשפחה שלי בכבוד", אמר קינדה בשיחה מארה"ב הרחוקה, והוסיף: "זו הייתה שנה מדהימה מבחינתי האישית. זה התחיל בירושלים ואני ממשיך להנות באמריקה. אני אאחל לעצמי ולכל עם ישראל בריאות איתנה ואני מצפה להמשיך ולהתקדם בעזרת השם".

גדי קינדה (משמאל) מול דין דוד. שני נבחרים בתמונה אחת. צילום: לירון מולדובן

 כמעט נכנסו

יש כמה אנשים שעברה עליהם שנה נהדרת, וכמעט נכנסו לרשימה. הנה הם לפניכם.

אלכס בובריק, אחד ממנהלי מועדון הכדורעף מכבי AOV אשדוד שהוא שותף מלא של אורי שפירא בניהול הקבוצה אך בגלל שהשותף מאמן את קבוצת הנשים שהשיגה הישג מדהים, השנה הוא קיבל עדיפות.

עדי קלנג שייצג גם השנה, בפעם השלישית ברצף את ישראל באליפות העולם בגלישת גלים לאנשים עם מוגבלות שנערכה בקליפורניה וזכה במקום הרביעי ובמדליית הנחושת.

עדי קלנג על הפודיום בקליפורניה. צילום: pablo jimenez/ISA

פיליפ חאיכ, בלם הפועל אדומים אשדוד. למרות שהאדומים סיימו במקום החמישי, הייתה להם עונה הגנתית מופלאה בה ספגו 16 שערים בלבד ב-23 משחקי ליגה. חאיכ רשם עונה אישית נהדרת והוא אחד השחקנים היחידים שנבחרו להישאר גם העונה בקבוצת הגלקטיקוס שנבנית בצד האדום של העיר.

פיליפ חאיכ. צילום: אוריאן נגאוקר

קריסטל ברדפורד, שחקנית מכבי "בן" בנות אשדוד בעונה האחרונה, שלמרות שהליגה נעצרה והקבוצה לא הצליחה להחזיר את צלחת האליפות, רשמה עונה אישית גדולה עם מספרים מפלצתיים. היא הובילה את הליגה עם 22.3 נקודות בממוצע למשחק, והוסיפה 12.8 ריבאונדים ו- 3.7 אסיסטים בממוצע למשחק.

שחקני הכדוריד של הפועל אשדוד, עמרי קושמרו וטומיסלב סטויקוביץ' שהובילו את הקבוצה לעוד עונה טובה ורשמו יכולת אישית נהדרת.

עמרי קושמרו. צילום: משה דהן

אלירן שמש, החלוץ שהגיע באמצע העונה לעירוני אשדוד וכבש 15 שערים בעשרה משחקים במדים הצהובים, אחד מהם בדרבי העירוני.

החלוץ אלירן שמש ומנהל הקבוצה דורון אוחיון חוגגים בדרבי האשדודי האחרון. צילום: פבל

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר